• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-06-18 10:52:59 följande:
    Grattis Dino!!!

Juron: Ja, det är skönt när man iaf passerat den dagen.. Det är liksom målet man haft framför sig så länge. Jag hade min BFdag igår, men jag kände mig ganska "tom" då, som att man väntat på att något stort ska hända men så händer det inget.. 

jansson: likadant här! har lidit av mycket foglossning tidigare graviditeter, men denna gången har det varit väldigt lindrigt, men senaste veckan har varit skitjobbig! Har jätteont av foglossningen, vaknar på natten när jag försöker röra på mig osv.

Vaknar också besviken varje morgon, för då har jag aldrig några känningar alls:(

Dock precis nyss när jag var på toa så kom det en jättestor *ursäkta* blodslajm, direkt liksom tänds ju hoppet. Men det har ju kommit blod och slem säker minst 20 gånger de senaste 3 veckorna och hittills har det inte betytt något, och jag har noll känningar för övrigt.. Men ändå.. Man registrerar liksom ALLT som kan tyda på att något att på G!

Vet ni vad min man sa igår när jag beklagade mig lite.. Att vill "vi" verkligen att bebisen kommer denna veckan då? Jag bara ehh va? Varför inte? Då sa han: Det är ju inte jättefint väder och det hade ju varit roligare att vara pappaledig när det är riktigt sommarväder. 

Han tyckte alltså att vi gott kunde vänta med att få barnet ialla fall en vecka till så att han får riktigt semesterväder när han är ledig.. Kan ju säga att han kan vara glad att han lever idag! Jag är hemma hela dagarna rastlös med tre barn som bara vill hitta på saker (såklart)  medan jag helst vill gräva ner mig och varje dag känner mig som en värdelös mamma som inte kan njuta av att vara ledig tillsammans med mina barn.. 

Haha aa min sambo hade nog åkt på en smäll om han sagt nåt sånt :p nä fy fan de e inte kul att känna sig som en invalid.. kunde man bara fungera som vanligt skulle de ju va helt okej men när man knappt orkar ta sig från soffan till toaletten så känns de rätt värdelöst :/
  • nica

Hoppar in här! Börjar bli tyst på andra tråden jag var inne i då alla får sina små underverk. Är på bf+9 nu och humöret är inte på topp. Har 0 känningar och börjar tro att jag inbillar mig allt. :-P

• Towandaa
    Guapa skrev 2014-06-17 14:52:22 följande:
    Väntar mitt första barn och är på bf+6 nu. Men jag tycker faktiskt det är rätt nice att strosa runt i lugnet, pyssla i hemmet, umgås med sambon, sova massor osv. Har jobbat massor tidigare så det känns om en välförtjänt paus. Tycker nästan det ska bli läskigt med den stora omställningen när bebisen kommit ut. Har förvisso inga gravidkrämpor längre och haft besök så gott som varje dag så jag har inte riktigt hunnit få långtråkigt än.. Hittar nya roliga projekt i hemmet hela tiden, sånt som jag aldrig hunnit med när jag haft fullt upp med jobbet (ska försöka avsluta de jag påbörjat så det inte bara blir fler när bebisen väl har kommit :) ) 

Känns som att jag är ensam om att njuta av lugnet innan stormen :)
    Är nu 40+6 och börjar bli trött på att bara bli tyngre och tyngre. Jag håller med dig till viss del men jag har gått hemma och fixat och lunkat runt nu i snart 4 veckor. Har inte så mycket mer att fixa. Lagar mat och bakar, gjorde i ordning det sista med skötbordet igår så nu år bebis komma när som helst. Inga tecken alls på att nåt är på gång, inte ens nån liten slemklump så nu har jag kapitulerat och intagit soffläge med både dator och TV. Nu får sambon göra det som måste göras och jag ska göra som du Guapa, och bara ta det lugnt (får se hur länge det varar...Flört).

Kia: Det låter ju som om det inte är så långt bort. Håller tummarna för att du har din bebis snart!

