Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Idag packade jag bb väskan, iallafall det som inte används dagligen. :) imorgon går vi in i v38 så nu får bebis komma när han vill. ;)
Wiieee, jag går oxå in i vecka 38 imorgon och nu känner jag mig helt redo att träffa vårt lilla tillskott till familjen. Det är ett himla tryck i magen och sparkande och bonkande. Huvudet står och studsar nere i bäckenet och förvärkarna blir mer och mer kännbara för var dag som går. Bb-väskan är packad så när som på necessären men den får jag plocka ihop i sista stund. Funderar på om man ska göra iordning ett litet övernattningskit som står färdigt till barnen också, vet ju inte när det drar igång på allvar liksom och det lär ju bli tillräckligt med turbulens som det är.
kia: Låter som en bra ide! Vår barnvakt kommer hit när det sätter igång så vi slipper tänka på de..
Är nu inne på nedräkning i sista veckan, gick in i v 40 igår! Allt är förberett och klart och Skruttis får komma när som helst. Det sparkar och det bökar så fort jag sätter mig och försöker ta det lite lugnt. I natt trodde jag att bebis skulle komma ut genom magen. Det är fascinerande hur mycket de kan röra på sig när huvudet är fixerat.
Inga tecken överhuvudtaget på att nåt är på gång dock, bara sammandragningar som blir jobbigare och jobbigare, men inget som tyder på att det går över i värkar .
Kia: hehe precis så sa jag idag till min man! Att så lite känningar som jag haft idag har jag aldrig haft så kanske är det lugnet före stormen! Tror inte att det är så egentligen, men hoppas kan man ju! Börjar ställa in mig på att faktiskt gå tiden ut och ev också gå över.. Har ju trott så länge att det varit på G så börjar ge upp de där nu.. Hur har dina tidigare förlossningar varit? Tänkte eftersom du fått tre barn och det är ju ganska vanligt att det går fortare för varje barn.. Vi väntar ju också fjärde och är lite nyfiken på hur fort det kommer gå denna gången.. Gäller att man hajar att det är dags när det väl är dags, hehe..
Idag har det varit en jobbig dag. Vaknade tidigt i morse och var så fruktansvärt trött men för pigg för att sova. Lyckades ändå att småslumra lite en stund senare. Senare åkte vi ner till stan och gick och kikade lite i affärer och tog en promenad längs ån. När vi kom hem så började förvärkarna riktigt starkt så starkt att jag fick andas mig igenom dom. Sen hade vi lovat barnen att äta ute idag och när vi sitter och äter så blandas de onda förvärkarna med rejäla drag i ryggen och ett tag där så trodde jag faktiskt att det var början på de riktiga värkarna. Sitter hemma i soffan och har rejält med förvärkar och trots att jag gärna vill att bebben kommer ut så är jag alldeles för trött för att föda barn nu och jag ser fram emot att krypa ner under täcket snart. Bebben är oerhört aktiv, bonkar i bäckenet så att det ilar och trycker till urinblåsan titt som tätt, mindre trevligt. Jag har svårt att tänka mig att bebisen vill komma innan bf men ändå så känns det så skumt och nära. Godnatt