Inlägg från: Towandaa |Visa alla inlägg
  • Towandaa

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

mmjansson85 skrev 2014-04-16 15:22:45 följande:
    Hickar era bebisar ofta? Kände min lilla pojke hicka för första gången idag.
    Han har varit väldigt pigg idag och sparkar nästan hela tiden, antar att det betyder att han mår bra?
    bÅ vad jag längtar tills han kommer ut!!! 72 dagar kvar till bf...!
    Bf 12 juni. Kände min Skrutt hicka första gången på Påskafton sen har det hänt några gånger till. Sen jag kände de första fosterrörelserna så har det varit full fart. När vi var på rul så sa barnmorskan att det inte är ofta man får en sån uppvisning som vi fick! Tycker det är skönt att det rör på sig så vet jag att det ok där inne. Blir dock istället lite nojig om det är lite för lugnt..., men det brukar bara hålla i sig nån dag sen är Vildingen igång igen Tyst
  • Towandaa
    bellzan skrev 2014-04-24 12:27:49 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här!
    Jag väntar mitt första barn 12 juni 14. smile1.gif En liten grabb.Hjärta
    Jag personligen tycker att graviditeten gått jätte fort, men nu med foglossning och hela köret, och vetskapen att jag bara har 6 veckor kvar börjar slita på tålamodet. smile5.gif
    Samma bf som vi har. Vi har dock inte tagit reda på könet. Tycker också tiden går lite fort nu. Har haft en bra graviditet med rätt små problem tills i natt. Vaknade med en smärta i höften som nästan fick mig att svimma. Nu kan jag knappt gå och ligger på soffan och är redan uttråkadSkrikandes. Jobbar fortfarande och går hem den 16 maj för lite lugn och ro innan Skrutten kommer. Får väl se hur det blir nu, ska till sjukgymnasten i morgon. Håller tummarna att det är nåt som går att "fixa" till och inte foglossning, men det är väl naivt. Längtar tills det är dags, men vill ändå inte att det ska gå för fort.
  • Towandaa
    bellzan skrev 2014-05-02 19:17:01 följande:
    Usch vad jobbigt! Hur gick det med smärtan? smile4.gif
    Vad skönt att du ska vara hemma, själv har jag varit sjukskriven hela graviditeten.
    Bättre än jag trodde, har dock varit mkt försiktig för att inte själv förvärra något. Fått låna en TENS-apparat av sjukgymnasten att använda mot smärtan och träna på användningen inför förlossningen. Väldigt skönt att använda faktiskt.
  • Towandaa
    bellzan skrev 2014-05-02 19:17:01 följande:
    Usch vad jobbigt! Hur gick det med smärtan? smile4.gif
    Vad skönt att du ska vara hemma, själv har jag varit sjukskriven hela graviditeten.
    Hur kommer det sig att du behövt vara sjukskriven hela graviditeten? Låter jobbigt. Jag håller på att krypa ur skinnet efter några dagar, fast nu skulle jag nog kunna stanna hemma resten av tiden, Ska jobba 2 veckor till sen tar jag ut komptid och semester. Ser fram emot sista veckorna och att få vara hemma och pyssla i min egen takt.
  • Towandaa

GLÖM INTE ATT NJUTA (ja, trots alla krämpor)

Sitter och läser allt ni skriver och håller med er i väldigt mycket. Jag har själv problem med fogarna, sammandragningar och är så tjock nu att det börjar bli besvärligt att torka mig efter att jag varit på toa...(ursäkta beskrivningen...). Har nojat över förlossning, riskerna med min ålder, vad som händer efteråt och mycket annat. Börjat köra som en kärring eftersom det är så många fartdårar på vägarna, ja ni fattar att jag inte är ett dugg bättre.

Vad flera av er dock verkar glömma är att faktiskt ta tillvara på detta fantastiska tillstånd som en graviditet är! Nu är jag troligen lite äldre än flera av er och jag har ynnesten att få bli mamma för första gången vid 42 års ålder och det har varit en lång väntan på våran Skrutt. Jag försöker så gott jag kan glädjas åt allt som händer och lära känna bebisen under tiden. Skrutten har redan nu ett ganska tydligt tidsmönster och det tycker jag är skithäftigt. Reagerar på viss sorts musik och började rocka loss är jag spelade Rolling Stones. Blir lugn av pappas röst och när jag klappar magen där rumpan för tillfället råkar befinna sig. Jag har börjat sjunga lite barnvisor och det verkar också uppskattat (eller så är det vilda protester Tyst, får väl se när Skruttis kommer ut). Det här blir med stor sannolikhet vårt enda barn och jag tänker njuta av varenda minut så gott jag kan.

Som en vännina till mig brukar säga "Det blir som det ska".

Har bf 12/6 och har nu slutat jobba och idag är första dagen på ledigheten och har redan problem med att ta det lugnt som många av er andra. Meningen med ledigheten är ju att vila och ta det lugnt. Har redan kört flera tvättar och svabbat golv (vilket jag nu ångrar, ont som faan i fogarnaSkrikandes) trots att jag senast igår satt och predikade för sambon att nu får han ta över allt ansvar för hemmet då jag inte vill riskera mer smärta än nödvändigt Foten i munnen.
    Nu sitter jag dock på uteplatsen i solen och njuter och tänker inte göra mer än att laga mat senare idag. Det tar väl några dagar att vänja sig vid att bara kunna vara. Cool

TA VARA PÅ DE GODA STUNDERNA!!!

