• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • mmjansson85

Jag skulle helst slippa känna hur det känns att föda men jag längtar efter att äntligen få träffa min son :) börjar bli lite orolig för förlossningen men vet att det kommer vara såå värt det! ;)

• Kia82

Tycker att det är kul att läsa om hur ni resonerar kring att ni längtar efter att föda för att ni vill veta hur det känns. Att föda är skithäftigt men min första förlossning skulle jag aldrig vilja uppleva igen, därefter har det bara blivit lättare och lättare.

• Tulia
    Kia82 skrev 2014-05-10 20:27:50 följande:
    Och min lilla vände sig i vecka 32 efter att ha legat neråt sedan vecka 27. Nu så håller hon på att skifta mellan säte och på tvären. Jag tycker också att det känns läskigt, förmodligen för att man aldrig varit med om det förut men jag har läst en del på nätet nu och det har lugnat mig lite. Lika bra att vara förberedd om ifall att. smile5.gif Sen så är det ju några veckor kvar som det finns chans att vända sig på men tiden går ändå fort och jag vet inte hur snabbt man kan boka in ett vändningsförsök? Dessutom så vill vi inte föda på det närmsta sjukhuset utan tar helst det som ligger snäppet längre bort och det räknas inom ett annat landsting så min bm har inte tillgång till deras data och kan boka in tider via den. Därav ska jag få en papperskopia utskriven som jag ska ta med sen. Jaja, vi är inte där än och ska till bm på tisdag så får fråga henne då.
    Vi skulle boka in ett vändningsförsök om 2v ifall hon inte vänt sig neråt då, lät som att det skulle gå fort att boka in det. Ja du får nog höra med bm, men vändningsförsöket kanske hon kan boka där ni bor?

Läste också det där om att föda i säte och skulle heller aldrig våga det, är rädd ändå för att något ska gå fel under förlossningen. Sen sa min bm att de aldrig försöker föda vanligt vid säte här, riskerna är för stora.
  • Liinda
    Nelliesson skrev 2014-05-12 19:51:11 följande:
    Jag har haft sammandragningar från början av Januari och det är hur jobbigt som helst. Säger som du när man har handlat så kollar folk som om det är dags och har haft det jättetuff, gått på extra kontroller för att bebisen har varit liten från kurvan och har haft förkortat livmodertapp så fick en spruta i benet när jag var i v.27 för att bebisen inte skulle komma för tidigt. (Är i v.36 nu) därför jag vill att bebisen ska komma snart så man slipper lida av ryggont, ont i knäna och sammandragningar och behöva gå på toa hela tiden men samtidigt är det helt underbart att vara gravid smile1.gif

Har en hund en Golden Retriever som jag är väldigt aktiv med så går en hel del promenader men får stanna stup i kvarten för sammandragningar. Bebisen har fixerat sig gjorde v.34 och sparkar upp i revbenen så det är verkligen obehagligt när man får de hemska sammandragningarna. Får stanna i några minuter innan det släpper. Ibland släpper det direkt och ibland tar det tid. 
    Vad säger mvc då? tror de att bebisen kommer tidigare? Hoppas bebisen kommer snart då! =) 
    Vi har också hund, en rottis som jag inte kan gå ut med, sambon får sköta han helt nu, om han drar minsta lilla kommer den en sammandragning eller om jag redan har en sammandragning så blir det bara värre om han skulle dra till lite lätt. Nä fy, jag tycker veckorna går fort men vill bara få lilla bebisen i famnen nu ändå! 
  • Kia82

Har varit hos bm idag och bebben måste ha vänt sig inatt för nu låg hon på huvudet igen. Tråkigt nog så har sf-måttet bara växt 0,5 cm sen sist och dalar igen så jämfört med tidigare graviditeter ligger jag nu 2-3 cm lägre än då. Ska tillbaka till bm om drygt en vecka och se om jag växt mer. Dock så påpekade hon att hon inte var orolig för bebisen kändes normalstor och uppmanade mig att inte gå hem och oroa mig nu. Hmm, det är lättare sagt än gjort. :-P

