• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • DevilsDaughter

Linda: hehe hade kunnat vara jag som skrivit det där! Jag har 2 veckor till BF, känner också tryck neråt och ilningar när bebisen bökar där nere. Har börjat känna lite svagt i ryggen och magen, som molvärk.. Har lite sammandragningar på natten, men på dagen är det ganska lugnt.. Går i tankarna om detta betyder att bebisen kommer att komma tidigare eller om man kommer gå hel vägen till BF eller kanske till och med gå över..

Kia: Känner så väl igen det där med rastlösheten! Riktigt jobbigt! 

Jag har verkligen svårt för att ta det här med förkänningar märker jag.. Jag har fått tre barn innan och vid minsta tecken, minsta mensvärk, slempropp eller annat så har förlossningen satt igång direkt.. Nu har slemproppen gått för snart 1,5 vecka sen, jag har haft blod i flytningarna ca 4 grr, jag hade sammandragningar inatt som var hyfsat regelbunda men som inte gjorde ont. Jag har senaste 2 dygnen känt av mensvärk både i mage och rygg och jag blir GALEN! Jag har ändå två veckor kvar till BF men för mig så har detta tidigare betytt att förlossningen är MYCKET nära och nu händer ingenting och jag tycker det är jättesvårt att acceptera att jag har dessa förvärkar osv men att det ändå kan vara VECKOR kvar till förlossningen!!

• Liinda
    DevilsDaughter skrev 2014-06-02 20:03:32 följande:
    Linda: hehe hade kunnat vara jag som skrivit det där! Jag har 2 veckor till BF, känner också tryck neråt och ilningar när bebisen bökar där nere. Har börjat känna lite svagt i ryggen och magen, som molvärk.. Har lite sammandragningar på natten, men på dagen är det ganska lugnt.. Går i tankarna om detta betyder att bebisen kommer att komma tidigare eller om man kommer gå hel vägen till BF eller kanske till och med gå över..

Kia: Känner så väl igen det där med rastlösheten! Riktigt jobbigt! 

Jag har verkligen svårt för att ta det här med förkänningar märker jag.. Jag har fått tre barn innan och vid minsta tecken, minsta mensvärk, slempropp eller annat så har förlossningen satt igång direkt.. Nu har slemproppen gått för snart 1,5 vecka sen, jag har haft blod i flytningarna ca 4 grr, jag hade sammandragningar inatt som var hyfsat regelbunda men som inte gjorde ont. Jag har senaste 2 dygnen känt av mensvärk både i mage och rygg och jag blir GALEN! Jag har ändå två veckor kvar till BF men för mig så har detta tidigare betytt att förlossningen är MYCKET nära och nu händer ingenting och jag tycker det är jättesvårt att acceptera att jag har dessa förvärkar osv men att det ändå kan vara VECKOR kvar till förlossningen!!
    Haha jaså, vad roligt, jag har ca 4 veckor kvar, men hoppas på nån vecka tidigare.

Åh det låter ju som du kan få när som helst nu!! Men vad gör BM då? 

I natt har jag vaknat av att min arm har sockerdricka...eller vad heter det? nästan bort domnad, jag har inte legat på den...i morse när jag vakna var det super läskigt och det stråla ut på handleden. Tog några timmar innan de slutade..men nu känner jag lite konstig i handen men helt ok. Kan det ha med graviditeten att göra eller vad tusan kan de vara? Har ni haft liknande? 
  • Nelliesson

10 dagar till BF nu börjar känna av nere vid låren, benen och runt rumpan på sidorna av höfterna börjar göra rejält ont nu någon som vet om det är foglossning? Barnmorskan sa att jag skulle gå till en sjukgymnast om det blir värre? men hur vet man om det är riktiga värkar? 

• Nelliesson

Kia: Det är ditt andra barn va? Då borde den komma lite tidigare så det blir nog en Junibebis ändå?

• soffipropp1987
    Nelliesson skrev 2014-06-03 10:02:30 följande:
    10 dagar till BF nu börjar känna av nere vid låren, benen och runt rumpan på sidorna av höfterna börjar göra rejält ont nu någon som vet om det är foglossning? Barnmorskan sa att jag skulle gå till en sjukgymnast om det blir värre? men hur vet man om det är riktiga värkar? 
    Hej!
    Har hängt lite här i din tråd utan att skriva.
    Då har vi bf samma dag (mitt första barn)! Läste någonstans i tråden att du ska föda i Varberg, det ska jag med Glad
    Det känns inte så konstigt längre när det dyker upp nya smärtor, det är ju dags snart. Jag har själv inte haft några förvärkar alls, bara lite sammandragningar emellanåt.  Har mest foglossning i blygdbenet vilket är ganska obehagligt, speciellt när man ska lyfta på benen eller vända sig i sängen.

