• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Tulia
    Kia82 skrev 2014-05-09 21:17:37 följande:

Vi har samma bf och min tjej har också vänt sig efter att ha legat på huvudet i 5 veckor. Jag har aldrig varit med om att något barn vänt sig när dom lagt sig neråt med huvudet så för mig är det något nytt och jag tycker inte heller att det är kul att det kan bli tal om vändningsförsök och ev kejsarsnitt när man har tre problemfria förlossningar i bagaget och aldrig ens har tänkt i de banorna att det kanske inte blir så igen.
    Verkar som vi är flera här med samma datum :)

Nej det är lite konstigt, hon låg med huvudet neråt fram till v29 sen la hon sig i tvärläge. Sen dess har hon bytt mellan tvärläge och säte, och ligger nu tvärläge igen :( Bm tror det är risk för säte, men det finns ju fortfarande tid kvar. Tycker det känns otäckt med vändningsförsöket, men de provar iaf bara en gång här. Går det inte då så blir det kejsarsnitt. Och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det än ...
  • Kia82

[quote=73204144][quote-nskiftaa skrev 2014-05-10 19:34:03 följande:[/quotsättdiv class="quote">

Vi har samma bf och min tjej har också vänt sig efter att ha legat på huvudet i 5 veckor. Jag har aldrig varit med om att något barn vänt sig när dom lagt sig neråt med huvudet så för mig är det något nytt och jag tycker inte heller att det är kul att det kan bli tal om vändningsförsök och ev kejsarsnitt när man har tre problemfria förlossningar i bagaget och aldrig ens har tänkt i de banorna att det kanske inte blir så igen.Verkar som vi är flera här med samma datum :) Nej det är lite konstigt, hon låg med huvudet neråt fram till v29 sen la hon sig i tvärläge. Sen dess har hon bytt mellan tvärläge och säte, och ligger nu tvärläge igen :( Bm tror det är risk för säte, men det finns ju fortfarande tid kvar. Tycker det känns otäckt med vändningsförsöket, men de provar iaf bara en gång här. Går det inte då så blir det kejsarsnitt. Och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det än ...[/quote] Och min lilla vände sig i vecka 32 efter att ha legat neråt sedan vecka 27. Nu så håller hon på att skifta mellan säte och på tvären. Jag tycker också att det känns läskigt, förmodligen för att man aldrig varit med om det förut men jag har läst en del på nätet nu och det har lugnat mig lite. Lika bra att vara förberedd om ifall att.
  • Kia82

Och min lilla vände sig i vecka 32 efter att ha legat neråt sedan vecka 27. Nu så håller hon på att skifta mellan säte och på tvären. Jag tycker också att det känns läskigt, förmodligen för att man aldrig varit med om det förut men jag har läst en del på nätet nu och det har lugnat mig lite. Lika bra att vara förberedd om ifall att. Sen så är det ju några veckor kvar som det finns chans att vända sig på men tiden går ändå fort och jag vet inte hur snabbt man kan boka in ett vändningsförsök? Dessutom så vill vi inte föda på det närmsta sjukhuset utan tar helst det som ligger snäppet längre bort och det räknas inom ett annat landsting så min bm har inte tillgång till deras data och kan boka in tider via den. Därav ska jag få en papperskopia utskriven som jag ska ta med sen. Jaja, vi är inte där än och ska till bm på tisdag så får fråga henne då.

• Liinda
    Nelliesson skrev 2014-05-08 17:38:02 följande:
    Håller med det börjar bli jobbigt med sammandragningar smile1.gif
    Har du det också jobbigt med det, hur är det för dig då? 
    Jag har haft sammandragningar sen i slutet på februari, och det är hemskt att gå på stan eller gå på affären och handla mat, det känns som om folk tittat och tror att man går med värkar...

Här i helgen ändra sammandragningarna intensitet ett tag och det liksom knötsig i hela underlivet och kändes bak i svanken och givetvis hela magen som vanligt...men så fort jag sätter mig ner stannat dem av. fortsätter jag så kan de sitta i i minst en minut och komma minuten efter...Men så ibland blir bara magen hård och jag kan fortsätta med det jag håller på med. 

Jag längtar till BF så jag kan börja röra på mig igen, vill bara motionera utan att bli hejdad. 

