Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda?
Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??
Idag är det exakt 40 dagar kvar till bf och jag tycker tiden går sjukt fort. Känner mig inte alls höggravid och väntar fortfarande på att magen ska bli ännu lite större för jag tycker den är i minsta laget ^^ haha. Jag lever på som förr och bär omkring på min 2,5 åring ibland och har inga som helst problem med att knyta skor eller böja mig ner till golvet. Enda krämpan jag har är att jag känner av fogarna i bäckenet när jag ligger ner och ska vända mig, vaknar varje gång jag ska vända mig men det känns som en fjärt i rymden jämfört med hur dåligt vissa mår.
Jag har idag 49 dagar kvar om jag räknat rätt och bara de senaste dagarna så tycker jag att det har blivit mycket jobbigare/tyngre. Jag är mycket tröttare än förut, det har blivit otympligt att röra sig och att knyta skorna börjar att bli en riktigt jobbig process. Foglossningen har börjat att ge sig till känna igen. Dessutom så är det sedan bebisen vände sig uppåt igen mycket jobbigare att andas.
Hoppar in här också :) är beräknad till 1/6 så jag har alltså 24 långa dagar kvar. Detta är mitt 3e barn och mina andra 2 är födda på beräknad dag så jag hoppas att denna lille vill komma på sin dag eller gärna lite innan :) har mått lite konstigt i veckan, känns som att det är pågång fast ändå händer inget mer. Är sjukskriven sen dden 29/4 och är otroligt rastlös redan :) haha.
Med min n sista så hade jag massor med sammandragningar och han låg så lågt som det bara var möjligt, både bm och läkare trodde att jag skulle föda tidigare men icke. Sonen förmådde sig inte att komma ut förrän två veckor efter bf. Han föddes en fredag morgon och om han inte kommit då så skulle jag ha blivit igångsatt på måndagen. Hur tragiskt det än kan låta så finns det aldrig några garantier hur troligt det än kan verka. Vi får bita ihop och vänta ut våra små liv, de kommer när de är redo. :-P
Jag hade jättenont i magen inatt och mådde sjukt illa är i v. 36 imorgon! Har 35 dagar kvar till BF mitt första barn! Bebisen fixerade sig för två veckor sedan och är liten till storleken enligt kurvan. Inatt hade jag så ont var tvungen att gå på toa nästan hela tiden och trodde då att det var dags men det har lugnat sig igen. Någon som vet vad det kan ha varit? Något att oroa sig för?
Vill tillägga att även ifall magen är mindre än kurvan är den STOR och det känns som att den kan komma när som helst, är det möjligt? Någon mer?