Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Barnmorskebesök, bebisen har intagit ruckbart läge. V.35. Ska den nu ligga där fastkilad upp och ned i 5 veckor, stackars liten ;)

• Juronjaure
    mmjansson85 skrev 2014-05-14 21:36:59 följande:
    Jag tänkte försöka klara mig med lustgas som smärtlindring. Jag tycker det verkar dumt att ryggbedövningen minskar värkarbetet men det är ju svårt att säga innan så vi får väl se vad jag säger när det väl är dags. Jag var på en föreläsning på förlossningen idag iallafall och det var väldigt bra information. Känns som att jag har lite mer koll nu :)
    Vill också bara ha lustgas. Och kanske Tens och akupunktur. Mitt skäl till att inte vilja ha ryggbedövning är att tanken på en lång nål in i ryggraden skrämmer mig mer än tanken på hur ont det kommer göra utan ryggbedövning...! Har sagt åt sambon att OM jag skulle böna och be om en epidural i värkförvirringen så måste han påminna mig om att jag INTE ALLS vill ha en meterlång (nåja...) nål in i ryggraden! ;)
  • Juronjaure

Jag har också köpt ett par billiga amnings-bh:ar, såna där supermjuka som tuttarna förhoppningsvis får plats i även om de sväller upp lite :) Tänker att jag vill ha amningskläder redan på BB...

• Juronjaure

Jag tycker det är svårast att hitta snygga kläder som går att AMMA i... Finns iofs ganska många halvvida blusar/tröjor med knäppning en bit ned, i butikerna nu... Antar att de funkar rätt bra att amma i

• Juronjaure

Ja, verkligen, Kia... Köpa gravidshorts eller inte, en månad kvar... Tror ju inte att mina vanliga kommer gå på precis efter förlossningen heller, så det kanske är en bra idé ändå :) Ja, visst är det jobbigt att vara gravid när det är varmt! Men man hade ju kunnat föda i augusti/september också, tänk dig att gå HELA SOMMAREN med stor mage. Pust! NU behöver vi bara lida av värmen i några veckor till...

• Juronjaure

Bebisen har fixerat sig med huvudet låååångt ned i bäckenet. Jag frågade om det betydde att den skulle ploppa ut när som helst, men så var det inte ;) Skönt, för jag ska frosta av frysen och måla spjälsäng innan bebben kommer...

• Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-05-27 22:44:31 följande:
    Ha ha ha ha...förlåt men det lät så himla roligt med att frysen var tvungen att bli avforslad innan bebisen kommer :)
    Själv har jag försökt att planera en massa saker att göra innan bebis är beräknad så jag slipper gå och längta för mycket plus att jag tänker att om jag har en massa saker att göra så kanske hon kan tänka sig att komma lite tidigare och "förstöra" mina planer :P
    Hehe. Anledningen till att jag måste frosta av frysen är att det är så mycket is i den nu att det knappt går att få in något i den (nåja...en aning överdrivet kanske...), och jag planerar att fylla frysen med matlådor och mikromat innan bebisen kommer, för jag har hört att INGEN vill ställa sig och laga mat första dagarna efter förlossningen ;)

Alltså är avfrostning ett måste, så stanna där du är, bebis!
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!