• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Kela1981
    mmjansson85 skrev 2014-04-16 20:58:31 följande:

Härligt :) är det första barnet? Ja tiden segar sig fram nu! :/
    Vi är klara med det mesta redan. Allt är inhandlat och iordning gjort. Jag har inte packat bb väskan än men jag har gjort en lista med vad som ska finnas med i den. Håller även på o kollar om man kan ta bort airbagen i bilen men det verkar knepigt. :/ trodde de skulle va plättlätt!
    Japp, det är första för oss :)
    Vi är också nästan färdiga med allt. Bara vagn och babyskydd som ska hämtas samt lite blöjor som ska inhandlas.
    Känns jätteskönt då jag är ett gigantiskt kontrollfreak och vill ha koll på allt jag kan ;)
    Airbagen i vår bil kopplar vi ur jätteenkelt med nyckeln i ett uttag i handskfacket så det känns lagom avancerat. Ni kanske kan få hjälp med att koppla ur den om det är knepigt? Det bör väl inte vara en enorm kostnad?
    Får man fråga vad som står på din lista till bb-väskan?
    Jag har inte börjat på den ännu och jag har ingen aning om vad som är bra att ha med.
    Har du fler barn eller är detta första för dig också?
  • Amalian83
    mmjansson85 skrev 2014-04-16 15:22:45 följande:

Hickar era bebisar ofta? Kände min lilla pojke hicka för första gången idag.
    Han har varit väldigt pigg idag och sparkar nästan hela tiden, antar att det betyder att han mår bra?
    Å vad jag längtar tills han kommer ut!!! 72 dagar kvar till bf...!

Min bebis hickar hela tiden och sedan flera veckor. Är i vecka 33. Hon hickar just nu :)
  • Kia82

Vi har också grejer kvar att handla, spjälsäng, madrass, ambingsbh, inlägg, blöjor, tvål, salvor... Kanske något mer klädesplagg. Tur att det är drygt två månader kvar eftersom rummen inte är färdiga än. Tiden går fort och ändå känns det som snigelfart ibland. :-P

• mmjansson85
    Kela1981 skrev 2014-04-16 21:36:20 följande:
    Japp, det är första för oss :)
    Vi är också nästan färdiga med allt. Bara vagn och babyskydd som ska hämtas samt lite blöjor som ska inhandlas.
    Känns jätteskönt då jag är ett gigantiskt kontrollfreak och vill ha koll på allt jag kan ;)
    Airbagen i vår bil kopplar vi ur jätteenkelt med nyckeln i ett uttag i handskfacket så det känns lagom avancerat. Ni kanske kan få hjälp med att koppla ur den om det är knepigt? Det bör väl inte vara en enorm kostnad?
    Får man fråga vad som står på din lista till bb-väskan?
    Jag har inte börjat på den ännu och jag har ingen aning om vad som är bra att ha med.
    Har du fler barn eller är detta första för dig också?
    Det är vårat första Glad 
    Vi ska fixa det på verkstad men det verkar svårt även för dom. Har varit i kontakt med två verkstäder hittills och ena kunde inte fixa det och den andra skulle kolla upp det och återkomma.
    Verkar vara problem med detta i vissa bilar. I värsta fall får vi sätta babyskyddet i baksätet men jag vill helst ha han i framsätet.

Det jag har på listan för bb väskan hittills är:

Legitimation
    Mvc journal
    Babyskydd
    Kläder till bebis i strl 50/56 (2-3 långärmade bodys, 2-3 byxor, 1 mössa, 1 par strumpor)
    Amnings bh + inlägg
    3 par bekväma trosor + bindor (utifall att jag inte gillar de man får på bb)
    2 par strumpor
    2 st t-shirts/amningstoppar
    Mysbyxor
    Tofflor
    Mobil + laddare
    Surfplatta
    Tandborste + tandkräm
    Schampoo + balsam + duschtvål
    Läppbalsam
    Hårboste + hårsnodd
    Godis
  • Geléhallon89
    Amalian83 skrev 2014-04-15 18:13:26 följande:
    Hehe ni har missförstått varandra tjejer ;)
    haha jaa jag misstänkte det. :P 
    Vincent 080622 <3 Nr 2 BF 29juni flicka <3
  • Geléhallon89