• Towandaa
    Nelliesson skrev 2014-05-21 14:03:48 följande:
    Vad bra skrivet! Det är klart att man ska ta vara på varje minut, sekund som man är gravid, det är fantastiskt att kunna bära ett barn så här! Känna sparkar varje dag smile1.gif Men det värsta är att jag knappt har några snygga kläder :( går med mjukisbyxor varje dag och linnen annars går jag med klänning när det är varmt men man saknar sin garderob smile1.gif Tycker det är onödigt att slänga pengar på kläder man ändå inte kan ha sen.Jag köpte mammabyxor som jag trodde skulle passa till nästa graviditet också men de är för små nu när jag är höggravid så går med tråkiga kläder nu fram till förlossningen och lite efter men i sommar ska jag försöka att ha så mycket klänningar som möjligt smile1.gif Det är tråkigt att man inte kan ha snygga kläder när man vill visa sin fina mage och ta massa snygga foton men är omöjligt att ta fina bilder om man inte har några kläder :( Kommer i två klänningar iallafall får nöja mig med det smile1.gif
    Visst är det ett h-vete att hitta sköna gravidkläder! Särskilt om man är modell större. Har köpt flera tunikor på Indiska som funkar riktigt bra, samt både en kjol och ett par byxor i jerseytyg som är mycket sköna. Går precis som du mest i mjukisbyxor och har nu tagit till sambons sista veckorna. Känner mig så där snygg Tungan ute, men skönt är det i alla fall. Det finns ju en del snyggt på nätet, men knappt nåt i affärer. Varför skulle man inte vilja prova kläder bara för att man är gravid? Det är ju inte så att alla kan ha sin vanliga storlek direkt...
  • Towandaa
    Liinda skrev 2014-06-01 20:52:33 följande:
    Jag jublar att det är första JUNI!!! Äntligen, denna månad är vi beräknade och det känns mycket bra att kunna få säga, när man längtar så otroligt mycket. 

På kvällar och nätter känner jag hur min bebis bråkar sig neråt, det ilar och grejas nertill. 
    Visa dagar har jag ont i svanken och ryggen börjar kännas. 
    Men avskyr dessa ilningar i mojängen! AJ aj aj, så obehagliga! 
    Känner även hur höften nästan töjer sig...Känner ni igen det? 

Idag har jag tvättat bebis kläder och täcke och kudde och sambon skruvade i hop spjälsängen igen. Sonen går till spjälsängen och säger lyckligt: lilla bebisen!! =)  Jag tror han börjar känna att det närmar sig på riktigt. 

Hoppas ni haft en mysig helg! 
    Håller med, nu känns det närmre och nedräkningen kan börja. 12 dagar till BF! Nu vill jag träffa min Skrutt.

Jag känner igen det du beskriver, har haft det så till och från i några veckor nu och mer och mer för varje dag.
    Har en vilding i magen så, så fort jag tar det lugnt blir det cirkus i magen, rena alienvarningen ibland, min gubbe är helt fascinerad när hela magen flyttar sig fram och tillbaka Tungan ute.

Det mesta börjar bli klart nu, allt är tvättat och städning pågår...hela tiden. Kan inte riktigt slappna av och bara ta det lugnt. Har lagat mat och bakat så det ska finnas i frysen när bebis kommit. Skönt att slippa laga mat de första veckorna när vi kommit hem. 

• Towandaa

Är nu inne på nedräkning i sista veckan, gick in i v 40 igår! Allt är förberett och klart och Skruttis får komma när som helst. Det sparkar och det bökar så fort jag sätter mig och försöker ta det lite lugnt. I natt trodde jag att bebis skulle komma ut genom magen. Det är fascinerande hur mycket de kan röra på sig när huvudet är fixerat.
    Inga tecken överhuvudtaget på att nåt är på gång dock, bara sammandragningar som blir jobbigare och jobbigare, men inget som tyder på att det går över i värkar Tungan ute.

• Towandaa
    Kia82 skrev 2014-06-06 19:30:10 följande:

För mig så har det alltid varit lugnet innan stormen innan det har dragit igång, alltså ingen känning alls och så helt plötsligt. Snart har du din bebis hos dig. smile2.gif
    Jag hoppas du har rätt, du har ju lite mer erfarenhet av att föda barn än vad jag har. Är så nyfiken på vem det är som kommer ut Drömmer.
  • Towandaa
    Kia82 skrev 2014-06-07 21:38:06 följande:
    Idag har det varit en jobbig dag. Vaknade tidigt i morse och var så fruktansvärt trött men för pigg för att sova. Lyckades ändå att småslumra lite en stund senare. Senare åkte vi ner till stan och gick och kikade lite i affärer och tog en promenad längs ån. När vi kom hem så började förvärkarna riktigt starkt så starkt att jag fick andas mig igenom dom. Sen hade vi lovat barnen att äta ute idag och när vi sitter och äter så blandas de onda förvärkarna med rejäla drag i ryggen och ett tag där så trodde jag faktiskt att det var början på de riktiga värkarna. Sitter hemma i soffan och har rejält med förvärkar och trots att jag gärna vill att bebben kommer ut så är jag alldeles för trött för att föda barn nu och jag ser fram emot att krypa ner under täcket snart. Bebben är oerhört aktiv, bonkar i bäckenet så att det ilar och trycker till urinblåsan titt som tätt, mindre trevligt. Jag har svårt att tänka mig att bebisen vill komma innan bf men ändå så känns det så skumt och nära. Godnatt
    Hoppas du får sova gott, ta chansen när du kan. Håller tummarna att du får vila ut innan bebis bestämmer sig för att komma. Sov gott!
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!