• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Salladshuvud

Apropå klädsnack, köpte en jätteskön lång mammaklänning på HM nu i veckan som döljer mina bleksvullnaben och som gör att det svalkar jätteskönt i jämförelse med att gå i tights osv. Nu ett problem, iom att jag svullnat upp så mkt så gnider låren längst upp mot varandra och det börjar svida riktigt ordentligt! Vad kan man göra? Det är ju så himla skönt att ha såna här långklänningar för att kunna lufta benen utan att behöva visa dom!
    Har försökt smörja in med extra mkt lotion, men det torkar ju faktiskt in..

Tacksam för hjälpfulla tips i värmen!

• mmjansson85
    Salladshuvud skrev 2014-05-26 10:35:12 följande:
    Apropå klädsnack, köpte en jätteskön lång mammaklänning på HM nu i veckan som döljer mina bleksvullnaben och som gör att det svalkar jätteskönt i jämförelse med att gå i tights osv. Nu ett problem, iom att jag svullnat upp så mkt så gnider låren längst upp mot varandra och det börjar svida riktigt ordentligt! Vad kan man göra? Det är ju så himla skönt att ha såna här långklänningar för att kunna lufta benen utan att behöva visa dom!

Jag har samma problem! Funderar på om man kanske ska ta ett par gravidstrumpbyxor och klippa av benen lite så att det blir som trosor med ben... Men det kanske blir för varmt...?
    Annars är det väl shorts som gäller för mig i sommar..!
  • LovaViola
    Salladshuvud skrev 2014-05-26 10:35:12 följande:

skönt med långklänning, det har jag också kört med nu! :)

kan du inte ta ett par gamla slappa tights och typ klippa av dem innan knäna.. så att det blir som ett par cykelbyxor, borde bli som ett skydd mot skavet..
  • Salladshuvud
    mmjansson85 skrev 2014-05-26 10:51:38 följande:
    Jag har samma problem! Funderar på om man kanske ska ta ett par gravidstrumpbyxor och klippa av benen lite så att det blir som trosor med ben... Men det kanske blir för varmt...?
    Annars är det väl shorts som gäller för mig i sommar..!
    LovaViola skrev 2014-05-26 10:56:16 följande:

skönt med långklänning, det har jag också kört med nu! :)

kan du inte ta ett par gamla slappa tights och typ klippa av dem innan knäna.. så att det blir som ett par cykelbyxor, borde bli som ett skydd mot skavet..
    Ja, det kanske är bäst att försöka hitta några "korta" gravidtights att ha under. Provade mina träningstajts nu som går till strax nedanför knäna, men de klämde åt över urinblåsan när jag hade dem lite under magen, så jag får ge mig ut på jakt efter nya gravidisar, tror de hade på hm. 
    Tack för tipsen!

• Kia82

Fullkomligen älskar min svart-vita långklänning från Halens. Den är väldigt rymlig, snygg och sval så vad mer kan man begära!? Synd att den inte finns i fler färger för då hade jag köpt en till på stuts. Ca en månad kvar.

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-05-26 09:11:37 följande:
    jansson: Det är bebisen som du känner, antaglien nerver/muskler som den trycker på.. Det KAN kännas så också när den fixerar sig.. Jag har haft det så ett tag nu men bebisen är fullt rörlig här fortfarande..

Linda: Jag är i v 36+6 idag och min bebis håller på precis som din, är alltså fortfarande helt rörlig.. Men jag tror att så länge den är så pass rörlig så är chansen god att den ställer sig rätt till förlossningen.. Värre om den "låser" sig i fel läge..
    Okej tack för svar! :) Hur vet man om bebis är fixerad? Han ligger med huvud neråt sen några veckor tillbaka och rör sig på samma ställen hela tiden.
  • DevilsDaughter

jansson: Barnmorskan känner om huvudet sitter fast där nere eller om det är rörligt. Det finns tre "steg".. Rörligt-då sitter det helt "löst" och kan röra sig hur som i princip men ligger ändå med huvudet neråt. Ruckbart-Då har det gått ner djupare men det går ändå att rucka på. Fixerad-Då har den satt fast sig helt och det går inte ens att rucka på huvudet. Vanligtvis fixerar sig bara det första barnet i god tid innan förlossningen, och i resterande graviditeter så fixerar barnet sig när förlossningen sätter igång. Men det finns som med allt annat stora variationer om när och om det sker.

• Kia82

Mitt första barn var ruckbar dagen innan förlossningen så det skedde högst troligt en fixering först när vattnet gick. Tvåan och trean fixerade sig flera veckor innan förlossningen och nu med fyran (v 35+) så har det ännu inte hänt något utan hon är fortfarande väldigt rörlig men ligger åtminstone med huvudet neråt.

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-05-26 13:23:07 följande:
    jansson: Barnmorskan känner om huvudet sitter fast där nere eller om det är rörligt. Det finns tre "steg".. Rörligt-då sitter det helt "löst" och kan röra sig hur som i princip men ligger ändå med huvudet neråt. Ruckbart-Då har det gått ner djupare men det går ändå att rucka på. Fixerad-Då har den satt fast sig helt och det går inte ens att rucka på huvudet. Vanligtvis fixerar sig bara det första barnet i god tid innan förlossningen, och i resterande graviditeter så fixerar barnet sig när förlossningen sätter igång. Men det finns som med allt annat stora variationer om när och om det sker.
    Idag var jag på mvc och bebis ligger med huvudet neråt och är ruckbar. Betyder det att han är på väg att fixera sig? 
  • Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-05-27 10:36:21 följande:
    Idag var jag på mvc och bebis ligger med huvudet neråt och är ruckbar. Betyder det att han är på väg att fixera sig? 

Det betyder att han ligger rätt och sitter i princip fast dock så behöver det inte ske någon fixering förrän det drar igång på riktigt. Han ligger i startgroparna kan man säga.
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!