Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Vår bebis är liten i storleken och fick göra ultraljud för att se hur stor bebisen är och den är -16 om det är -22 så startar man förlossningen och nu en vecka senare hade den gått ner i kurvan igen :( och ska göra ultraljud igen.Är orolig om bebisen inte växer något mer :( Men både jag och min man var små så det kan vara att vi får små bebisar med men då kanske de startar min förlossning? Någon mer som har liten bebis i magen?
LInda: BM säger att det är typiskt för omföderskor att få känningar och så kan det ändå gå flera veckor innan det händer något nästa gång och jag vet ju att hon har rätt tyvärr.. Så irriterande bara!!
Igårförmiddag innan jobbet när jag satt i soffan så fick jag ganska kraftiga sammandragningar och mensvärk, det stack och värkte även ner i ljumskarna när det kändes som mest (gjorde dock inte ONT direkt). Men var såå säker på att det var på gång! Dock åkte jag ändå till jobbet, hela vägen i bilen hade jag mensvärk (ca 15 minuter), inne på jobbet hade jag värk i nedre delen av ryggen under större delen av dagen och det kändes liksom som om det var såå nära för kroppen att sätta igång med värkarna.
Men när jag skulle gå för dagen så la allting av och sen dess har jag inte känt någonting alls!! Alltså jag var sååå säker på att jag i princip bara skulle hinna in på jobbet och sedan vända för att värkarna skulle sätta igång! Man blir ju så lurad!!
Har ju fött 3 barn innan och ALDRIG haft förvärkar, trodde jag var "sån" som inte hade det, men tydligen inte.. Åh va besviken jag är! Det värsta tycker jag är att jag ändå är så pass långt ifrån BF som två veckor och dessutom lika gärna kan gå över 2-3 veckor så det behöver ju inte ens vara nära och ändå har jag flera gånger nu varit helt inställd på att förlossningen är på gång!
Nelliesson: Hur mycket märkte ni på SF-kurvan att bebisen va liten? Jag började mätningarna på översta kurvan, vandrade sedan ner till mittenkurvan för att få ett helt rakt streck under 3 mätningar med ca 2 veckors mellanrum. Sedan sista mätningen (igår) så gick kurvan rakt neråt från förra veckan. Så jag ska in imorgon för TUL. När gjorde ni ert första TUL? Hur många veckor har du gått nu? Jag gjorde ett TUL v 32 för att kolla om moderkakan hade flyttat sig rätt och och då gjorde de ett TUL samtidigt "för skojs skull" (då var ju mitt SF-mått OK.) På det TUL:et var min bebis exakt på medel.. Så är den liten nu så är det ju något som "hänt" efter v 32..
Cecilamaria: Hur många % mindre än medel fick ni på TUL? Hur många veckor har du gått?
Nelliesson: Oj vad spännande! Skönt ändå att få bebisen på utsidan där man lättare kan ha koll på att den mår bra! Hur många veckor har du gått?
Nu blöder jag lite, eller rättare sagt lite blodblandade flytningar, för ca 1,5 veckor sedan var det likadant och inget hände och jag känner ju ingenting nu heller, men man kan ju ändå inte låta bli att hoppas på att det är ett tecken på att det är på gång.