• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • DevilsDaughter

Kul att det blev några midsommarbebisar ändå! 

Vi har kollat kön denna gången och vi väntar en flicka, har inte kollat de andra tre gångerna. Har två flickor och en pojke sen tidigare.

Tinzu_ Det är inte foglossning du känner av då? Jag har foglossning endast i främre delen, alltså typ blygdbenet och de känns ungefär så som du beskriver det.

Tycker att jag får färre och färre förvärkar och sammandragningar för varje dag nu, så himla tråkigt.. Händer liksom inget alls och ibland slås jag av tanken att jag nästan glömt bort att jag kommer få en bebis när denna väntan är över. Det känns precis som att hela graviditetsgrejen har blivit en negativ grej nu pga denna ständiga väntan och all besvikelse när man tror att det är något på  gång och så är det inte det. Emellan alla förhoppningar att det ska sätta igång så känns det som att jag "vet" att jag kommer gå tiden ut, dvs tills jag blir igångsatt och då känns det så hopplöst att gå och vänta på att det ska sätta igång "redan" nu, "bara" BF+4.. 

• Tinzu
    DevilsDaughter skrev 2014-06-22 00:50:48 följande:

Kul att det blev några midsommarbebisar ändå! 

Vi har kollat kön denna gången och vi väntar en flicka, har inte kollat de andra tre gångerna. Har två flickor och en pojke sen tidigare.

Tinzu_ Det är inte foglossning du känner av då? Jag har foglossning endast i främre delen, alltså typ blygdbenet och de känns ungefär så som du beskriver det.

Tycker att jag får färre och färre förvärkar och sammandragningar för varje dag nu, så himla tråkigt.. Händer liksom inget alls och ibland slås jag av tanken att jag nästan glömt bort att jag kommer få en bebis när denna väntan är över. Det känns precis som att hela graviditetsgrejen har blivit en negativ grej nu pga denna ständiga väntan och all besvikelse när man tror att det är något på  gång och så är det inte det. Emellan alla förhoppningar att det ska sätta igång så känns det som att jag "vet" att jag kommer gå tiden ut, dvs tills jag blir igångsatt och då känns det så hopplöst att gå och vänta på att det ska sätta igång "redan" nu, "bara" BF+4.. 

Jo det är nog i fogen det känns, men det är så skumt för det kan komma bara av att jag ligger ner, och så kommer det i vågor, första gången var för ca. 2 veckor sen och varade i 3 timmar, sen var det för en vecka sen som det varade i säkert 5 timmar, bara av att jag satt ner eller låg ner så konstigt..
  • Korpfan

Ett långt dygn kvar till bedömning. BF +11 idag. Livmodern känns som en enda stor inflammation och ömmar och gör ont på alla sätt utom värkar. Njurarna stasar, levern gör ont, fogarna spränger. Har inte sovit längre än 90 minuter i sträck de senaste 3 månaderna och då har jag ändå fått flunitrazepam från förlossningen. Kom igen nu, bli måndag nån gång..

• nica

Bf+13! Gahh blir deprimerad av detta.

Korpfan- låter inget roligt för dig jag mår iaf relativt bra.

Devils- förstår att de känns jobbigt för dig också.

Undrar hur din igångsättning gick till sist, bättre att fråga än googla rundor tror jag annars hittar man väl bara massa skräck exempel.

Hoppas de går bra för er andre

• Tizi

Towandaa: bf var 10 juni så bf+12 idag.. Blää! Imorrn förmiddag görs sista kollen av ctg, fostervatten och navelsträngsflöde osv och det blir avgörande om det blir igångsättning direkt eller senast onsdag. Hoppas sååå att det kan starta spontant innan men det lär väl inte hända. Mina graviditeter har bara blivit längre och längre!

Devils: Känner igen dina tankar!! Faktum är ju att inom väldigt kort tid kommer vi ha våra små bebisar i famnen, vilket är lätt att förtränga när man går över tiden. Det är så sjukt vilka tankar man får. Jag är totalt LIVRÄDD att nått ska hända min bebis nu precis vid mållinjen.. Jag vill bara ha ut bebis NU!!