• Tulia
    Kia82 skrev 2014-05-13 11:53:54 följande:
    Har varit hos bm idag och bebben måste ha vänt sig inatt för nu låg hon på huvudet igen. smile2.gif Tråkigt nog så har sf-måttet bara växt 0,5 cm sen sist och dalar igen så jämfört med tidigare graviditeter ligger jag nu 2-3 cm lägre än då. Ska tillbaka till bm om drygt en vecka och se om jag växt mer. Dock så påpekade hon att hon inte var orolig för bebisen kändes normalstor och uppmanade mig att inte gå hem och oroa mig nu. Hmm, det är lättare sagt än gjort. :-P
    Grattis va kul att bebisen vänt sig neråt, vi får hoppas att hon stannar kvar där :)
    Min kurva ser ut som en bergodalbana efter alla olika lägen vid mätningarna, så jag vet hur svårt det är att inte oroa sig. Men du får försöka lita på bm:s erfarenhet ...
    Liinda skrev 2014-05-13 11:13:23 följande:
    Vad säger mvc då? tror de att bebisen kommer tidigare? Hoppas bebisen kommer snart då! =) 
    Vi har också hund, en rottis som jag inte kan gå ut med, sambon får sköta han helt nu, om han drar minsta lilla kommer den en sammandragning eller om jag redan har en sammandragning så blir det bara värre om han skulle dra till lite lätt. Nä fy, jag tycker veckorna går fort men vill bara få lilla bebisen i famnen nu ändå! 
    Vi har också en rottis som tyvärr jag inte klarar av att gå ut med längre pga sammandragningarna. Hon är dessutom i "tonåren" och pockar på uppmärksamhet mer än vanligt. Får så dåligt samvete när jag inte fixar att ge henne den uppmärksamhet hon är van vid! Önskar också att bebisen ska komma nu!
  • Juronjaure

Barnmorskebesök, bebisen har intagit ruckbart läge. V.35. Ska den nu ligga där fastkilad upp och ned i 5 veckor, stackars liten ;)

• Kia82
    Tulia skrev 2014-05-13 18:47:05 följande:
    Grattis va kul att bebisen vänt sig neråt, vi får hoppas att hon stannar kvar där :) Min kurva ser ut som en bergodalbana efter alla olika lägen vid mätningarna, så jag vet hur svårt det är att inte oroa sig. Men du får försöka lita på bm:s erfarenhet ...
    Liinda skrev 2014-05-13 11:13:23 följande:
    Vad säger mvc då? tror de att bebisen kommer tidigare? Hoppas bebisen kommer snart då! =)  Vi har också hund, en rottis som jag inte kan gå ut med, sambon får sköta han helt nu, om han drar minsta lilla kommer den en sammandragning eller om jag redan har en sammandragning så blir det bara värre om han skulle dra till lite lätt. Nä fy, jag tycker veckorna går fort men vill bara få lilla bebisen i famnen nu ändå! 
    Vi har också en rottis som tyvärr jag inte klarar av att gå ut med längre pga sammandragningarna. Hon är dessutom i "tonåren" och pockar på uppmärksamhet mer än vanligt. Får så dåligt samvete när jag inte fixar att ge henne den uppmärksamhet hon är van vid! Önskar också att bebisen ska komma nu!

Haha, kan ju upplysa om att när jag skulle känna på bebisen lite nyss så upptäckte jag att där nere där huvudet tidigare idag legat inte ligger kvar utan nu är det snedläge som gäller igen. Busunge!
  • Tulia
    Kia82 skrev 2014-05-13 19:59:35 följande:

Haha, kan ju upplysa om att när jag skulle känna på bebisen lite nyss så upptäckte jag att där nere där huvudet tidigare idag legat inte ligger kvar utan nu är det snedläge som gäller igen. Busunge!
    Haha okej, verkar vara en envis liten bebis det där, kanske inte gillar att ligga upponer ;)
  • Kia82

Ju

Tulia skrev 2014-05-13 20:15:42 följande:
    Haha okej, verkar vara en envis liten bebis det där, kanske inte gillar att ligga upponer ;)

Haha, ja varför ska hon vara annorlunda än övriga familjen, vi har starka viljor allihopa.
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!