• Kia82
    Nelliesson skrev 2014-06-03 10:03:52 följande:
    Kia: Det är ditt andra barn va? Då borde den komma lite tidigare så det blir nog en Junibebis ändå?

Nej det är mitt fjärde. Inatt har jag varit på toaletten SEX gånger och kissat, slitit, spytt om vart annat. Igårkväll hade jag mycket förvärkar och idag har jag ett otrevligt tryck i magen, mår illa och har varit på toaletten och gjort alla tre saker nu på morgonen också. Jag känner mig, blek, trött och skakis. Hade jag varit lite närmare bf så hade jag nästan trott att det låg i startgroparna men nu så är det ju 3,5 vecka kvar.
  • Kia82
    Liinda skrev 2014-06-03 09:56:38 följande:
    Haha jaså, vad roligt, jag har ca 4 veckor kvar, men hoppas på nån vecka tidigare. Åh det låter ju som du kan få när som helst nu!! Men vad gör BM då?  I natt har jag vaknat av att min arm har sockerdricka...eller vad heter det? nästan bort domnad, jag har inte legat på den...i morse när jag vakna var det super läskigt och det stråla ut på handleden. Tog några timmar innan de slutade..men nu känner jag lite konstig i handen men helt ok. Kan det ha med graviditeten att göra eller vad tusan kan de vara? Har ni haft liknande? 

Jag har också kryssningar eller domningar i både armar, ben och har nu också börjat att få så smått i händerna. Vet inte riktigt vad det beror på?
  • Nelliesson
    soffipropp1987 skrev 2014-06-03 10:37:17 följande:
    Hej!
    Har hängt lite här i din tråd utan att skriva.
    Då har vi bf samma dag (mitt första barn)! Läste någonstans i tråden att du ska föda i Varberg, det ska jag med Glad
    Det känns inte så konstigt längre när det dyker upp nya smärtor, det är ju dags snart. Jag har själv inte haft några förvärkar alls, bara lite sammandragningar emellanåt.  Har mest foglossning i blygdbenet vilket är ganska obehagligt, speciellt när man ska lyfta på benen eller vända sig i sängen.

Åh vad spännande!! Ja vi bor i Varberg så det blir självklart att vi ska föda där men man är lite spänd hur det kommer att vara  Vad skönt för dig jag har haft sm konstant från v 25 och fick spruta för det och då lugnade det sig lite men nu har det kommit riktigt kraftiga sm men det är trots allt inte så långt kvar nu!
  • Nelliesson
    Kia82 skrev 2014-06-03 11:03:44 följande:

Nej det är mitt fjärde. Inatt har jag varit på toaletten SEX gånger och kissat, slitit, spytt om vart annat. Igårkväll hade jag mycket förvärkar och idag har jag ett otrevligt tryck i magen, mår illa och har varit på toaletten och gjort alla tre saker nu på morgonen också. Jag känner mig, blek, trött och skakis. Hade jag varit lite närmare bf så hade jag nästan trott att det låg i startgroparna men nu så är det ju 3,5 vecka kvar.
    Ja just det ditt fjärde så spännande! jag har med varit uppe inatt på toa en gång varje timme om inte mer börjar bli lite trött på detta eviga springande till toaletten! Oj det låter inget vidare som tur är så har mitt illamående försvunnit igen. Men det kanske är på gång? Kroppen förbereder sig på vad som komma skall
  • soffipropp1987
    Nelliesson skrev 2014-06-03 11:09:34 följande:
    Åh vad spännande!! smile1.gif Ja vi bor i Varberg så det blir självklart att vi ska föda där men man är lite spänd hur det kommer att vara smile1.gif  Vad skönt för dig jag har haft sm konstant från v 25 och fick spruta för det och då lugnade det sig lite men nu har det kommit riktigt kraftiga sm men det är trots allt inte så långt kvar nu! smile1.gif
    Jaha, jo vi bor också i varberg och det känns väldigt skönt med tanke på att det är så många som åker flera mil bara för att få föda här. Klart man är förväntansfull och att det ligger en spänning i luften inför förlossningen. Men iaf väldigt skönt att få föda på ett sjukhus som har gott rykte Glad

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!