• DevilsDaughter

Tinzu: Ja, det låter lite skumt, för foglossning brukar man ha hela tiden i princip och det brukar göra mer ont vid vissa rörelser, när man ska vända sig i sängen tex. 

nica: Först gjordes en bedömning hur mkt jag var mogen, vilket inte var speciellt mkt. Tappen låg lite bakåt, tror jag var öppen för ett finger bara (1,5 cm) och det var ca 2 cm kvar av tappen. De började iaf med att ta hål på hinnorna och efter det fick jag invänta värkar genom att vandra runt i korridoren. Tyvärr fick jag inga värkar av det alls, kroppen reagerade inte ens. Så jag fick då dropp istället, det hände ingenting då heller så de fick öka dosen flera gånger. Men när jag väl fick värkar så fick jag ordentliga som verkligen gjorde nytta, efter 10 minuter med värkar så var jag fullt öppen och krystade ut henne på 20 minuter. Det gick hur smidigt som helst och att det tog så lång tid innan min kropp reagerade på igångsättningen gjorde mig inget. 

Tizi: Går också med sådana tankar, tycker riskerna med att gå över är läskigt och jag sätts då hellre igång lite tidigare än går längre och inväntar att kroppen ska starta av sig självt. Jag ska till BM på tisdag och tänkte då försöka tjata till mig en tidigare överburenhetskontroll, men tror det är ganska lönlöst då de har sina regler/principer de följer..

BF+5. Vaknade idag och kände mig faktiskt på lite bättre humör än jag gjort nu i några dagar. Hade liksom inte väntat mig att något skulle sätta igång inatt och utan förväntningar så blir man inte så besviken hela tiden. Jag försöker verkligen ställa in mig på att jag antagligen kommer gå till överburenhetskontrollen som kommer inträffa ungefär 4 juli och räknar ner dit. Det värsta är väl att humöret verkligen går upp och ner och det påverkar ju så mkt. Men jag ska verkligen försöka nu att inte tro och hoppas på att det ska sätta igång hela tiden. Jag har ju gått över mkt med de andra och och då är det ju mest logiskt att jag gör det denna gången också. 

• nica

Korpfan- tänkte på de du kanske har infektion eller något? Kanske kolla upp de?

Devils- Tack för infon Skönt att höra att de gick smidigt till när de väl satte igång. Bm i morgon så ska be om hinnsvepning igen och hpppas på att de kommer igång av de

Känns som vi är rätt många som gått över iaf, skönt att man jan bolla oro och tankar med varandra i samma sits.

• Kia82

Hade ont i magen, ljumskar, bäcken, ryggslut igår men inga onda värkar.

Sov sådär inatt, uppe på toa tre gånger men känner mig ganska så utsövd idag.

Färdknäppade i morse och någon timme efter det blev jag jättenödig och tömde mig helt och hållet. :-P

Har varit ute i trädgården och fixat lite, har inga känningar men hoppas att det någon gång ska ta fart.

• DevilsDaughter

Kia: Tänkte på dig när du inte hade skrivit imorse:) Trodde att du åkt in, du brukar annars skriva ganska tidigt, hehe..

nica: Hoppas du får hinnsvepning och att den gör nytta. Jag kommer få en helt ny BM på tisdag, tror min har semester el nåt.. Har aldrig träffat henne förr men vet vem det är.. Men man vet liksom inte riktigt vad man vågar fråga/be om när man väl är där.. Vill ju be om både hinnsvepning och tidigare överburenhetskontroll, men misstänker att jag kommer fega ur när jag väl är där..

• Guapa

Åh vad irriterande! Jag var övertygad om att det var på g igår och att det skulle ploppa ut en liten bebis idag men uppenbarligen så ångrade den sig. Jag hade regelbundna värkar hela dagen, mest koncentrerat mot ryggslutet, och som växte sig allt starkare mot kvällen. Jag klockade några timmar på kvällen och då kom de med knappt 10 minuters mellanrum och varade i ca 1 minut och fortsatte så en bit in på natten med ännu kortare mellanrum. Tappade en paj och brände mig på handen då jag skulle ta ut den mitt i en värk.

Tog en alvedon för att kunna sova och uppenbarligen hade den lite för bra effekt för jag somnade som en stock och vaknade inte förrän på morgonen av betydligt lättare värkar.. Nu har det inte alls kommit igång som igår utan kommer glesare och är inte lika intensiva. Mer som det kändes i förrgår.. Falsklarm med andra ord :(

BF+12 nu. Börjar ställa in mig på igångsättning på onsdag..

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!