• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Liinda

Jag jublar att det är första JUNI!!! Äntligen, denna månad är vi beräknade och det känns mycket bra att kunna få säga, när man längtar så otroligt mycket. 

På kvällar och nätter känner jag hur min bebis bråkar sig neråt, det ilar och grejas nertill. 
    Visa dagar har jag ont i svanken och ryggen börjar kännas. 
    Men avskyr dessa ilningar i mojängen! AJ aj aj, så obehagliga! 
    Känner även hur höften nästan töjer sig...Känner ni igen det? 

Idag har jag tvättat bebis kläder och täcke och kudde och sambon skruvade i hop spjälsängen igen. Sonen går till spjälsängen och säger lyckligt: lilla bebisen!! =)  Jag tror han börjar känna att det närmar sig på riktigt. 

Hoppas ni haft en mysig helg! 

• Kia82

Ja jippi, nu är det juni!!! Jag är så trött på att vara gravid nu samtidigt som jag nu ikväll för första gången känner av lite rampfeber. Igår började jag att packa Bb-väskan lite så nu är det mest hygienartiklar som fattas och som kommer att packas ner i sista stund typ. Får inte glömma min journal heller och bilstolen men troligtvis så är det ju många veckor kvar. Det jobbigaste nu är väl att jag känner mig så trött men samtidigt rastlös hela tiden och det känns som om jag ofta är nära till gråt. Min lilla son har blivit om möjligt ännu mer mammig, klängig och besvärlig de sista dagarna. Döttrarna tycker att det är dags för lillasyster att komma nu.

• Nelliesson

Ja äntligen 1 Juni den bästa dagen på hela året för då fyller jag år och nu är det inte långt kvar förrän den lille kommer!

• Towandaa
    Liinda skrev 2014-06-01 20:52:33 följande:
    Jag jublar att det är första JUNI!!! Äntligen, denna månad är vi beräknade och det känns mycket bra att kunna få säga, när man längtar så otroligt mycket. 

På kvällar och nätter känner jag hur min bebis bråkar sig neråt, det ilar och grejas nertill. 
    Visa dagar har jag ont i svanken och ryggen börjar kännas. 
    Men avskyr dessa ilningar i mojängen! AJ aj aj, så obehagliga! 
    Känner även hur höften nästan töjer sig...Känner ni igen det? 

Idag har jag tvättat bebis kläder och täcke och kudde och sambon skruvade i hop spjälsängen igen. Sonen går till spjälsängen och säger lyckligt: lilla bebisen!! =)  Jag tror han börjar känna att det närmar sig på riktigt. 

Hoppas ni haft en mysig helg! 
    Håller med, nu känns det närmre och nedräkningen kan börja. 12 dagar till BF! Nu vill jag träffa min Skrutt.

Jag känner igen det du beskriver, har haft det så till och från i några veckor nu och mer och mer för varje dag.
    Har en vilding i magen så, så fort jag tar det lugnt blir det cirkus i magen, rena alienvarningen ibland, min gubbe är helt fascinerad när hela magen flyttar sig fram och tillbaka Tungan ute.

Det mesta börjar bli klart nu, allt är tvättat och städning pågår...hela tiden. Kan inte riktigt slappna av och bara ta det lugnt. Har lagat mat och bakat så det ska finnas i frysen när bebis kommit. Skönt att slippa laga mat de första veckorna när vi kommit hem. 

• mmjansson85

Ja, äntligen är det juni! Skrattande
    Nu väntar jag med spänning på att det ska börja hända saker här i tråden! Flört

• Liinda

Ja ska bli super spännande och se vad som händer här =) 

Sonen fick hosta under lång helgen och i natt har jag legat med retsam hals och hosta....vilket resulterar i massa onda sammandragningar...sov så där gott i natt! 

Men ska se positivt =) För varje dag som går en dag närmare! 

Har ni börjat känner nåt annorlunda? några tecken på att de närmar sig? =) 

• LovaViola

Jag har också riktigt mycket ilningar.. Inget skönt alls. Förstått att det är när bebisen kommer åt vissa nerver.. Har mer sammandragningar på kvällarna också, när jag är trött. Då nästan tappar jag andan, men de gör inte ont. 37+1 idag.. Första dagen som ledig också :) känns skumt!

• annasofiejansson

Jag känner verkligen igen mig. Nu däremot känns det lite häftigt att vi gått in i juni - nästa månad är vår lille beräknad. Det är faktiskt häftligt. Men vill bara att det ska vara dags - helt nu! Men lillen har det nog bättre i magen några veckor till :)

Däremot tycker jag att jag känner mindre fosterrörelser - men beror nog mycket på att man inte längre känner de regelrätta hårda sparkarna längre. Kan säkerligen bero på att det är mindre plats i magen och jag känner ju varje dag - men ibland kan jag bli så orolig. Denna graviditet har jag märkt att jag till och från varit så orolig - någon som känner igen sig?

• Liinda

Ja fy ilningarna är hemska.
    Ja orolig har jag varit, men engång skrämde våran dotter oss, varje kväll mellan 7-11 är det kikboxnings match i magen, men en kväll var det ingenting, så vi blev livrädda, ringde 1177 som koppla oss till förlossningen och de bad oss komma in så fort som möjligt. Men där hittade de fina hjärt ljud och vi fick se henne och det visade sig att hon låg annorlunda och konstigt så där hon sparkade var bara rent fostervatten, hon trampa vatten haha. Vi fick beröm att vi kom in även om de inte var nåt för man ska ta all sin oro på allvar. 

Åh jag går på ledig snart också, ska mysa med sonen tills bebisen kommer! 

• Kia82

Nu är det 25 dagar kvar men vågar knappt ens hoppas på att det blir denna månaden, blir nog en juli-bebis. Ju närmare man kommer desto drygare känns det och jag börjar att få lite fjärilar i magen och hoppas innerligt att vi hinner in.

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!