Inlägg från: Lilla Morran |Visa alla inlägg
  • Lilla Morran

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Åh snälla, får jag deppa här??? Har BF i morgon och blir snart galen! Har låst upp barnvakter som egentligen planerat annat över midsommar, men stannar hemma för vår skull. Får förvärkar/sammandragningar av att massera bröstvårtorna, slemproppen har kommit i omgångar men vet inte om allt har kommit. Vet att tappen är mjuk och öppen flera cm. Bebis ligger med huvudet ner men fortfarande rörlig (det är nr 4). Färdknäppen funkar inte, promenera har jag gjort i den mån jag har orkat, har ätit mycket ananas, pillat på tappen av ren nyfikenhet, men bebisen ligger den ligger... Blä!!! De andra är födda på BF+5, BF+2 och på BF. Har känts som att den här skulle komma tidigare men icke...

• Lilla Morran

DevilsDaugther: tack snälla för lite pepp-talk. Känner att kroppen luras här med, har haft förvärkar men ingen fortsättning... Haha, ang massagen så blir det en del, förlossningen med min dotter startade så, så jag "måste" ju tro att det funkar, eller hur? Men visst, helt osannolikt är det ju inte, det ska ju frigöra oxytocin vilket behövs för att en förlossning ska starta. Sammandragningar i sig själv kan ju också få igång förlossningsvärkar så här masserar vi på Men som sagt, ingen lycka ännu... Hoppas verkligen inte att du behöver vänta så länge, får lite panikkänsla av att det kanske kan vara två veckor kvar om jag skulle gå över....

• Lilla Morran

Ja, eller hur? Har mest suttit ner idag, tycker synd om storasyskonen som har en så tråkig mamma... Men tog en promenad nu på kvällen, hela familjen, och det var skönt, även om det är slitsamt för kroppen. Bara längtar efter att få ut den här lilla krabaten!

• Lilla Morran

Jaha, ytterligare en dag hemma... Kunde gått på ett midsommarfirande på öppna förskolan, men ville inte planera in det eftersom jag var "säker" på att vi skulle haft en nyfödd.... Och nu är det för sent att anmäla sig. Och några längre utflykter vågar vi oss inte på. Om jag bara hade haft lite mer energi så skulle det vara helt okej, brukar aldrig ha problem att ha barnen hemma, tycker egentligen att det är ganska mysigt. Men nu tycker jag mest synd om dem - jag är ju inte kul för tillfället

• Lilla Morran

Ja, det kan ju mycket väl bli midsommar på BB... Men trist att inte fira med resten av familjen ska till BM i morgon, på BF+1. Känns riktigt tråkigt nu förra veckan var bebisen rörlig...

• Lilla Morran

Ang sex så är chansen inte särskilt stor att det fungerar. Det som talar för färdknäppen är att njutning frigör oxytocin i kroppen, vilket är ett ämne som behövs för att en förlossning ska komma igång. Sex/orgasm kan också ge sammandragningar som i sin tur kan dra igång de riktiga förlossningsvärkarna. Utöver detta innehåller sperma ett ämne som heter prostagladin, vilket används för att starta förlossningar. Dock finns detta ämne i så liten mängd, så man får ha väldigt mycket sex under en kort period om det över huvud taget ska ge nån effekt. Det man ev kan hoppas på är väl att mannens penis kan reta livmodertappen så att den mjukas upp och börjar öppna sig. Så visst, har man lust så finns det ju flera anledningar att prova, men chanserna att det ska lyckas är inte särskilt stora och man måste ju vara mogen för förlossning om det över huvud taget ska finnas en chans...

• Lilla Morran

Ytterligare en dag har passerat, den hemska dagen som kallas BF Tar en dusch, en kvällsmacka och kryper nog till kojs, är trött på detta nu...

• Lilla Morran

Ja, sex lär ju knappast vara farligt så länge vattnet inte har gått, så tycker man att det är trevligt och kan genomföra så varför inte? Man vet ju aldrig... Här blir det inte mycket av den varan, då jag inte orkar och det inte inte har gett nåt resultat de gånger vi provat... BM idag, lär väl inte bli några nyheter... Nu tänker jag knipa till efter midsommar i ren protest Vill också vara med familjen och fira....

• Lilla Morran

Igår em kom vårt fjärde barn till världen. Det var BF+1 och jag hade ett besök hos BM kl.9. Eftersom jag hade en del förvärkar frågade hon om hon skulle göra en hinnsvepning, vilket jag såklart tackade ja till. Det resulterade i lätta värkar mellan 10-16, sen tog de i mer och vi åkte in. Kom till förlossningen 16.30, var öppen 4-5 cm. Gjorde rejält ont och jag fick lustgas. Öppnade mig resten jättefort, men fick krysta längre än väntat då lillkillen var ganska stor och låg lite snett - jättejobbigt tyckte jag. Kl.17.51 kom han i alla fall ut och efter rejäl smärtlindring kände jag mig som människa igen efter nån timme. Nu pustar vi ut på BB-hotellet och åker eventuellt hem senare i em. Tack för att ni fanns här de sista sega dagarna! Lycka till allihop och hoppas verkligen att ni snart får träffa era små!

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!