• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Korpfan

Grattis Lilla Morran! :)

Här händer ingenting. Går in i v 42 idag. Bedömning den 23e. Lagade matlådor igår, pizzabullar och fläskpankaka. Kanske gör en köttfärssås idag då i brist på "roligare" sysselsättning.

Är väldigt tung och stel i bäckenområdet så hushållssysslor känns riktigt trista att utföra, men det behövs ju. Gubben jobbar skift och blir borta från kl 13 idag så ännu en ensam kväll av väntan blir det då jag absolut inte vill umgås med någon annan heller. De bara tjatar om varför inte ungen kommer snart och om hur fet jag har blivit. Suck. Människor. .

• Juronjaure
    Korpfan skrev 2014-06-19 10:09:11 följande:

Grattis Lilla Morran! :)

Här händer ingenting. Går in i v 42 idag. Bedömning den 23e. Lagade matlådor igår, pizzabullar och fläskpankaka. Kanske gör en köttfärssås idag då i brist på "roligare" sysselsättning.

Är väldigt tung och stel i bäckenområdet så hushållssysslor känns riktigt trista att utföra, men det behövs ju. Gubben jobbar skift och blir borta från kl 13 idag så ännu en ensam kväll av väntan blir det då jag absolut inte vill umgås med någon annan heller. De bara tjatar om varför inte ungen kommer snart och om hur fet jag har blivit. Suck. Människor. .

Jag hoppas att de inte säger att du blivit fet på fullt allvar...? I så fall förstår jag att du inte vill umgås med dem. Det eviga tjatet om vart ungen är känne rjag igen, och då är jag ändå bara på bf+1 :P

Är så impad av er som fixar massa matlådor, det borde jag också göra! Först ska jag dock frosta av frysen, kanske blir av idag... Lär ju bli onödigt mycket hämtmat första veckan med bebisen annars :P
  • DevilsDaughter

lilla morran: Grattis! Vad skönt att du slapp gå över så mkt! Kul att hinnsvepningen funkade! Verkar som att det funkar för de flesta..

Juron: vi kör på som vanligt och ingen av oss avblåser det vi bokat in förren det är riktigt onda värkar och det börjar bli tal om förlossning. Jag åkte till och och med till jobbet i v 38 när jag hade kraftiga förvärkar och slemproppen gick och jag blödde, trodde det var på gång, men chansade ändå och det var inget på gång visade det sig och jag kunde jobba 2 veckor till.. 

Korpfan: Känner som du, håller mig gärna borta från människor just nu..

• mmjansson85
    Lilla Morran skrev 2014-06-19 09:22:34 följande:
    Igår em kom vårt fjärde barn till världen. Det var BF+1 och jag hade ett besök hos BM kl.9. Eftersom jag hade en del förvärkar frågade hon om hon skulle göra en hinnsvepning, vilket jag såklart tackade ja till. Det resulterade i lätta värkar mellan 10-16, sen tog de i mer och vi åkte in. Kom till förlossningen 16.30, var öppen 4-5 cm. Gjorde rejält ont och jag fick lustgas. Öppnade mig resten jättefort, men fick krysta längre än väntat då lillkillen var ganska stor och låg lite snett - jättejobbigt tyckte jag. Kl.17.51 kom han i alla fall ut och efter rejäl smärtlindring kände jag mig som människa igen efter nån timme. Nu pustar vi ut på BB-hotellet och åker eventuellt hem senare i em. Tack för att ni fanns här de sista sega dagarna! Lycka till allihop och hoppas verkligen att ni snart får träffa era små!

Grattis!! :)
  • nica

Grattis mottan till de nya tillskottet skönt att hinnsvepning gjorde nytta på dig.

Är på bf +10 idag och humöret är inte att lekamed.

• mmjansson85

Jag hade en ond förvärk imorse runt 5.30 men sen kom det inget mer så jag somnade om och sov tills nu :p

Har försökt deala lite med bebis att han ska komma imorgon men han verkar inte mottaglig för kompromisser ;)

• Juronjaure
    DevilsDaughter skrev 2014-06-19 10:33:07 följande:

Juron: vi kör på som vanligt och ingen av oss avblåser det vi bokat in förren det är riktigt onda värkar och det börjar bli tal om förlossning. Jag åkte till och och med till jobbet i v 38 när jag hade kraftiga förvärkar och slemproppen gick och jag blödde, trodde det var på gång, men chansade ändå och det var inget på gång visade det sig och jag kunde jobba 2 veckor till.. 

Då behöver jag inte få sådan panik då kanske :) Blir kanske lite extra nojig då killen kör tåg och kan vara en bit bort när det blir dags att åka in till BB. Tack och lov kör han pendeltåg, det hade ju varit värre om han kört tåg mellan Sthlm-Göteborg eller nåt ;) Så hans hemresetid är kanske 2,5 som mest och 1h i bästa fall. Sedan tar det 1h till sjukhuset härifrån. Då är det skönt att ha föräldrar som backup som kan skjutsa i värsta fall...
  • Towandaa
    Lilla Morran skrev 2014-06-19 09:22:34 följande:

Igår em kom vårt fjärde barn till världen. Det var BF+1 och jag hade ett besök hos BM kl.9. Eftersom jag hade en del förvärkar frågade hon om hon skulle göra en hinnsvepning, vilket jag såklart tackade ja till. Det resulterade i lätta värkar mellan 10-16, sen tog de i mer och vi åkte in. Kom till förlossningen 16.30, var öppen 4-5 cm. Gjorde rejält ont och jag fick lustgas. Öppnade mig resten jättefort, men fick krysta längre än väntat då lillkillen var ganska stor och låg lite snett - jättejobbigt tyckte jag. Kl.17.51 kom han i alla fall ut och efter rejäl smärtlindring kände jag mig som människa igen efter nån timme. Nu pustar vi ut på BB-hotellet och åker eventuellt hem senare i em. Tack för att ni fanns här de sista sega dagarna! Lycka till allihop och hoppas verkligen att ni snart får träffa era små!

Grattis Lilla Morran!

Jag hoppas att hinnsvepningen har samma effekt på mig. Varit på koll och gjort UL, CTG och läkarundersökning med hinnsvepning. Kom hem för någon timme sen och nu har jag rätt så mycket kraftigare och tätare värkar än i förmiddags.Lagt mig i sängen för att vila, vräkt i mig mat för ladda energi om det blir förlossning frampå kvällen. Ska kolla på nån film och hoppas att jag får sova lite. Håll tummarna för mig att det blir så!!!

Sambon har åkt tillbaka till jobbet ett tag, rätt skönt att inte ha honom vankandes runt mig som en äggsjuk höna! Han är ju bara 10-15 min bort så det känns ok.
  • Kia82

Jag har haft flera stycken fruktansvärt "mensvärkiga" sammandragningar idag och ont vid svanskotan. Fortsatt ont i ljumskarna från och till.

• Evelinaa90

Bf+5 idag, trött på att vänta!! Var på koll hos bm i tisdags där hon konstaterade att jag var pölen 3 cm och livmodertappen var nästan utplånad!! Jag har haft mycket förvärkar sedan v35 någon som vet hur länge man kan gå öppen ? Har inga känningar nu mer än några enstaka SD.

Mvh evelina

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!