• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Kia82

Igår gick en bit av slemproppen och jag hade en himla ryggvärk som vid ett tillfälle kändes som att det gick över i småvärkar. Sov som en stock inatt och i morse kom det pyttelite slem igen. Jag har idag ett himla tryck i bäckenet, ryggvärk från och till, lite ont i ljumskarna och trots att jag känt mig nödig ända sedan igår eftermiddag så går det inte att göra nr 2, känns som bebisen ligger långt ner och trycker. Åhh vad jag vill att det ska dra igång men skulle inte förvåna mig om jag får gå såhär i några veckor till. :-P

Bf 27/6
  • DevilsDaughter

kia: Låter ju som att det skulle kunna vara på gång.. Men så kan det ju hålla på fram och tillbaka för omföderskor, himla tärande när det är så tycker jag för man hoppas liksom och går på helspänn och man kan ju inte låta bli att ställa in sig på att det antagligen är på gång.. Hoppas det blir något av det, för det är inte kul att gå sådär utan att de blir nåt av det..

• Kela1981

Var på inskrivning på KK idag inför det planerade snittet på måndag. Helt sjukt ju! Senast måndag är vi inte två längre utan TRE! Har fortfarande svårt att greppa det men guuuud vad jag längtar Hjärta

• mmjansson85
    Kela1981 skrev 2014-06-12 20:29:55 följande:
    Var på inskrivning på KK idag inför det planerade snittet på måndag. Helt sjukt ju! Senast måndag är vi inte två längre utan TRE! Har fortfarande svårt att greppa det men guuuud vad jag längtar 

Å va spännande! :) Lycka till!! :)
  • Kela1981
    mmjansson85 skrev 2014-06-12 20:57:46 följande:

Å va spännande! :) Lycka till!! :)
    Tack :)
  • Liinda

Spännande!! Då är det ju på gång för båda er Kia & Kela! 
    Vad spännande!!! 
    =)

• DinoElias

Har bf om 6 dagar och har förvärkar nästan hela tiden. 3 dygnet nu och igår små blödde jag hela dagen men ingen fara enligt förlossningen. Har ont i ryggen och ett tryck där nere hela tiden. Så fort jag går eller kissar så har jag sån värk under magen. Man hoppas och hoppas att nåt ska dra igång men känns inte så bara för att man hoppas på nåt!

• Kia82

Färdknäppade igår men fick inte så mycket som en sammandragning efter det. Sprang på toaletten en miljon gånger inatt kändes det som. I morse kom det en slemmig "mask" så lite händer det ju iallafall. Har även obehagliga ilningar nervklämningar i underlivet och lite sammandragningar. Idag fick jag även ett ryck och har nu städat nedanvåningen och våttorkat, funderar även på att baka lite sen och det var länge sen som jag var sugen på det så hoppas att det är något i det undermedvetna som säger att det börjar bli tid att fixa lite nu. :-P

• Towandaa

Är nu på 40+1 och här händer det ingenting. Ingen slempropp, inga förvärkar. Det jag trodde var början i natt visade sig vara ett akut behov av att göra nr 2 (hade så ont) Skrikandes. Snacka om lurad på konfekten Rynkar på näsan, fast det var ju rätt skönt efteråt...Skrattande

Var på sista träffen med BM igår och hon skickade remiss till ultraljud nästa vecka, Midsommarafton ska jag kollas. Hur kul är det då??? Hoppas dom tänker till och kallar mig till dagen innan. Om det inte hänt något innan så hoppas jag att det är på gång så det kan sätta igång mig.

Sover dåligt och springer på toa stup i kvarten känns det som, dag och natt. Vaknar svintidigt varje morgon och då kan jag känna mig rätt pigg och få gjort en massa saker under förmiddagen sen går jag i däck på eftermiddagen. Vilar så fort jag får en chans, men är ändå lika trött.

Vi har tänkt oss en färdknäpp ikväll så vi får väl se om det kan hjälpa till. Håll tummarna för oss Tungan ute!

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!