Igår var jag inne på förlossningen pga mensvärk i två dygn som strålade ned i benen. Fick göra ctg vilket visade starka täta sammandragningar. Vissa av dem kände jag inte ens så jag fick bricanyl för och stoppa dem. Tappen var dock inte påverkad och hela 5cm så det var ju bra iaf :) 

Fick stränga oder om att ta det luuuungt nu, det jobbiga är ju att jag bara är hemma och gör inget på dagarna typ förutom två promenader med hunden. Så vette tusan hur jag ska kunna ta de mer lungt än jag gör. Jag kan ju inte ligga och självdö i sängen :P

Vincent 080622 <3 Nr 2 BF 29juni flicka <3
  • Nelliesson
    Kia82 skrev 2014-04-16 13:45:58 följande:
    Jag är så trött på att vara gravid, vill bara att den sista tiden ska gå fort nu. Har nu dessutom blivit orolig eftersom mitt sf-mått ligger under normalkurvan och om det inte tagit sig till om två veckor då jag ska till bm igen så ska jag på tul och det är för mig helt nytt eftersom jag alltid haft bra mått och rätt så stora barn.
    Kia 82 ! Jag ligger med under normalkurvan ska dit igen nästa vecka för att se så att allt är som det ska. Men jag var 44 cm och vägde knappt 2000 gram när jag föddes så vi kanske får en liten bebis
  • Nelliesson
    mmjansson85 skrev 2014-04-16 15:22:45 följande:
    Hickar era bebisar ofta? Kände min lilla pojke hicka för första gången idag.
    Han har varit väldigt pigg idag och sparkar nästan hela tiden, antar att det betyder att han mår bra?
    Å vad jag längtar tills han kommer ut!!! 72 dagar kvar till bf...!
    Ja min bebis hickar ofta och sparkar otroligt mycket nu! så himla mysigt men man längtar som bara den till bf-dagen!! Börjar bli lite drygt på nätterna då man får gå upp på toa stup i kvarten.. 
  • Nelliesson
    mmjansson85 skrev 2014-04-16 20:58:31 följande:

Härligt :) är det första barnet? Ja tiden segar sig fram nu! :/
    Vi är klara med det mesta redan. Allt är inhandlat och iordning gjort. Jag har inte packat bb väskan än men jag har gjort en lista med vad som ska finnas med i den. Håller även på o kollar om man kan ta bort airbagen i bilen men det verkar knepigt. :/ trodde de skulle va plättlätt!
    Kela1981 skrev 2014-04-16 20:34:39 följande:
    Är det okej om jag också hoppar in här?

Har 66 dagar kvar till bf vilket betyder att vi väntar en liten prinsessa den 21/6 :)
    Fick min grav.penning beviljad förra veckan så från 1/5 går jag ner och jobbar halvtid och sen från 1/6 har jag semester.
    Men guuud vad tiden går långsamt nu! Vill ju bara att hon ska komma ut så vi får träffa henne :)

Hur mycket har ni hunnit fixa inför ankomsten av era bebisar?
    Givetvis är det okej för dig med!! Alla är välkomna dem som vill Vi är färdiga med allt bara airbagen i bilen som ska fixas! 

• Nelliesson
    Geléhallon89 skrev 2014-04-17 09:49:13 följande:

Igår var jag inne på förlossningen pga mensvärk i två dygn som strålade ned i benen. Fick göra ctg vilket visade starka täta sammandragningar. Vissa av dem kände jag inte ens så jag fick bricanyl för och stoppa dem. Tappen var dock inte påverkad och hela 5cm så det var ju bra iaf :) 

Fick stränga oder om att ta det luuuungt nu, det jobbiga är ju att jag bara är hemma och gör inget på dagarna typ förutom två promenader med hunden. Så vette tusan hur jag ska kunna ta de mer lungt än jag gör. Jag kan ju inte ligga och självdö i sängen :P

Haha har precis gjort likadant och kollade modertappen men den var stängd 3 cm och nästa dag 4 cm så jag fick stränga order att ta det lugnt jag med. Är hemma de här två månaderna och har också en hund som jag går ut med men man kan knappast ta det mer lugnare än vad jag redan gör. 
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!