• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Kela1981
    mmjansson85 skrev 2014-04-25 07:55:56 följande:
    Har googlat en del på skillnaden mellan sammandragningar, förvärkar, växtvärk och riktiga värkar.
    Det verkar stå väldigt olika så är det någon av er som har koll och kan säga om jag fattat rätt?

Sammandragningar är när livmodern blir hård men det gör inte ont?
    Förvärkar är sammandragningar med "mensvärk" som inte kommer regelbundet?
    Växtvärk är "mensvärk" utan sammandragningar?
    "Riktiga" värkar är sammandragningar med kraftigare "mensvärk" som kommer regelbundet?
    Bra med lite riktlinjer :)
    Jag har sammandragningar och ibland så ilar det ner i "muffen" samtidigt. Väldigt obehagligt men det gör inte direkt ont.
    Någon som har likadant?
  • Kia82
    Kela1981 skrev 2014-04-27 21:51:16 följande:
    Bra med lite riktlinjer :) Jag har sammandragningar och ibland så ilar det ner i "muffen" samtidigt. Väldigt obehagligt men det gör inte direkt ont. Någon som har likadant?

Det är högst troligt bebben som kommer åt nerver och ja, jag känner ofta av det också.
  • lkjs

Har bf den 6e juni och jag är så less på att vara gravid då det är lite kämpigt nu mot slutet. Vill bara ha våran plutt här nu! Har lite dåligt tålamod tror jag för fick reda på att jag var gravid i v.21. Jag förstår inte hur man orkar vänta i hela 9 månader! Haha

• mmjansson85
    Kela1981 skrev 2014-04-27 21:51:16 följande:
    Bra med lite riktlinjer :)
    Jag har sammandragningar och ibland så ilar det ner i "muffen" samtidigt. Väldigt obehagligt men det gör inte direkt ont.
    Någon som har likadant?
    Jag får också ilningar ibland nu när bebis håller på o bökar runt så gissningsvis är det väl nån nerv som kommer i kläm. 
  • Towandaa
    mmjansson85 skrev 2014-04-16 15:22:45 följande:
    Hickar era bebisar ofta? Kände min lilla pojke hicka för första gången idag.
    Han har varit väldigt pigg idag och sparkar nästan hela tiden, antar att det betyder att han mår bra?
    bÅ vad jag längtar tills han kommer ut!!! 72 dagar kvar till bf...!
    Bf 12 juni. Kände min Skrutt hicka första gången på Påskafton sen har det hänt några gånger till. Sen jag kände de första fosterrörelserna så har det varit full fart. När vi var på rul så sa barnmorskan att det inte är ofta man får en sån uppvisning som vi fick! Tycker det är skönt att det rör på sig så vet jag att det ok där inne. Blir dock istället lite nojig om det är lite för lugnt..., men det brukar bara hålla i sig nån dag sen är Vildingen igång igen Tyst
  • Towandaa
    bellzan skrev 2014-04-24 12:27:49 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här!
    Jag väntar mitt första barn 12 juni 14. smile1.gif En liten grabb.Hjärta
    Jag personligen tycker att graviditeten gått jätte fort, men nu med foglossning och hela köret, och vetskapen att jag bara har 6 veckor kvar börjar slita på tålamodet. smile5.gif
    Samma bf som vi har. Vi har dock inte tagit reda på könet. Tycker också tiden går lite fort nu. Har haft en bra graviditet med rätt små problem tills i natt. Vaknade med en smärta i höften som nästan fick mig att svimma. Nu kan jag knappt gå och ligger på soffan och är redan uttråkadSkrikandes. Jobbar fortfarande och går hem den 16 maj för lite lugn och ro innan Skrutten kommer. Får väl se hur det blir nu, ska till sjukgymnasten i morgon. Håller tummarna att det är nåt som går att "fixa" till och inte foglossning, men det är väl naivt. Längtar tills det är dags, men vill ändå inte att det ska gå för fort.
  • Nelliesson
    mmjansson85 skrev 2014-04-25 07:55:56 följande:
    Har googlat en del på skillnaden mellan sammandragningar, förvärkar, växtvärk och riktiga värkar.
    Det verkar stå väldigt olika så är det någon av er som har koll och kan säga om jag fattat rätt?

Sammandragningar är när livmodern blir hård men det gör inte ont?
    Förvärkar är sammandragningar med "mensvärk" som inte kommer regelbundet?
    Växtvärk är "mensvärk" utan sammandragningar?
    "Riktiga" värkar är sammandragningar med kraftigare "mensvärk" som kommer regelbundet?
    Jättebra sammanfattat!  
  • mmjansson85

Idag ansökte jag om föräldrapenning för min första tid hemma. Jag tänkte inte ta några dagar alls för utbetalning i juni utan kommer leva på skattepengarna och sista lönen (jag jobbar 5 dagar i juni).
    När börjar ni ta ut föräldrapenning?

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-05-02 10:28:34 följande:
    Idag ansökte jag om föräldrapenning för min första tid hemma. Jag tänkte inte ta några dagar alls för utbetalning i juni utan kommer leva på skattepengarna och sista lönen (jag jobbar 5 dagar i juni). När börjar ni ta ut föräldrapenning?

Jag har inte ansökt om någon fp för detta barnet än eftersom jag hade dagar kvar efter 7-åringen som jag använder upp under sommaren. Förmodligen så kommer jag att börja ta ut i september (bf 26/6).
  • bellzan
    Towandaa skrev 2014-04-28 14:47:36 följande:
    Samma bf som vi har. Vi har dock inte tagit reda på könet. Tycker också tiden går lite fort nu. Har haft en bra graviditet med rätt små problem tills i natt. Vaknade med en smärta i höften som nästan fick mig att svimma. Nu kan jag knappt gå och ligger på soffan och är redan uttråkadSkrikandes. Jobbar fortfarande och går hem den 16 maj för lite lugn och ro innan Skrutten kommer. Får väl se hur det blir nu, ska till sjukgymnasten i morgon. Håller tummarna att det är nåt som går att "fixa" till och inte foglossning, men det är väl naivt. Längtar tills det är dags, men vill ändå inte att det ska gå för fort.
    Usch vad jobbigt! Hur gick det med smärtan?
    Vad skönt att du ska vara hemma, själv har jag varit sjukskriven hela graviditeten.
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!