• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • mmjansson85
    Liinda skrev 2014-05-12 13:08:17 följande:
    Jaså, kanske de, men det avtog så fort jag satte mig ned. 
    Ju längre tiden går känns det som att det ökar lite mer, och vissa gånger värre en andra.

Hur länge har du kvar då? 
    Jag känner liknande, ska bli så skönt att kunna motionera igen och få rejält med frisk luft. 
    Försöker vara ute med sonen så gott det går, men han vill spela fotboll och sånt, det är lite för mycket för mig.
    Tycker synd om honom dessa sista veckor. 
    Jag har bf 27/6 så har 46 dagar kvar. Känns segt men om 4 veckor går jag på mammaledighet så det känns skönt iallafall. Glad
    Jag har börjat sy bebiskläder för att ha nåt att göra som även kroppen klarar av. Jag står inte ut att bara ligga på soffan och glo på tv..! Det är verkligen jättetråkigt. Men det är ju som tur är bara tillfälligt Glad
  • Smilly

Har BF 2 juni. Längtar inte efter att föda. Fasar för det. Men man kommer ju inte undan, bebisen måste ut. ;)

• Liinda
    mmjansson85 skrev 2014-05-12 13:18:57 följande:
    Jag har bf 27/6 så har 46 dagar kvar. Känns segt men om 4 veckor går jag på mammaledighet så det känns skönt iallafall. Glad
    Jag har börjat sy bebiskläder för att ha nåt att göra som även kroppen klarar av. Jag står inte ut att bara ligga på soffan och glo på tv..! Det är verkligen jättetråkigt. Men det är ju som tur är bara tillfälligt Glad
    okej, jag har den 29 juni. Ja jag går på ledigt snart också, jag pluggar på universitetet så ska göra tenta och grejer i början på juni sen ledigt. Men känns inte som om man kommer hinna med någon ledighet innan bebisen kommer. men jag kan ha fel känsla. Vi får se!=) 
  • Nelliesson
    Liinda skrev 2014-05-12 08:31:51 följande:
    Har du det också jobbigt med det, hur är det för dig då? 
    Jag har haft sammandragningar sen i slutet på februari, och det är hemskt att gå på stan eller gå på affären och handla mat, det känns som om folk tittat och tror att man går med värkar...

Här i helgen ändra sammandragningarna intensitet ett tag och det liksom knötsig i hela underlivet och kändes bak i svanken och givetvis hela magen som vanligt...men så fort jag sätter mig ner stannat dem av. fortsätter jag så kan de sitta i i minst en minut och komma minuten efter...Men så ibland blir bara magen hård och jag kan fortsätta med det jag håller på med. 

Jag längtar till BF så jag kan börja röra på mig igen, vill bara motionera utan att bli hejdad. 

Blir spännande att följa tråden i juni och se när det sätter gång för er alla! =) 
    Jag har haft sammandragningar från början av Januari och det är hur jobbigt som helst. Säger som du när man har handlat så kollar folk som om det är dags och har haft det jättetuff, gått på extra kontroller för att bebisen har varit liten från kurvan och har haft förkortat livmodertapp så fick en spruta i benet när jag var i v.27 för att bebisen inte skulle komma för tidigt. (Är i v.36 nu) därför jag vill att bebisen ska komma snart så man slipper lida av ryggont, ont i knäna och sammandragningar och behöva gå på toa hela tiden men samtidigt är det helt underbart att vara gravid

Har en hund en Golden Retriever som jag är väldigt aktiv med så går en hel del promenader men får stanna stup i kvarten för sammandragningar. Bebisen har fixerat sig gjorde v.34 och sparkar upp i revbenen så det är verkligen obehagligt när man får de hemska sammandragningarna. Får stanna i några minuter innan det släpper. Ibland släpper det direkt och ibland tar det tid. 
  • Nelliesson
    mmjansson85 skrev 2014-05-12 10:33:45 följande:
    Fick precis halsbränna och en våg av illamående... Kom på att jag faktiskt har mått illa flera gånger senaste veckorna! Är det vanligt att illamåendet kommer tillbaka i slutet av graviditeten ?
    Ja det är vanligt! Jag har börjat må illa igen efter att jag spydde varje dag fram till v.20 men har klarat mig från v.20 fram till nu v.36 så förhoppningsvis kommer det inte tillbaka 
  • Nelliesson
    Smilly skrev 2014-05-12 13:31:15 följande:
    Har BF 2 juni. Längtar inte efter att föda. Fasar för det. Men man kommer ju inte undan, bebisen måste ut. ;)
    Haha nä man kanske inte just längtar efter smärtan men efteråt
  • Juronjaure

Jag tror att jag längtar efter att föda, för jag vill veta hur det känns, haha ;) Kommer nog ändra mig några gånger...
    Vill dock helst att Putten stannar kvar till v.40, för jag känner att jag behöver lite mer tid för att vänja mig vid tanken att jag ska bli mamma...

• Amalian83
    Juronjaure skrev 2014-05-12 20:06:15 följande:

Jag tror att jag längtar efter att föda, för jag vill veta hur det känns, haha ;) Kommer nog ändra mig några gånger...
    Vill dock helst att Putten stannar kvar till v.40, för jag känner att jag behöver lite mer tid för att vänja mig vid tanken att jag ska bli mamma...

Kunde varit jag som skrev det där. Känner exakt likadant. Jag vill känna hur en födsel känns, jag vill uppleva det. Mitt i det kommer det nog inte vara så kul, men det är en upplevelse som jag vill få med mig här i livet.

Jag längtar efter bebisen, men jag har inte riktigt fattat än att hon snart är här och jag behöver tre veckor före bf med fri från jobb, lugn och ro och uppladdning.
  • Nelliesson

Fel av mig att skriva så Vill också känna hur det känns men om det gör för ont vill man nog slippa smärtan.. Men förhoppningsvis går det bättre än vad man tror 

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!