• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Kia82
    Juronjaure skrev 2014-06-13 17:48:20 följande:
    Vad tänker ni använda för smärtlindring?

Lustgas, det är det enda jag någonsin använt.
  • mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-06-13 19:33:47 följande:

Jag tänkte också försöka klara mig med lustgas men de finns en risk att jag ändrar mig när det är dags :p
  • KajsaOskar

Hej! Här är en med bf 30 juni och jag har typ hundra frågor!

Har under senaste veckan kommit stora mängder slem, precis som slempropp men alltså varje dag.. Behöver jag oroa mig?

Jag är hemsk och vill inte störa förlossningen i onödan...

• Juronjaure
    Kia82 skrev 2014-06-13 19:33:47 följande:

mmjansson85 skrev 2014-06-13 21:32:31 följande:

Jag tänkte också försöka klara mig med lustgas men de finns en risk att jag ändrar mig när det är dags :p
    Hehe, jag vill också gärna klara mig på lustgas, men man ska nog vara öppen för förslag när man ser hur man reagerar på en förlossning :) Jag har funderat på TENS, men har inte hyrt nån apparat och prövat hemma, som vissa rekommenderar, så jag vet inte... Akupunktur kan jag tänka mig också. Är dock lite spruträdd, vilket är främsta skälet till att jag inte vill ha några nålar in i ryggraden :P 

• Kia82

Lite mer slem har kommit ikväll och lite som var rosa. Jag har haft ganska så rejält med mensvärk i 1,5 h här nu, så här kraftigt har det inte känts tidigare någon gång i den här graviditeten. Tankar om latensfas har dykt upp, får se om jag kan sova. :-P

• DevilsDaughter

Dino: låter ju verkligen som att det kommer braka igång när som helst!

Kia: Har varit likadant för oss efter sex, tidigare i graviditeten (innan 36 veckor) så har jag känt av betydligt mer efter sex, sammandragningar som hållt på hela natten osv.. Nu ingenting..

towanda: Skönt ändå att få komma på kontroll så pass snart efter BF. Här är det kontroll på förlossningen absolut tidigast 42+0.. 

juron: Lustgas eller ingenting, får se hur jag känner när förlossningen väl sätter igång.. Men inget annat än lustgas iaf..

• Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-06-14 00:04:57 följande:
    Dino: låter ju verkligen som att det kommer braka igång när som helst! Kia: Har varit likadant för oss efter sex, tidigare i graviditeten (innan 36 veckor) så har jag känt av betydligt mer efter sex, sammandragningar som hållt på hela natten osv.. Nu ingenting.. towanda: Skönt ändå att få komma på kontroll så pass snart efter BF. Här är det kontroll på förlossningen absolut tidigast 42+0..  juron: Lustgas eller ingenting, får se hur jag känner när förlossningen väl sätter igång.. Men inget annat än lustgas iaf..

Inget sex igår och jag har haft mensvärk under natten också och har lite ont i magen nu på morgonen också. Inget mer slem dock och jag som för mig själv hoppades att något hade dragit igång. Tji fick jag. Vecka 38+0 idag.
    Bf 27/6
  • Juronjaure

Haha, ska alla köra på bara lustgas??? Vart är de där 46% (eller vad det är) som tar epidural? :)

• DevilsDaughter

Juron: jag är livrädd för eda.. har fött 3 ggr tidigare och då haft lustgas, har funkat bra, så tvivlar på att jag skulle våga mig på eda denna gången..

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!