• unborn

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Hoppar in här också! Bf 27e juni. Slemmisen har lossnat lite då och då sen 4-5dagar tillbaka. Inge förvärkar än så länge! Ska också försöka klara mig på bara lustgas, har tagit ryggmerjs prov eller vad det heter och det är det värsta jag gjort i hela mitt liv såå..

• unborn
    mmjansson85 skrev 2014-06-16 11:57:15 följande:
    Verkar som att det börjar närma sig för många i tråden! :) Spännande! Här händer det inte mycket dock, tror det dröjer minst 2 veckor till... igår va jag jättedeppig men det känns okej idag.

Vilken vecka är du? Känner inget här heller, inte ens haft några förvärkar nån gång även fast slemmisen lossnat sen 5dgr tbax. Jag är verkligen deprimerad nu, gör inget annat än att ligga o vänta typ.
  • unborn
    mmjansson85 skrev 2014-06-16 17:38:04 följande:
    Jag är i vecka 39 nu (38+2). Jag har lite förvärkar men inget regelbundet. Det är såå tråkigt att vänta. Speciellt när man inte orkar göra nåt om dagarna...! :/

Okej då är vi lika långt gången, kul... Nä precis, man vill hitta på saker men har ingen ork alls! Blir så avundsjuk på min kille som hänger o har kul med sina vänner!! Lite bitter kanake...haha Skönt att din bebis fixerat sig! Min gjorde det för några veckor sen...
  • unborn

Ser inte fram emot midsommar i år, vill inte sitta o titta på när alla andra dricker och är fylleglada:( Orkar inte vara social och glad, vill bara dra täcker över huvudet. Önska att min pojkvän förstod mig men nääe, här ska det pratas om midsommarplaner flera gånger om dan.

• unborn

Gör det ont att få hinnsvepning? Hur går d till, stoppar dem in hela handen eller? Måste ju vara svårt att komma åt :S

Får man det bara om man är öppen några cm?

• unborn
    mmjansson85 skrev 2014-06-25 20:07:10 följande:
    2 dagar kvar o det verkar inte händå nånting alls här så vi lär nog gå över tiden.. det som är bra är att man blir igångsatt v42+0 här så det är max 17 dagar kvar. Inte kul o vänta men de e ju inte för alltid som tur är.

Inte här heller..

Vart bor du? Här sker igångsättning senast vecka 41+3. Konstigt att de är så olika
  • unborn
    Tinzu skrev 2014-06-29 17:11:29 följande:
    Nu har jag gått in på övertid! Den där elefant-känslan gör sig påmind, jag kommer inte att föda förrän om 2 månader typ även fast jag är på BF+1 nu

Jag var in på kontroll igår för att jag har såååå svårt att kissa klart! ingen anledning hittades till det men annat kollades också, jag var öppen 1.5cm och livmodertappen var 2cm istället för 5cm, så det har ju hänt något iaf, men det betyder väl ändå inte att det är på G.

Har lite blandade sammandragningar, ibland blir bara magen hård, ibland så gör det ont i magen och i ryggen

Är också på bf+1. Känner likadant.. Hade lite mer sd och ont i svanken inatt men det gick över. Försökt att gå mkt, haft sex etc men funkar inte :p är väl bäst att ställa in sig på igångsättning 41+3. Frustrerande!
  • unborn
    mmjansson85 skrev 2014-07-01 06:52:16 följande:
    Nu är våran prins äntligen här! :)

Igår kl 12:32, 3 dagar efter bf, föddes han 3732 gram och 51 cm lång.

värkarna började kl 1 och kl 5 åkte vi in, då var jag öppen 2 cm bara. 2 timmar senare var jag öppen 5 cm och ytterligare en timme efter det var jag fullt öppen. Det gjorde väldigt ont och jag hade gärna tagit epidural men det gick för fort för det så jag fick klara mig på lustgas.

Det är en underbar känsla att äntligen få träffa min lilla kille, han är så fin! :)

GRATTIS :)
  • unborn

Bf+4 här med. Har ställt in mig på igångsättning nästa vecka tis..

Känner inte ett dugg förtom lite ilningar ibland. Humöret är hemskt, så trött på att bara kunna ligga här som en fet padda o bara vänta och jag är så rädd att nåt ska hända med bebis nu. Ska ringa o försöka ordna så jag kan få kolla så d finns tillräckligt med fostervatten etc så jag kan slappna av lite!!

• unborn
    Kia82 skrev 2014-07-01 13:55:06 följande:
    Blää, visst är det hemskt att bara gå och vänta.

Jag har känt mig pigg och utvilad under ett par dagar nu så fattar inte varför det inte kan dra igång?

Igår hade jag mycket molvärk och riktigt kraftiga förvärkar/sammandragningar och har haft en del sådana idag också så jag skulle garanterat orka med en förlossning nu men ungen verkar ju inte redo. Det kommer garanterat att dra igång vid sämsta tänkbara tillfället eller så blir det till att tvinga ut ungen.

Jag fattar inte varför mina graviditeter bara blir längre och längre för varje barn när det sägs att man generellt ska föda nästa tidigare!??

Jaså, du har tid för igångsättning på tisdag?

Här får man gå till vecka 42+3 om allt är bra så det dröjer ännu längre här. Va f-n, blir så arg, sätt igång nu för sjutton!!

Det värsta är att dagarna går så långsamt och ungarna känns extra bråkiga. :-P

Jag var t.o.m ute och rensade lite ogräs förut i hopp om att få igång något men det gav nada.

Deppigt!

Hoppas att vi snart får snosa bebis båda två.

Jag har aldrig haft nå förvärkar, bara ont i ryggslutet och massa sd.

Ja här i dalarna blir man igångsatt senast vecka 41+3.

Tufft du måste ha det som har barn att ta hand om också!! hur många dagar gick du över med sista barnet?

Tagit promenader idag då solen äntligen titta fram, gått i trappor har jag gjort också men inga fler känningar för de...
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!