• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Smill

Hej! Jag väntar mitt tredje barn 20 juni 2014, men det är min andra graviditet. Fick tvillingpojkar för 8 år sedan och nu är en liten sladdis på väg. Längtar också väldigt mycket och tycker att tiden går långsamt. Men jag börjar bli lite nervös inför förlossningen. Fick göra kejsarsnitt förra gången och det gick så fort så jag hann aldrig bli nervös. Jag har redan mycket förvärkar och det hade jag förra gången också. Har svårt att tro att jag kommer gå hela vägen till slutet på juni. Förstod aldrig riktigt att förlossningen hade satt igång förra gången eftersom jag hade haft förvärkar så lång tid innan så jag märkte ingen skillnad. Är lite rädd att jag skall misstolka det igen. Är det någon annan som har liknande tankar och hur hanterar ni dem? MK

• Nelliesson
    Kaoset skrev 2014-04-18 10:33:19 följande:
    Vi väntar vårat första 10/6, har inte tagit reda på kön. Allt är nytt och spännande. Längtar samtidigt som jag undrar vad tusan jag har gett mig in på! Skrattande Så många frågor som virrar runt, fattar noll om föräldrarpenning t.ex. Men det är sådant som kommer falla på plats i slutändan! Tar det som det kommer! Skrattande
    Åh spännande! Vi har inte heller tagit reda på könet vill ha det som en överraskning. Håller med dig men det är säkert sånt man lär sig så småningom
  • Nelliesson
    Tizi skrev 2014-04-18 15:08:08 följande:
    Hej på er! Jag har oxå bf i juni med min tredje skrutt Jag tycker dock att tiden går sååå fort. Känns nästan som jag måste ursäkta mig men jag mår jättebra och har ingenting emot att vara gravid ett tag till och kan till och med tänka mig att gå över tiden lite denna gång om jag fortsätter må såpass bra, hihi!
    Jag lääängtar förstås jättemycket efter bebis men jag vet ju att tiden går fort!
    Åh vad härligt!! Visst är det mysigt att vara gravid Mår kanon nu med!!
  • Nelliesson
    Smill skrev 2014-04-18 16:37:34 följande:
    Hej! Jag väntar mitt tredje barn 20 juni 2014, men det är min andra graviditet. Fick tvillingpojkar för 8 år sedan och nu är en liten sladdis på väg. Längtar också väldigt mycket och tycker att tiden går långsamt. Men jag börjar bli lite nervös inför förlossningen. Fick göra kejsarsnitt förra gången och det gick så fort så jag hann aldrig bli nervös. Jag har redan mycket förvärkar och det hade jag förra gången också. Har svårt att tro att jag kommer gå hela vägen till slutet på juni. Förstod aldrig riktigt att förlossningen hade satt igång förra gången eftersom jag hade haft förvärkar så lång tid innan så jag märkte ingen skillnad. Är lite rädd att jag skall misstolka det igen. Är det någon annan som har liknande tankar och hur hanterar ni dem? MK
    Hej! Detta är vår första graviditet och det är klart att man går och funderar på hur det ska bli när det är den dagen då det verkligen har börjat. Men försöker att tänka positivt att "jag/vi fixar det här" Är inget man ska gå och oroa sig över, träna på andning och lite avslappning så får det gå som det går, Vi får lita på våra kroppar!
  • mmjansson85
    Smill skrev 2014-04-18 16:37:34 följande:
    Jag tänker likadant. Det är första barnet för oss och jag har ingen aning om hur det känns när det är dags. Hoppas att vattnet går så att jag ska veta säkert att det är på gång. Flört
    Men om värkarna är regelbundna så är det inte förvärkar va? Har läst nåt om att förvärkar försvinner om man tar ett varmt bad också medans "riktiga" värkar stannar kvar.
    Jag tror inte ens jag haft några förvärkar än, har mest bara känt lite molande ibland. Obestämd
  • mmjansson85

Idag drog bebis sitt knä eller armbåge eller nåt liknande jättehårt över magen. de gjorde riktigt ont! Förvånad
    Känner mer och mer att han trycker sig utåt liksom. Det börjar kanske bli lite trångt för han? 
    Jag tycker det är lite läskigt speciellt när jag ska sova för då trycker han sig gärna mot den sidan jag har neråt mot madrassen och jag är lite orolig att jag ska göra illa honom. Rynkar på näsan
    Nån som känner igen sig?

• Amalian83
    mmjansson85 skrev 2014-04-23 14:58:26 följande:

Idag drog bebis sitt knä eller armbåge eller nåt liknande jättehårt över magen. de gjorde riktigt ont! Förvånad
    Känner mer och mer att han trycker sig utåt liksom. Det börjar kanske bli lite trångt för han? 
    Jag tycker det är lite läskigt speciellt när jag ska sova för då trycker han sig gärna mot den sidan jag har neråt mot madrassen och jag är lite orolig att jag ska göra illa honom. Rynkar på näsan
    Nån som känner igen sig?

Jag tänker också på det. Särskilt om jag legat på en sida en stund och vänder mig åt andra sidan och känner att bebisen hamnar under mig nästan. Då får jag lite dåligt samvete, men jag tänker att hon är så gott inpackad att det inte är någon fara. Att ligga på rygg har jag läst är obehagligt för bebisen, men det är obehagligt för mig med så vi sover inte så :)
  • Juronjaure

Jaaaa, jag längtar!!! Jobbar heltid, men gud vad omotiverande det känns just nu. Börjar få ont och vill bara träffa vår lillputt NUUUUUU!

• Kia82

Jag tänker likadant. Det är första barnet för oss och jag har ingen aning om hur det känns när det är dags. Hoppas att vattnet går så att jag ska veta säkert att det är på gång.  Men om värkarna är regelbundna så är det inte förvärkar va? Har läst nåt om att förvärkar försvinner om man tar ett varmt bad också medans "riktiga" värkar stannar kvar. Jag tror inte ens jag haft några förvärkar än, har mest bara känt lite molande ibland. [/quote] Tro mig, du märker när det är på riktigt för det är definitivt ingenting som du varit med om tidigare. Ja det stämmer att förvärkar försvinner om du tar ett bad medan riktiga värkar inte gör det så bara där så har du ett säkert tecken om inte vattnet skulle gå. Det är inte ovanligt att förstföderskor inte känner av så mycket förvärkar utan bara molande (mensvärk) som ju egentligen är växtvärk. Vilken vecka är du i?

• Kia82

Oj, det där inlägget ser konstigt ut. :-S

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!