• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Juronjaure

Har fått jättejobbigt nästäppa nu som inte vill försvinna. Tar en nässpray med avsvällande effekt nu, men den får egentligen bara tas 10 dar i streck, så jag behöver nåt nytt. Tips? Avsvällande...

• lkjs
    Juronjaure skrev 2014-05-03 09:01:15 följande:
    Har fått jättejobbigt nästäppa nu som inte vill försvinna. Tar en nässpray med avsvällande effekt nu, men den får egentligen bara tas 10 dar i streck, så jag behöver nåt nytt. Tips? Avsvällande...
    Jag har likadant fast har nog haft det några månader. Har vägrat nässpray för vill inte bli beroende. Tror nog inte det finns så mycket att göra åt saken ifall man inte vill använda nässpray faktiskt.
  • Tizi

Jag använder rhinokort aqua som ger verkan efter några dagar, skitbra! Det gjorde jag förra graviditeten oxå efter tips av min bm!

Juronjaure skrev 2014-05-03 09:01:15 följande:

• Kia82

Jag har lidit av nästäppa alla fyra graviditeter och har blivit beroende av nässpray med mentol, inte bra alls men inget annat funkar. :-P

• Juronjaure

Tack för tipsen :) Jag struntar i om jag blir beroende av nässprayen, jag kan ha avvänjning senare. Nu vill jag bara kunna andas så att jag kan sova på nätterna :P

• Towandaa
    bellzan skrev 2014-05-02 19:17:01 följande:
    Usch vad jobbigt! Hur gick det med smärtan? smile4.gif
    Vad skönt att du ska vara hemma, själv har jag varit sjukskriven hela graviditeten.
    Bättre än jag trodde, har dock varit mkt försiktig för att inte själv förvärra något. Fått låna en TENS-apparat av sjukgymnasten att använda mot smärtan och träna på användningen inför förlossningen. Väldigt skönt att använda faktiskt.
  • Towandaa
    bellzan skrev 2014-05-02 19:17:01 följande:
    Usch vad jobbigt! Hur gick det med smärtan? smile4.gif
    Vad skönt att du ska vara hemma, själv har jag varit sjukskriven hela graviditeten.
    Hur kommer det sig att du behövt vara sjukskriven hela graviditeten? Låter jobbigt. Jag håller på att krypa ur skinnet efter några dagar, fast nu skulle jag nog kunna stanna hemma resten av tiden, Ska jobba 2 veckor till sen tar jag ut komptid och semester. Ser fram emot sista veckorna och att få vara hemma och pyssla i min egen takt.
  • Juronjaure

Jag nojjar! Är skiträdd att barnet ska dö, antingen under förlossningen eller av plötslig spädbarnsdöd. Vad gör jag åt den nojan? Köper andningslarm? Vet att risken är minimal, men man kan ju ha otur... Det händer ju vissa...

• Kia82

Jag har en kompis som fick sitt första barn för ett tag sedan och hon förstår inte hur jag har klarat av tre bebisar utan andningslarm och inte ens överväger det med fjärde heller. Snacka om hispig. Jag har aldrig ens tänkt på andningslarm och har aldrig fått mig tipsad om det heller så för mig är det ingenting konstigt alls eller är jag konstigt pga det?? :-P

• Juronjaure
    Kia82 skrev 2014-05-04 21:06:34 följande:
    Jag har en kompis som fick sitt första barn för ett tag sedan och hon förstår inte hur jag har klarat av tre bebisar utan andningslarm och inte ens överväger det med fjärde heller. Snacka om hispig. Jag har aldrig ens tänkt på andningslarm och har aldrig fått mig tipsad om det heller så för mig är det ingenting konstigt alls eller är jag konstigt pga det?? :-P
    Nej, jag tror inte det är en mer befogad noja än att plötsligt börja oroa sig för att mobilladdaren ska börja brinna och bebisen dö av rökförgiftning. Men när tanken väl fastnat så sitter den där och gnager... På något sätt vill man ju minska riskerna för bebisen så gott det går också. Fast man kan samtidigt inte linda in bebisen och hela lägenheten i bomull heller...
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!