• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-04-23 19:36:41 följande:
    Tro mig, du märker när det är på riktigt för det är definitivt ingenting som du varit med om tidigare. Ja det stämmer att förvärkar försvinner om du tar ett bad medan riktiga värkar inte gör det så bara där så har du ett säkert tecken om inte vattnet skulle gå. Det är inte ovanligt att förstföderskor inte känner av så mycket förvärkar utan bara molande (mensvärk) som ju egentligen är växtvärk. Vilken vecka är du i?

Okej skönt att höra :) jag är i vecka 31 (30+4).
  • Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-04-23 20:01:50 följande:
    Okej skönt att höra :) jag är i vecka 31 (30+4).

Ok. Jag är i vecka 30+5 så nästan samma.
  • isacalbin

Jag väntar nummer tre nu. Ha inte haft en enda förvärk med mina två första graviditeter. Den första startade med vatten avgång och därefter värkar medans tvåan startade med värkar. Jag har inte kunnat sova på rygg under någon av graviditeterna pga av illamående men bebisarna har blivit som de skulle ändå ;)

• Juronjaure
    mmjansson85 skrev 2014-04-23 14:58:26 följande:
    Idag drog bebis sitt knä eller armbåge eller nåt liknande jättehårt över magen. de gjorde riktigt ont! Förvånad
    Känner mer och mer att han trycker sig utåt liksom. Det börjar kanske bli lite trångt för han? 
    Jag tycker det är lite läskigt speciellt när jag ska sova för då trycker han sig gärna mot den sidan jag har neråt mot madrassen och jag är lite orolig att jag ska göra illa honom. Rynkar på näsan
    Nån som känner igen sig?
    Känner också att jag mosar Putt varje kväll. Men har börjat peta in kanten på en kudde under magen, känns lite bättre. Sedan att kudden alltid ligger nån annanstans när jag vaknar är en annan sak... :P
  • mmjansson85
    Juronjaure skrev 2014-04-23 22:07:17 följande:
    Känner också att jag mosar Putt varje kväll. Men har börjat peta in kanten på en kudde under magen, känns lite bättre. Sedan att kudden alltid ligger nån annanstans när jag vaknar är en annan sak... :P
    Jag har en gravidkudde så jag ligger likadant hela natten, den är riktigt bra faktiskt :)
  • Kia82

Det går inte att mosa bebisen hur mycket det än känns så, den ligger väl skyddad inne i sin vattenfyllda värld. Imorgon går jag in i vecka 32, syskonen börjar att bli allt mer otåliga. -När kommer hon ut!?

• bellzan

Hej! Jag hoppar gärna in här!
    Jag väntar mitt första barn 12 juni 14. En liten grabb.Hjärta
    Jag personligen tycker att graviditeten gått jätte fort, men nu med foglossning och hela köret, och vetskapen att jag bara har 6 veckor kvar börjar slita på tålamodet.

• Nelliesson
    bellzan skrev 2014-04-24 12:27:49 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här!
    Jag väntar mitt första barn 12 juni 14. En liten grabb.Hjärta
    Jag personligen tycker att graviditeten gått jätte fort, men nu med foglossning och hela köret, och vetskapen att jag bara har 6 veckor kvar börjar slita på tålamodet.
    Åh det är nästan samma dag som oss! Det är med vår första Håller med dig!! 
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!