• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • mmjansson85

Verkar som att det börjar närma sig för många i tråden! :) Spännande! Här händer det inte mycket dock, tror det dröjer minst 2 veckor till... igår va jag jättedeppig men det känns okej idag.

• Kia82

Jag trodde att det var på g igår för jag fick bara mer och mer ont i ryggen, mensvärk och ont i ljumskarna, men icke. Sprang på toaletten en massa gånger inatt och kräkte som bara den en utav gångerna. I morse kände jag nada men nu har det kommit lite mer rosa slem och jag har sammandragningar men inget som gör ont. Jag blir knäpp på min kropp som håller på och juckar såhär, rosa slem har alltid varit startskott för förlossning förut. Grymt besviken att det inte händer något mer.

• DevilsDaughter

Linda: Låter verkligen som att det är på gång då ju!!

Alltså jag blir tokig på detta!!!! Jag försöker verkligen att aktivera mig, dels för att det ska vara lättare för förlossningen att starta och dels för att fördriva tiden och varje gång jag gör något, dvs åker någonstans så får jag väldigt kännbara och ganska regelbundna förvärkar, jag får sammandragningar, mensvärk i mage och rygg och rosa slem. MEN så fort jag kommer hem är det som att kroppen somnar och alla känningar jag haft lägger av! Blir tokig!!! 

• unborn
    mmjansson85 skrev 2014-06-16 11:57:15 följande:
    Verkar som att det börjar närma sig för många i tråden! :) Spännande! Här händer det inte mycket dock, tror det dröjer minst 2 veckor till... igår va jag jättedeppig men det känns okej idag.

Vilken vecka är du? Känner inget här heller, inte ens haft några förvärkar nån gång även fast slemmisen lossnat sen 5dgr tbax. Jag är verkligen deprimerad nu, gör inget annat än att ligga o vänta typ.
  • Lilla Morran

Åh snälla, får jag deppa här??? Har BF i morgon och blir snart galen! Har låst upp barnvakter som egentligen planerat annat över midsommar, men stannar hemma för vår skull. Får förvärkar/sammandragningar av att massera bröstvårtorna, slemproppen har kommit i omgångar men vet inte om allt har kommit. Vet att tappen är mjuk och öppen flera cm. Bebis ligger med huvudet ner men fortfarande rörlig (det är nr 4). Färdknäppen funkar inte, promenera har jag gjort i den mån jag har orkat, har ätit mycket ananas, pillat på tappen av ren nyfikenhet, men bebisen ligger den ligger... Blä!!! De andra är födda på BF+5, BF+2 och på BF. Har känts som att den här skulle komma tidigare men icke...

• DevilsDaughter

LillaMorran: Skulle inte deppa om jag var du! Har du BF imorgon och de andra kommit så nära BF så skulle jag gissa på att din bebis kommer precis när som helst! Häftigt att du får sammandragningar när du masserar bröstvårtorna! Jag har läst om att det ska/kan funka så men har provat massor med gånger men det har aldrig funkat! Hade jag varit du hade jag inte gjort annat, haha.. jag har förövrigt också BF imorgon! Dock har mina kommit himla sent tidigare så jag försöker verkligen att inte räkna med att hon kommer ni snart utan att det dröjer ytterligare ett tag, men det är svårt då kroppen luras med massa förvärkar helt tiden!

• Lilla Morran

DevilsDaugther: tack snälla för lite pepp-talk. Känner att kroppen luras här med, har haft förvärkar men ingen fortsättning... Haha, ang massagen så blir det en del, förlossningen med min dotter startade så, så jag "måste" ju tro att det funkar, eller hur? Men visst, helt osannolikt är det ju inte, det ska ju frigöra oxytocin vilket behövs för att en förlossning ska starta. Sammandragningar i sig själv kan ju också få igång förlossningsvärkar så här masserar vi på Men som sagt, ingen lycka ännu... Hoppas verkligen inte att du behöver vänta så länge, får lite panikkänsla av att det kanske kan vara två veckor kvar om jag skulle gå över....

• mmjansson85
    unborn skrev 2014-06-16 15:21:48 följande:
    Vilken vecka är du? Känner inget här heller, inte ens haft några förvärkar nån gång även fast slemmisen lossnat sen 5dgr tbax. Jag är verkligen deprimerad nu, gör inget annat än att ligga o vänta typ.

Jag är i vecka 39 nu (38+2). Jag har lite förvärkar men inget regelbundet. Det är såå tråkigt att vänta. Speciellt när man inte orkar göra nåt om dagarna...! :/
  • Lilla Morran

Ja, eller hur? Har mest suttit ner idag, tycker synd om storasyskonen som har en så tråkig mamma... Men tog en promenad nu på kvällen, hela familjen, och det var skönt, även om det är slitsamt för kroppen. Bara längtar efter att få ut den här lilla krabaten!

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-06-16 17:38:04 följande:
    Jag är i vecka 39 nu (38+2). Jag har lite förvärkar men inget regelbundet. Det är såå tråkigt att vänta. Speciellt när man inte orkar göra nåt om dagarna...! :/

Japp, fy sören så långsamt dagarna går. Kom iväg en sväng till Ikea idag och det var faktiskt riktigt skönt att komma hemifrån lite. Har lite smått planerat de kommande dagarna och har avlastning med 15 h dagis det tre kommande dagarna så det känns faktiskt riktigt skönt då 2-åringen här hemma är riktigt jobbig nu och jag har knappt någon ork att springa efter honom. :-P Jag hoppas att vi slipper att vänta allt för länge till, begriper inte varför de sista veckorna alltid ska sega sig fram!? :-P
    Bf 27/6
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!