Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Grattis Lilla Morran! :)
Här händer ingenting. Går in i v 42 idag. Bedömning den 23e. Lagade matlådor igår, pizzabullar och fläskpankaka. Kanske gör en köttfärssås idag då i brist på "roligare" sysselsättning.
Är väldigt tung och stel i bäckenområdet så hushållssysslor känns riktigt trista att utföra, men det behövs ju. Gubben jobbar skift och blir borta från kl 13 idag så ännu en ensam kväll av väntan blir det då jag absolut inte vill umgås med någon annan heller. De bara tjatar om varför inte ungen kommer snart och om hur fet jag har blivit. Suck. Människor. .
Grattis Lilla Morran! :)
Här händer ingenting. Går in i v 42 idag. Bedömning den 23e. Lagade matlådor igår, pizzabullar och fläskpankaka. Kanske gör en köttfärssås idag då i brist på "roligare" sysselsättning.
Är väldigt tung och stel i bäckenområdet så hushållssysslor känns riktigt trista att utföra, men det behövs ju. Gubben jobbar skift och blir borta från kl 13 idag så ännu en ensam kväll av väntan blir det då jag absolut inte vill umgås med någon annan heller. De bara tjatar om varför inte ungen kommer snart och om hur fet jag har blivit. Suck. Människor. .
lilla morran: Grattis! Vad skönt att du slapp gå över så mkt! Kul att hinnsvepningen funkade! Verkar som att det funkar för de flesta..
Juron: vi kör på som vanligt och ingen av oss avblåser det vi bokat in förren det är riktigt onda värkar och det börjar bli tal om förlossning. Jag åkte till och och med till jobbet i v 38 när jag hade kraftiga förvärkar och slemproppen gick och jag blödde, trodde det var på gång, men chansade ändå och det var inget på gång visade det sig och jag kunde jobba 2 veckor till..
Korpfan: Känner som du, håller mig gärna borta från människor just nu..
Grattis mottan till de nya tillskottet skönt att hinnsvepning gjorde nytta på dig.
Är på bf +10 idag och humöret är inte att lekamed.
Jag hade en ond förvärk imorse runt 5.30 men sen kom det inget mer så jag somnade om och sov tills nu :p
Har försökt deala lite med bebis att han ska komma imorgon men han verkar inte mottaglig för kompromisser ;)
Juron: vi kör på som vanligt och ingen av oss avblåser det vi bokat in förren det är riktigt onda värkar och det börjar bli tal om förlossning. Jag åkte till och och med till jobbet i v 38 när jag hade kraftiga förvärkar och slemproppen gick och jag blödde, trodde det var på gång, men chansade ändå och det var inget på gång visade det sig och jag kunde jobba 2 veckor till..
Igår em kom vårt fjärde barn till världen. Det var BF+1 och jag hade ett besök hos BM kl.9. Eftersom jag hade en del förvärkar frågade hon om hon skulle göra en hinnsvepning, vilket jag såklart tackade ja till. Det resulterade i lätta värkar mellan 10-16, sen tog de i mer och vi åkte in. Kom till förlossningen 16.30, var öppen 4-5 cm. Gjorde rejält ont och jag fick lustgas. Öppnade mig resten jättefort, men fick krysta längre än väntat då lillkillen var ganska stor och låg lite snett - jättejobbigt tyckte jag. Kl.17.51 kom han i alla fall ut och efter rejäl smärtlindring kände jag mig som människa igen efter nån timme. Nu pustar vi ut på BB-hotellet och åker eventuellt hem senare i em. Tack för att ni fanns här de sista sega dagarna! Lycka till allihop och hoppas verkligen att ni snart får träffa era små!
Jag har haft flera stycken fruktansvärt "mensvärkiga" sammandragningar idag och ont vid svanskotan. Fortsatt ont i ljumskarna från och till.
Bf+5 idag, trött på att vänta!! Var på koll hos bm i tisdags där hon konstaterade att jag var pölen 3 cm och livmodertappen var nästan utplånad!! Jag har haft mycket förvärkar sedan v35 någon som vet hur länge man kan gå öppen ? Har inga känningar nu mer än några enstaka SD.
Mvh evelina