• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Kia82

Har fått problem med kläderna nu när det blivit varmt och det känns ju inte lite onödigt att köpa nytt, då speciellt nederdelar när man bara har drygt en månad kvar. :-P Hoppas nästan på lite svalare väder några veckor till. Känns inte kul alls med klänning nu heller då mina ben och anklar är vätskefylla och det ser ju för hemskt ur. Det känns som om man bara inväntar att fötterna ska svälla upp också så att man inte får på sig några skor alls sen. Den här årstiden är jobbig som höggravid.

• Juronjaure

Ja, verkligen, Kia... Köpa gravidshorts eller inte, en månad kvar... Tror ju inte att mina vanliga kommer gå på precis efter förlossningen heller, så det kanske är en bra idé ändå :) Ja, visst är det jobbigt att vara gravid när det är varmt! Men man hade ju kunnat föda i augusti/september också, tänk dig att gå HELA SOMMAREN med stor mage. Pust! NU behöver vi bara lida av värmen i några veckor till...

• mmjansson85

Mina fötter och ben är också vätskefyllda..! Det är verkligen jobbigt men det är väl bara att stå ut. Jag kommer nog köpa nån kjol eller shorts i mjukistyg i typ storlek medium som jag kan ha när det är varmt. Jag kommer svettas ihjäl om jag ska ha mjukisbyxor på mig om det blir varmare.

• Kela1981

Jag har också packat undan alla "normala" kläder så jag slipper våndas när jag öppnar garderoben :)

Har ett par träningsshorts som fortfarande funkar om man har dom nedanför magen och sen har jag sett maxiklänningar både på HM och Lindex som ser ut att kunna funka både före och efter bebis så dom ska jag nog inhandla.

30 dagar kvar så nu är det snart över :D

• mmjansson85
    mmjansson85 skrev 2014-05-22 09:29:29 följande:
    Mina fötter och ben är också vätskefyllda..! Det är verkligen jobbigt men det är väl bara att stå ut. Jag kommer nog köpa nån kjol eller shorts i mjukistyg i typ storlek medium som jag kan ha när det är varmt. Jag kommer svettas ihjäl om jag ska ha mjukisbyxor på mig om det blir varmare.
    Hmm undrar om man kanske ska ta o sy nåt? Glad har bara sytt till bebis än så länge men hur svårt kan det vara Flört
  • Kia82
    Juronjaure skrev 2014-05-22 09:06:53 följande:
    Ja, verkligen, Kia... Köpa gravidshorts eller inte, en månad kvar... Tror ju inte att mina vanliga kommer gå på precis efter förlossningen heller, så det kanske är en bra idé ändå :) Ja, visst är det jobbigt att vara gravid när det är varmt! Men man hade ju kunnat föda i augusti/september också, tänk dig att gå HELA SOMMAREN med stor mage. Pust! NU behöver vi bara lida av värmen i några veckor till...

Ja, det kanske inte är fel att köpa ett par gravidshorts trots allt, inte för att jag vill visa mina ben nu men kan ju vara skönt att ha hemma åtminstone och som du skriver efteråt. Det har jag gjort det med, min ena dotter är född 29 augusti så jag har gått höggravid över sommaren. Dock så minns jag inte det som någon skräckupplevelse eller så var det kanske en något svalare sommar, det var 7 år sedan så minnet sviker. :-P
  • Nelliesson

Fina maxiklänningar kan man ha eller andra lätta sommarklänningar med tunna band som man lätt kan dra ner för att lättare amma.

• mmjansson85

Nån mer som känner skärande och stickande smärtor i typ livmodertappen? Jag tror att det är bebis som håller på och fixerar sig eller kommer åt nån nerv men det är ju svårt att veta när man aldrig varit med om det förut.

• Liinda

Hur är det egentligen det funkar med kontroll av att bebisen ligger rätt? 

Av en anledning var vi inne på förlossningen för kanske två veckor sedan...allt var som tur var bra med bebisen!
    Men de såg att  bebisen inte låg med huvudet nedåt och läkaren sa till oss att NU är det viktigt att eran barnmorska håller koll så att bebisen lägger sig till rätta så ni inte behöver komma in på en vändning.

Nu i v 36 är känner jag än att bebisen ligger lite hur som helst...oftast har den legat med huvudet nedåt på mvc kontrollerna. Men jag känner hur bebisen ibland ligger med ryggen mot revbenen och benen sparkar åt olika håll och kanter, ibland får jag boxningar rakt på kissblåsan...får sparkar och tryck emot ena höft benet ofta...osv..

Nu är jag orolig att den inte ligger rätt, jag är omföderska, fick mitt första barn för lite mer än 3 år sedan. 

Har ni varit med om liknande?  

• DevilsDaughter

jansson: Det är bebisen som du känner, antaglien nerver/muskler som den trycker på.. Det KAN kännas så också när den fixerar sig.. Jag har haft det så ett tag nu men bebisen är fullt rörlig här fortfarande..

Linda: Jag är i v 36+6 idag och min bebis håller på precis som din, är alltså fortfarande helt rörlig.. Men jag tror att så länge den är så pass rörlig så är chansen god att den ställer sig rätt till förlossningen.. Värre om den "låser" sig i fel läge..

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!