Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Jaaaa, jag längtar!!! Jobbar heltid, men gud vad omotiverande det känns just nu. Börjar få ont och vill bara träffa vår lillputt NUUUUUU!

• Juronjaure
    mmjansson85 skrev 2014-04-23 14:58:26 följande:
    Idag drog bebis sitt knä eller armbåge eller nåt liknande jättehårt över magen. de gjorde riktigt ont! Förvånad
    Känner mer och mer att han trycker sig utåt liksom. Det börjar kanske bli lite trångt för han? 
    Jag tycker det är lite läskigt speciellt när jag ska sova för då trycker han sig gärna mot den sidan jag har neråt mot madrassen och jag är lite orolig att jag ska göra illa honom. Rynkar på näsan
    Nån som känner igen sig?
    Känner också att jag mosar Putt varje kväll. Men har börjat peta in kanten på en kudde under magen, känns lite bättre. Sedan att kudden alltid ligger nån annanstans när jag vaknar är en annan sak... :P
  • Juronjaure
    Nelliesson skrev 2014-04-24 20:44:19 följande:
    Det såg knas ut för mig med innan men nu är det bra igen
    Samma här! Måste varit nåt tillfälligt :)
  • Juronjaure

Har fått jättejobbigt nästäppa nu som inte vill försvinna. Tar en nässpray med avsvällande effekt nu, men den får egentligen bara tas 10 dar i streck, så jag behöver nåt nytt. Tips? Avsvällande...

• Juronjaure

Tack för tipsen :) Jag struntar i om jag blir beroende av nässprayen, jag kan ha avvänjning senare. Nu vill jag bara kunna andas så att jag kan sova på nätterna :P

• Juronjaure

Jag nojjar! Är skiträdd att barnet ska dö, antingen under förlossningen eller av plötslig spädbarnsdöd. Vad gör jag åt den nojan? Köper andningslarm? Vet att risken är minimal, men man kan ju ha otur... Det händer ju vissa...

• Juronjaure
    Kia82 skrev 2014-05-04 21:06:34 följande:
    Jag har en kompis som fick sitt första barn för ett tag sedan och hon förstår inte hur jag har klarat av tre bebisar utan andningslarm och inte ens överväger det med fjärde heller. Snacka om hispig. Jag har aldrig ens tänkt på andningslarm och har aldrig fått mig tipsad om det heller så för mig är det ingenting konstigt alls eller är jag konstigt pga det?? :-P
    Nej, jag tror inte det är en mer befogad noja än att plötsligt börja oroa sig för att mobilladdaren ska börja brinna och bebisen dö av rökförgiftning. Men när tanken väl fastnat så sitter den där och gnager... På något sätt vill man ju minska riskerna för bebisen så gott det går också. Fast man kan samtidigt inte linda in bebisen och hela lägenheten i bomull heller...
  • Juronjaure
    Kia82 skrev 2014-05-08 18:07:42 följande:
    Jag har idag 49 dagar kvar om jag räknat rätt och bara de senaste dagarna så tycker jag att det har blivit mycket jobbigare/tyngre. Jag är mycket tröttare än förut, det har blivit otympligt att röra sig och att knyta skorna börjar att bli en riktigt jobbig process. Foglossningen har börjat att ge sig till känna igen. Dessutom så är det sedan bebisen vände sig uppåt igen mycket jobbigare att andas.
    41 dagar kvar här, och håller med dig. Allt har blivit SÅ mycket...TYNGRE på sistone :P Bebisen trycker väl på nedåt antar jag... Menmen, snart är våra pluttar ute, och då kommer sömnlösa nätter då vi önskar att vi hade dem i magen igen! ;)
  • Juronjaure

Jag tror att jag längtar efter att föda, för jag vill veta hur det känns, haha ;) Kommer nog ändra mig några gånger...
    Vill dock helst att Putten stannar kvar till v.40, för jag känner att jag behöver lite mer tid för att vänja mig vid tanken att jag ska bli mamma...

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!