Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Nelliesson skrev 2014-06-03 10:02:30 följande:
    10 dagar till BF nu börjar känna av nere vid låren, benen och runt rumpan på sidorna av höfterna börjar göra rejält ont nu någon som vet om det är foglossning? Barnmorskan sa att jag skulle gå till en sjukgymnast om det blir värre? men hur vet man om det är riktiga värkar? 
    Hej!
    Har hängt lite här i din tråd utan att skriva.
    Då har vi bf samma dag (mitt första barn)! Läste någonstans i tråden att du ska föda i Varberg, det ska jag med Glad
    Det känns inte så konstigt längre när det dyker upp nya smärtor, det är ju dags snart. Jag har själv inte haft några förvärkar alls, bara lite sammandragningar emellanåt.  Har mest foglossning i blygdbenet vilket är ganska obehagligt, speciellt när man ska lyfta på benen eller vända sig i sängen.

• soffipropp1987
    Nelliesson skrev 2014-06-03 11:09:34 följande:
    Åh vad spännande!! smile1.gif Ja vi bor i Varberg så det blir självklart att vi ska föda där men man är lite spänd hur det kommer att vara smile1.gif  Vad skönt för dig jag har haft sm konstant från v 25 och fick spruta för det och då lugnade det sig lite men nu har det kommit riktigt kraftiga sm men det är trots allt inte så långt kvar nu! smile1.gif
    Jaha, jo vi bor också i varberg och det känns väldigt skönt med tanke på att det är så många som åker flera mil bara för att få föda här. Klart man är förväntansfull och att det ligger en spänning i luften inför förlossningen. Men iaf väldigt skönt att få föda på ett sjukhus som har gott rykte Glad

• soffipropp1987
    Kia82 skrev 2014-06-03 11:20:49 följande:

Halland är ju känt för att ha bra sjukvård/förlossning svård. Jag kommer att föda i Halmstad precis som förra gången.
    Ja och Halmstad är ju extra bra för neonatal avdelningen. Min syster fick åka till Halmstad för att hennes pojke ville ut i v 29, sen låg dom där i en och en halv månad. Och jag har bara hört positiva saker därifrån också Glad
  • soffipropp1987

Gick upp nu och skulle kissa, på väg till toaletten rann det till som om jag kissade på mig, men så akut var det verkligen inte. Kan vattnet rinna till sådär litegrann? Kom liksom inga större mängder. Nu har jag lagt mig igen (haft en lite orolig natt med svettningar och vaknat många gånger).

• soffipropp1987

Devils: Har inte kommit något mer nu, inte vad jag har märkt av iaf. Är på Bf+6 idag och den har varit fixerad ett bra tag men jag har inga övriga tecken på att det skulle dra igång. Så jag gissar väl att det är väldigt vattniga flytningar som du sa.

• soffipropp1987

Ojoj! Nu är jag rätt säker på att vattnet gick! Inga sammandragningar än så länge och jag har ringt till förlossningen och dom sa att vi skulle komma inom de närmsta timmarna. Wiho, nu händer det grejer!

• soffipropp1987

Åkte in 16.30 igår och då hade jag haft 3 st värkar. Väl på plats eskalerade det hela och kl 18 va jag öppen 4 cm, på en halvtimma hade jag öppnat mig helt och 20.27 föddes våran lilla son. Alltihop gick chockerande fort och jag fick gott klara mig med endast lustgas.

• soffipropp1987
    Juronjaure skrev 2014-06-21 17:33:17 följande:

På midsommarafton kom vår lille tjej till världen! Åkte in på morgonen för kontroll pga värkar och sipprande vatten. Undersöktes vid elva och var då öppen 5cm. Tjejen föddes kl nio på kvällen! Vilken otrolig känsla när hon väl kom ut, wow!

Grattis! Då skiljer det 30 min på våra små :)
  • soffipropp1987

Hej allihopa! Nu har jag startat en tråd för oss med Junibebisar. Junibebisar 2014 heter tråden, kan inte dela någon länk då jag sitter på FLs app. Kul om ni ville haka på!

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!