Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Han har varit väldigt pigg idag och sparkar nästan hela tiden, antar att det betyder att han mår bra?
bÅ vad jag längtar tills han kommer ut!!! 72 dagar kvar till bf...!
GLÖM INTE ATT NJUTA (ja, trots alla krämpor)
Sitter och läser allt ni skriver och håller med er i väldigt mycket. Jag har själv problem med fogarna, sammandragningar och är så tjock nu att det börjar bli besvärligt att torka mig efter att jag varit på toa...(ursäkta beskrivningen...). Har nojat över förlossning, riskerna med min ålder, vad som händer efteråt och mycket annat. Börjat köra som en kärring eftersom det är så många fartdårar på vägarna, ja ni fattar att jag inte är ett dugg bättre.
Vad flera av er dock verkar glömma är att faktiskt ta tillvara på detta fantastiska tillstånd som en graviditet är! Nu är jag troligen lite äldre än flera av er och jag har ynnesten att få bli mamma för första gången vid 42 års ålder och det har varit en lång väntan på våran Skrutt. Jag försöker så gott jag kan glädjas åt allt som händer och lära känna bebisen under tiden. Skrutten har redan nu ett ganska tydligt tidsmönster och det tycker jag är skithäftigt. Reagerar på viss sorts musik och började rocka loss är jag spelade Rolling Stones. Blir lugn av pappas röst och när jag klappar magen där rumpan för tillfället råkar befinna sig. Jag har börjat sjunga lite barnvisor och det verkar också uppskattat (eller så är det vilda protester , får väl se när Skruttis kommer ut). Det här blir med stor sannolikhet vårt enda barn och jag tänker njuta av varenda minut så gott jag kan.
Som en vännina till mig brukar säga "Det blir som det ska".
Har bf 12/6 och har nu slutat jobba och idag är första dagen på ledigheten och har redan problem med att ta det lugnt som många av er andra. Meningen med ledigheten är ju att vila och ta det lugnt. Har redan kört flera tvättar och svabbat golv (vilket jag nu ångrar, ont som faan i fogarna) trots att jag senast igår satt och predikade för sambon att nu får han ta över allt ansvar för hemmet då jag inte vill riskera mer smärta än nödvändigt .
Nu sitter jag dock på uteplatsen i solen och njuter och tänker inte göra mer än att laga mat senare idag. Det tar väl några dagar att vänja sig vid att bara kunna vara.
TA VARA PÅ DE GODA STUNDERNA!!!
Är nu inne på nedräkning i sista veckan, gick in i v 40 igår! Allt är förberett och klart och Skruttis får komma när som helst. Det sparkar och det bökar så fort jag sätter mig och försöker ta det lite lugnt. I natt trodde jag att bebis skulle komma ut genom magen. Det är fascinerande hur mycket de kan röra på sig när huvudet är fixerat.
Inga tecken överhuvudtaget på att nåt är på gång dock, bara sammandragningar som blir jobbigare och jobbigare, men inget som tyder på att det går över i värkar .