Blir spännande att följa tråden i juni och se när det sätter gång för er alla! =) 
  • Lexikon

Vi har samma bf och min tjej har också vänt sig efter att ha legat på huvudet i 5 veckor. Jag har aldrig varit med om att något barn vänt sig när dom lagt sig neråt med huvudet så för mig är det något nytt och jag tycker inte heller att det är kul att det kan bli tal om vändningsförsök och ev kejsarsnitt när man har tre problemfria förlossningar i bagaget och aldrig ens har tänkt i de banorna att det kanske inte blir så igen.
    Men om du fött tre barn tidigare så brukar inte sätesförlossningar vara något problem alls, så länge man föder knästående eller stående... Känn efter vad du vill, eller kolla upp en bra, gärna engelsk, kirporaktor. Finns en speciellt massageteknik som gör att drygt 80-85 % av bebisarna vänder sig med huvudet nedåt av tre behandlingar.
    Inför förlossningsfrihet i HELA Sverige! www.facebook.com/&ref=ts
  • mmjansson85
    Liinda skrev 2014-05-12 08:31:51 följande:
    Har du det också jobbigt med det, hur är det för dig då? 
    Jag har haft sammandragningar sen i slutet på februari, och det är hemskt att gå på stan eller gå på affären och handla mat, det känns som om folk tittat och tror att man går med värkar...

Här i helgen ändra sammandragningarna intensitet ett tag och det liksom knötsig i hela underlivet och kändes bak i svanken och givetvis hela magen som vanligt...men så fort jag sätter mig ner stannat dem av. fortsätter jag så kan de sitta i i minst en minut och komma minuten efter...Men så ibland blir bara magen hård och jag kan fortsätta med det jag håller på med. 

Jag längtar till BF så jag kan börja röra på mig igen, vill bara motionera utan att bli hejdad. 

Blir spännande att följa tråden i juni och se när det sätter gång för er alla! =) 
    Sammandragningarna som ändrat intensitet låter som förvärkar tycker jag. Jag har börjat få det nu, magen blir hård men det känns lite som mensvärk och trycker lite neråt.
    Vanliga sammandragningar tycker jag bara är lite smått obehagligt men det stör inte direkt eller vad man ska säga. 
    Jag längtar också efter att kunna röra mig normalt... Jag har en massa energi i huvudet och blir oerhört rastlös men kroppen orkar inte alls med. :(
  • Kia82
    Lexikon skrev 2014-05-12 08:55:24 följande:
    Men om du fött tre barn tidigare så brukar inte sätesförlossningar vara något problem alls, så länge man föder knästående eller stående... Känn efter vad du vill, eller kolla upp en bra, gärna engelsk, kirporaktor. Finns en speciellt massageteknik som gör att drygt 80-85 % av bebisarna vänder sig med huvudet nedåt av tre behandlingar.
    Inför förlossningsfrihet i HELA Sverige! www.facebook.com/&ref=ts

Det spelar egentligen ingen roll för mig att folk påstår att det säkert går bra att föda i säte för bara tanken skrämmer slag på mig. Jag kommer inte att göra det.
  • mmjansson85

Fick precis halsbränna och en våg av illamående... Kom på att jag faktiskt har mått illa flera gånger senaste veckorna! Är det vanligt att illamåendet kommer tillbaka i slutet av graviditeten ?

• Liinda
    mmjansson85 skrev 2014-05-12 08:57:53 följande:
    Sammandragningarna som ändrat intensitet låter som förvärkar tycker jag. Jag har börjat få det nu, magen blir hård men det känns lite som mensvärk och trycker lite neråt.
    Vanliga sammandragningar tycker jag bara är lite smått obehagligt men det stör inte direkt eller vad man ska säga. 
    Jag längtar också efter att kunna röra mig normalt... Jag har en massa energi i huvudet och blir oerhört rastlös men kroppen orkar inte alls med. :(
    Jaså, kanske de, men det avtog så fort jag satte mig ned. 
    Ju längre tiden går känns det som att det ökar lite mer, och vissa gånger värre en andra.

Hur länge har du kvar då? 
    Jag känner liknande, ska bli så skönt att kunna motionera igen och få rejält med frisk luft. 
    Försöker vara ute med sonen så gott det går, men han vill spela fotboll och sånt, det är lite för mycket för mig.
    Tycker synd om honom dessa sista veckor. 
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!