• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • Towandaa
    Kia82 skrev 2014-06-07 21:38:06 följande:
    Idag har det varit en jobbig dag. Vaknade tidigt i morse och var så fruktansvärt trött men för pigg för att sova. Lyckades ändå att småslumra lite en stund senare. Senare åkte vi ner till stan och gick och kikade lite i affärer och tog en promenad längs ån. När vi kom hem så började förvärkarna riktigt starkt så starkt att jag fick andas mig igenom dom. Sen hade vi lovat barnen att äta ute idag och när vi sitter och äter så blandas de onda förvärkarna med rejäla drag i ryggen och ett tag där så trodde jag faktiskt att det var början på de riktiga värkarna. Sitter hemma i soffan och har rejält med förvärkar och trots att jag gärna vill att bebben kommer ut så är jag alldeles för trött för att föda barn nu och jag ser fram emot att krypa ner under täcket snart. Bebben är oerhört aktiv, bonkar i bäckenet så att det ilar och trycker till urinblåsan titt som tätt, mindre trevligt. Jag har svårt att tänka mig att bebisen vill komma innan bf men ändå så känns det så skumt och nära. Godnatt
    Hoppas du får sova gott, ta chansen när du kan. Håller tummarna att du får vila ut innan bebis bestämmer sig för att komma. Sov gott!
  • Liinda
    Kia82 skrev 2014-06-07 21:38:06 följande:
    Idag har det varit en jobbig dag. Vaknade tidigt i morse och var så fruktansvärt trött men för pigg för att sova. Lyckades ändå att småslumra lite en stund senare. Senare åkte vi ner till stan och gick och kikade lite i affärer och tog en promDet låte enad längs ån. När vi kom hem så började förvärkarna riktigt starkt så starkt att jag fick andas mig igenom dom. Sen hade vi lovat barnen att äta ute idag och när vi sitter och äter så blandas de onda förvärkarna med rejäla drag i ryggen och ett tag där så trodde jag faktiskt att det var början på de riktiga värkarna. Sitter hemma i soffan och har rejält med förvärkar och trots att jag gärna vill att bebben kommer ut så är jag alldeles för trött för att föda barn nu och jag ser fram emot att krypa ner under täcket snart. Bebben är oerhört aktiv, bonkar i bäckenet så att det ilar och trycker till urinblåsan titt som tätt, mindre trevligt. Jag har svårt att tänka mig att bebisen vill komma innan bf men ändå så känns det så skumt och nära. Godnatt
    Det låter ju som om det är dax ju! =) Spännande och se hur det gått för dig! 
    Idag blev jag otroligt illa mående och fick åka hem efter att åkt ut på landet en sväng för att tvätta vagnen och fixa och leka med sonen. Tänkte sova lite och fick förvärkar med mensvärk efteråt..Men somnade och de avtog. Nu får jag bara sammandragningar när jag rör på mig igen som det brukar var sen en tid tillbaka. 
    Jag hoppas bebisen kommer snart, jag är så leds, ont i revben och mår illa när bebisen trycker på både magsäck och revben. Det är alldeles för trångt...orkar inte gå 3 veckor till. 

Tänk om man kunde bli spådd vilken dag det kommer bli på =) 
  • Kia82

Har haft en del förvärkar idag också och ett surrande i bäckenbotten av huvudet som står emot. Jag har nu börjat att må lite illa så får väl se om det blir värsta kräkkaskaden ikväll igen. :-P

• Liinda

Men huva, hoppas det sätts igång på riktigt för dig!! 

Jag mådde konstigt igår i kroppen över lag. Sen på kvällen skulle jag göra i ordningen mig för natten och gick och kissa och borsta tänderna...när klev upp från toan så fick jag världens mensvärk...börja borsta tänderna och magen blev stenhård som vid sammandragning....men det släppte inte och under tiden magen var sten hård kom flera riktigt onda förvärkar på rad....magen var fortfarande hård...och det var inte många minuter mellan varje värk...så jag tyckte det var för konstigt för att det skulle vara igång, så sambon fick hjälpa mig i säng och där avtog förvärkarna och jag har sovit..
    Nu får jag sammandragningar igen bara när jag rör på mig...så vet inte vad kroppen håller på med. 

Fick lite panik över vad man ska gå igenom igen, för fy vad ont de gjorde, stod med tårar som spruta när det gjorde som ondast...phu! 

• Kia82

Fy sjutton vilken natt men det har inte berott på graviditeten utan på att lilla sonen haft feber som bara den och vägrade att ligga någon annanstans än i våran säng. Massor med skrik och gråt och vägran att ta Panodil resulterade i inte alls så mycket sömn för oss. Nu är jag hemma med sonen efter att ha lämnat av i skolan och försöker att få i honom Panodil som han fortfarande vägrar. Vi är trötta! Inga känningar i magen annat än lite buffar samt en himla huvudvärk.

• mmjansson85
    Juronjaure skrev 2014-06-08 18:58:09 följande:
    Hur känns egentligen förvärkar...? (För er)

Det är som en vanlig sammandragning (magen blir hård) kombinerat med typ "mensvärk".
  • mmjansson85
    Nelliesson skrev 2014-06-04 18:41:56 följande:
    Bebisen har varit liten sen första mätningen och låg lite under normala sträcket men sen gick det upp igen och låg fortfarande under men följde sin egen kurva, kommer inte ihåg exakt veckor men nu för tre veckor sedan hade den inte växt någonting och fick göra ultraljud förra veckan och då var bebisen liten så fick ett nytt ultraljud och gjorde det idag då det visade sig att bebisen inte växt något på de två sista veckorna och när vi mätte låg den under sträcket så imorgon blir det igångsättning med vår lille bebis så det kan hända att det blir dags imorgon! Skrämmande men tryggt samtidigt att  hinna förbereda sig som det kan bli! 

Lycka till alla andra också!

Berättar mer om det är så att det inte blir imorgon, de ska göra en ultraljud imorgon igen för att verkligen stämma av så att det inte blir igångsättning i onödan, hoppas att  det inte blir kejsarsnitt bara om inte bebisen klarar av en vaginal förlossning. 

Hur har det gått? Har du fått din lilla bebis?? :)
  • DevilsDaughter

Hur går det för er? Här händer ingenting och börjar bli lite less. BF på tisdag och är inställd på att gå över ganska mkt.. Försöker lite halvhjärtat med färdknäppen och efamol, men om det funkar är jag mkt tveksam till..

• Liinda

idag ska vi på mvc och skriva in önskemål inför förlossningen. Ska bli spännande och se vad de säger om magen växt och hur pass fixerad bebisen börjar bli..
    Är sjukt leds nu. Fy vad jobbigt, kan inte äta mat utan att känna sig över proppmätt och illamående och halsbränna och ont i magen...vill njuta av sommaren med en bebis i famnen nu! Vare en roligare mamma till min tre åriga son! Sambon har 4,5 arbetsdagar kvar innan semestern. ska bli skönt att få ha honom hemma! 

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!