Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Vi har packat:
Till bebis 4 bodysar, 2 byxor, 2 pyjamas, 2 mössor, 2 sockar och en mysig bebisfilt.
Till mig Morgonrock, extra bindor ifall de inte är bekväma på BB. 1 par Leggings, 4 byxor mjukis och 2 tröjor, 2 linnen, 2 sockar, trosor, 3 tidningar, mobil, laddare, toalettsaker, borste, tofflor/tossor.
Till min man extra ombyte, godis, chips, vattenflaska, festis och lite annat smått och gott mobil + laddare.
Jag ska ta med mig babynest till BB
Hoppar gärna in här! Längtar också efter att få föda! Samtidigt som jag tycker att tiden går hyfsat fort så har jag ingen lust alls att vänta de 5 veckor som är kvar till BF!
Gällande vad man ska ta med sig till förlossningen så har jag inte ens tänkt på vad jag ska packa med än.. Men vill tipsa om många par byxor.. Vet inte om jag har blött ovanligt mkt efter förlossningarna, men jag har alltid lyckats blöda igenom så att det kommit blod på byxorna och då alltid haft för få byxor med mig!
Hur länge planerar ni att stanna på BB (förutsatt att allt flyter på som de ska)?
Hur mycket ska man ha med sig då? Nej jag vill föda vaginalt är rädd för kejsarsnitt (men har det i beräkningarna ifall det skulle bli akut.) det känns tryggast att ta med sig lite extra ifall det behövs. Kanske blöder jättemycket och då kan det vara skönt med ett par extra byxor men man kanske kan ta bort lite mer saker så inte min sambo behöver bära allt för mycket? =)
Minst 3 dagar vill jag stanna tror jag då det känns tryggt för mig och min sambo så jag kommer igång med amningen och känner oss bekväma med allt. Båda våra mammor har stannat i en vecka på alla förlossningar så kanske stannar 5-7 dagar beroende på om vi får. Är ganska fullt på sommaren i Varberg
Nelliesson
Tyvärr så får man oftast inte stanna så länge. Vi sov två nätter med första. Sonen är född på kvällen och vi åkte hem på fm efter andra natten. Med andra barnet sov jag en natt. Åkte hem på fm efter det.
Det var annorlunda när våra föräldrar fick barn. Då stannade man nog runt en vecka.
Minst två par byxor till dig är bra. Jag hade bara ett par mjukisbyxor som jag blödde igenom. Fick ha sjukhusskjorta över så det inte syntes. ;)
Lycka till!
Ja vi får se det är inte säkert man vill vara borta så länge. Det är ju ändå sjukhuskänsla trots allt. Det är annorlunda på Varberg där får man stanna så länge man önskar om de inte frågar om det är okej att man kan tänka sig åka hem om de har mycket. Så sa dem till oss på kursen och vår barnmorska på mvc. Okej kanske räcker med två par mjukisbyxor och ett par leggings. Tänkte ha mina mammajeans men de kanske inte är så bekväma efter en förlossning? Kan tänka mig att det gör rejält ont där nere :/ Men man får ställa in sig på detta nu har inget val bebisen ska ut oavsett och man får den finaste belöningen
Jag fullkomligt avskyr sjukhus och vill inte stanna längre än jag måste. Antar att dom gärna behåller en ett tag när man är förstföderska men så fort jag kan och får så åker jag hem :)
Jag har en fråga till er som fött barn tidigare;
Dom senaste två dagarna så har jag haft som mensvärk i ryggen och i kombination med det så har mina sammandragningar ökat tycker jag. De gör inte ont men mensvärken känns en del och är ganska irriterande :/ Vad beror detta på? Är det detta som räknas som förvärkar? Var hos BM i går och bebisen ligger långt ner men är fortfarande ruckbar plus att hon var osäker på om det var rumpa eller huvud som låg först.