• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-05-27 22:44:31 följande:
    Ha ha ha ha...förlåt men det lät så himla roligt med att frysen var tvungen att bli avforslad innan bebisen kommer :)
    Själv har jag försökt att planera en massa saker att göra innan bebis är beräknad så jag slipper gå och längta för mycket plus att jag tänker att om jag har en massa saker att göra så kanske hon kan tänka sig att komma lite tidigare och "förstöra" mina planer :P
    Hehe. Anledningen till att jag måste frosta av frysen är att det är så mycket is i den nu att det knappt går att få in något i den (nåja...en aning överdrivet kanske...), och jag planerar att fylla frysen med matlådor och mikromat innan bebisen kommer, för jag har hört att INGEN vill ställa sig och laga mat första dagarna efter förlossningen ;)

Alltså är avfrostning ett måste, så stanna där du är, bebis!
  • Nelliesson

Är det någon mer som städar och håller på så man blir tokig? Ska ta det lugnt de sista veckorna men det är inte lätt när det är så mycket hela tiden hemma, som att laga mat, städa, ta ut sopor, hämta posten, gå ut med hunden.. Har fått tider på mvc varannan dag nästan för att bebisen är liten och jag hade högt blodtryck men har ingen äggvita.. så blir många körningar fram och tillbaka och vill helst slippa köra nu dem två sista veckorna.. 

och man säger att gravida ska ta det lugnt de sista veckorna? Hur går det ihop? Känns som att bebis aldrig vill komma :( 

• LovaViola
    Nelliesson skrev 2014-05-28 10:30:04 följande:
    Är det någon mer som städar och håller på så man blir tokig? Ska ta det lugnt de sista veckorna men det är inte lätt när det är så mycket hela tiden hemma, som att laga mat, städa, ta ut sopor, hämta posten, gå ut med hunden.. Har fått tider på mvc varannan dag nästan för att bebisen är liten och jag hade högt blodtryck men har ingen äggvita.. så blir många körningar fram och tillbaka och vill helst slippa köra nu dem två sista veckorna.. 

och man säger att gravida ska ta det lugnt de sista veckorna? Hur går det ihop? Känns som att bebis aldrig vill komma :( 
    det man brukar få som råd om bebisen har dålig tillväxt är ju att vila :) så du ska nog försöka att ta det lite lugnt ändå.. om du kan!

bebisen kommer ju i sinom tid :)
  • Nelliesson

Ja det är nog bäst att ta det lite mer lugnt man måste inte städa hela tiden och hålla rent och snyggt fast man vill det är ganska pedant det enda som krävs egentligen är att hunden får stimulans och motion och jag känner att inte jag ger den tiden till hon nu eftersom promenaderna blir begränsade, jag kan inte gå så fort känns som att man vilar hela tiden men inom mig är det en inre stress pga att man inte vet när bebis ska komma och alla mvc kontroller tar också på krafterna  

• Kia82
    Nelliesson skrev 2014-05-28 11:15:29 följande:
    Ja det är nog bäst att ta det lite mer lugnt man måste inte städa hela tiden och hålla rent och snyggt fast man vill det är ganska pedant det enda som krävs egentligen är att hunden får stimulans och motion och jag känner att inte jag ger den tiden till hon nu eftersom promenaderna blir begränsade, jag kan inte gå så fort känns som att man vilar hela tiden men inom mig är det en inre stress pga att man inte vet när bebis ska komma och alla mvc kontroller tar också på krafterna  

Jag känner igen det där med att man vill ha rent och snyggt omkring sig eller åtminstone så gott det går med tre ungar som inte är de bästa på att plocka undan efter sig. Sitter just nu här hemma och måste anstränga mig från att inte gå och hämta dammsugaren för nu så har här inte dammsugats på flera dagar. Mannen beordrade mig att ta det lugnt idag eftersom det blir full rulle i fyra dagar sen med ledighet, kalas och övriga gäster och han skulle städa när han kom hem. Har börjat känna av allt fler förvärkar med molande värk som håller sig kvar så jag vet ju att han har rätt.
  • Kia82

Kom på en annan sak som jag glömt att skriva tidigare. Jag får ofta ont i det ena örat i samband med att jag går och lägger mig men det är inte varje kväll. Igårkväll hade jag så ont att jag fick ta en Alvedon men sen kände jag ingenting när jag var vaken under natten. Någon som vet vad det kan vara, har hållit på från och till i några veckor nu? :-/

• mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-05-28 11:32:08 följande:
    Kom på en annan sak som jag glömt att skriva tidigare. Jag får ofta ont i det ena örat i samband med att jag går och lägger mig men det är inte varje kväll. Igårkväll hade jag så ont att jag fick ta en Alvedon men sen kände jag ingenting när jag var vaken under natten. Någon som vet vad det kan vara, har hållit på från och till i några veckor nu? :-/
    Jag har också haft ont i ena örat men jag har haft ett hål i en tand så jag antog att det berodde på det. Var och lagade hålet idag iallafall så får se om öronvärken släpper den med.
  • Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-05-28 11:37:40 följande:
    Jag har också haft ont i ena örat men jag har haft ett hål i en tand så jag antog att det berodde på det. Var och lagade hålet idag iallafall så får se om öronvärken släpper den med.

Ok. Jag har inte hål i någon tand vad jag märkt så tycker att det är så konstigt, har haft en del huvudvärk de sista veckorna också.
  • Kela1981
    Kia82 skrev 2014-05-28 11:51:17 följande:

Ok. Jag har inte hål i någon tand vad jag märkt så tycker att det är så konstigt, har haft en del huvudvärk de sista veckorna också.
    Huvudvärk har jag också haft men inte ont i örat. Har typ aldrig huvudvärk annars så att ha det ihållande i 3-4 dagar är verkligen ovanligt för mig. Spelar dessutom ingen roll vad jag gör för ingenting hjälper. Idag är det dock bättre så jag hoppas att det är på väg bort.
  • Nelliesson

Vad skönt att det inte bara är jag som har det så min man har med sagt till mig att ta det lugnt och att han fixar och donar här hemma men jag känner mig så dum som är hemma hela dagarna om jag inte gör något och han får slita på jobbet och komma hem och göra alla vardagssysslor det tycker inte jag känns rätt därför håller jag på för fullt men jag ska nog försöka att ta det lite lugnare nu de sista veckorna ändå, försöka iallafall

(Jag har med haft ont i örat men det var för att jag spräckte trumhinnan för två-tre månader sedan och fick ha antibiotika i ena örat då jag är lite hörselskadad på det, jag petade in en tops i örat, klantigt jag vet.. !!  

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!