DevilsDaugther: Tycker din man ska vara glad att du inte flådde honom levande... {#emotions_dlg.djavulsk}!
  • DevilsDaughter

hehe.. aa, känner mig fortfarande irriterad över att han tänkte sådär!! För MIG så försvinner ju hela sommaren istället eftersom jag inte kan njuta av den så som jag vill kunna göra..
    Jag har också fixat här hemma nu och känner att det nu är dags för lillan att komma!
    Har liksom storstädat huset flera gånger och sen har barnen stökat ner det igen och städat igen osv i en evighet känns det som nu.. Idag städar jag igen men sen får det fan va nog!! Hoppas lite på att förlossningen ska komma igång av att jag städar, men hur många gånger har man inte trott det?
    Ni som lagar mat och fryser in, vad lagar ni för nåt? Har inte känt någon motivation till att laga mat och frysa in, men om bebisen inte kommer denna veckan så kommer jag vara helt sysslolös nästa vecka så då kanske det blir till att laga lite mat då.. Men vet inte riktigt vad bara..

• Korpfan

Älgstek, kalops, korvstroganoff, hemgjord pizza.. lasagne, köttfärssås, köttbullar.. kycklinggryta, färsbiffar, fläskpannkaka, pajer, broccoligratäng..

• Korpfan

själv lever jag på havregrynsgröt lagad i mickron just nu. Orkar verkligen inte laga mat. ska kanske åka på affären sen.. när jag tänker efter kan det ju vara trevligt med någon typ av protein också.

• Towandaa
    DevilsDaughter skrev 2014-06-18 13:28:57 följande:
    hehe.. aa, känner mig fortfarande irriterad över att han tänkte sådär!! För MIG så försvinner ju hela sommaren istället eftersom jag inte kan njuta av den så som jag vill kunna göra..
    Jag har också fixat här hemma nu och känner att det nu är dags för lillan att komma!
    Har liksom storstädat huset flera gånger och sen har barnen stökat ner det igen och städat igen osv i en evighet känns det som nu.. Idag städar jag igen men sen får det fan va nog!! Hoppas lite på att förlossningen ska komma igång av att jag städar, men hur många gånger har man inte trott det?
    Ni som lagar mat och fryser in, vad lagar ni för nåt? Har inte känt någon motivation till att laga mat och frysa in, men om bebisen inte kommer denna veckan så kommer jag vara helt sysslolös nästa vecka så då kanske det blir till att laga lite mat då.. Men vet inte riktigt vad bara..
    Ibland tänker våra gubbar inte längre än näsan räcker helt enkelt!

Det är ju mitt första barn så jag behöver bara hålla ordning på mig och gubben vilket just nu känns som en lättnad. Jag har också städat om och om igen känns det som, kommer ta en sista vända med dammsugaren i morgon, sen får det vara nog.

Jag föreställer mig en mysig sommar under ett parasoll med min bebis, hoppas att både bebis och väder håller med mig. Man måste ju få drömma...Solig.
    Jag har också tagit i lite extra med förhoppningen att förlossningen ska sätta igång, men Skrutten kommer väl när den är redo, inte när jag vill tydligen.

Jag har lagat massor känns det som:
    * Korv stroganoff
    * Köttfärssås
    * Ost och skinkpaj
    * Lasagne
    * Köttbullar
    * Köttfärslimpa
    * Köttgrytor
    Lagar inget med kyckling eller fisk för det blir så tråkigt efter ett tag i frysen och går ganska lätt att göra nåt snabbt av. Det är riktigt skönt att ha lagrat lite extra i frysen. Har bakat en del också.

Funderar på att säga till besökare att de får ta med mat eller fika när de kommer så vi slipper stå och fixa mitt i allt det nya. Kan man göra det, vad tycker ni?
  • Kia82

Jag hade en massa motivation för några veckor sedan och tänkte ju att jag skulle ha hela fryser full med att färdiglagad mat vid det här laget men nix. Jag orkar helt enkelt inte så det känns som om det kommer att bli en hel köpemat när den lilla anlänt.

Åhh, vad allt känns tungt och jobbigt nu och jag känner mig taskig men det ska bli skönt att de två äldsta ska åka till mormor och morfar några dagar för jag spyr snart på deras tjatande och bråkade. :-P

• mmjansson85

Jag har gjort 4 middagar till mig och sambon att frysa in men vi har ätit upp 2 av dom redan :p får se hur mycket mer jag orkar göra, jag får så fruktansvärt ont i kroppen när jag står upp en längre stund.

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!