• såffan

Gravida som tränar och vill föjas åt?

Den här graviditet har jag bestämt mig för att försöka hålla igång träningen så gått det går. Det skulle vara roligt att få höra hur andra gravida tränar och kunna utbyta tips och peppa varandra. Så finns det några gravida därute som också försöker hålla formen?

• Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?
  • Larsdotter

Hej allihopa,

Jag hade PT hela min förra graviditet och det var suveränt! Förra gången betalade jobbet men nu är läget lite annorlunda. Så därför vill jag försöka få ihop till en small group på SATS i Liljeholmen. (gallerian, inte Marievik)

Läs här om konceptet. Det är 8 gånger, en timme, en gång i veckan och kostar 2600:-.
    www.sats.se/traning/small-group-training/small-group-training/

Jag efterlyser härmed tre (3) deltagande SATS-medlemmar som är runt v. 13 (+/- nån vecka kanske).
    PT:n som kommer att ha oss heter Dimitra och hon är van att träna både under graviditet och efter förlossning.
    Det är jätteskönt att ha styrd träning av någon som kan. Man vet att det man gör är säkert och att man inte gör fel. Man lär sig att spänna kroppen på rätt sätt och ha bra tyngdpunkt. Och man har någon som ser ens förutsättningar - alla har ju olika graviditetskrämpor:)

Mitt önskemål är att köra en veckodag i anslutning till jobbet. Endera kl 8.00 eller kl 16-ish. Men det får vi väl diskutera vad alla har för förutsättningar och så får vi kolla vad PT:n har för tider lediga. Det kanske inte blir samma tid varje gång heller, det vet jag inte om man måste ha.

Är du intresserad? Inboxa mig! NU! :)
    Jag vill börja så fort som möjligt.

Häls
    Ingrid Larsdotter

• Larv
    Löpartjejen1 skrev 2014-05-23 08:59:17 följande:
    Igår klarade jag av en promenad på 15 km men idag känns det verkligen att det inte var det smartaste att gå så långt, även om det kändes bra.. Hittar ingen bekväm ställning, allt gör ont. Förlåt att jag klagar, men idag känns det verkligen botten..  

Stackare Hur mår du nu? Hoppas det känns bättre.
  • Larv

Förra veckan när det var så varmt och fint väder så blev det enbartpw och styrka på utegymmet. Man tappar ju helt och hållet lusten att stänga in sig på ett svettigt gym när det är så underbart väder.

Hade planerat att besöka gymmet nu de närmsta dagarna, men nu har jag blivit förkyld istället Så det blir mjukstart med promenader till helgen och sedan är jag förhoppningsvis på plats på gymmet igen nästa vecka!

Hur går det för er med träningen?

• Larv
    Mia 80 skrev 2014-05-22 12:36:02 följande:
    Gick en runda på 9km idag, känner mig riktigt nöjd men nästa gång ska jag inte gå i jeans! Och så måste jag ta med vattenflaska. 

Hihi, ja det är viktigt med bekväma kläder och vattnet känns extra viktigt när man är gravid! Dricker mycket vatten normalt men nu är det som om jag måste hälla i mig konstant
  • Larv

Hur går det för er? Jag kom just in från en skön runda på 9km Så skönt att vara igång igen efter förkylningen! Kram på er och ha en trevlig helg.

• Fefferoni

Nu har jag kommit igång igen, började lite "lätt" med yoga igår och idag blir det dans! I morgon ska jag cykla 2,5 mil. Och på torsdag blir det styrka. Tänkte prata med personalen på gymmet nu i veckan också och kolla om det är någon som kan ge mig lite tips :). 

Hur går det för er andra? 

• Löpartjejen1

Jag har, efter en stark början, haft lite motgångar nu på sistone... Känns väldigt jobbigt och saknar ork.. men hoppas att det är något som går över :)

• Fefferoni
    Löpartjejen1 skrev 2014-06-03 08:51:42 följande:
    Jag har, efter en stark början, haft lite motgångar nu på sistone... Känns väldigt jobbigt och saknar ork.. men hoppas att det är något som går över :)
    Det låter tråkigt men hoppas verkligen att orken snart är tillbaka och du kommer igång igen {#emotions_dlg.flower}
  • Larv

Hej tjejer! Igår tog jag mig iväg till gymmet. Det blev 30min på crosstrainern och 30min styrka; axlar, bröst, triceps och rygg samt mina "mamma-mage" övningar Det var sååå himla skönt och jag kände mig supernöjd efter. Idag vila och imorgon ska jag pallra mig iväg igen!

Löpartjejen, du verkar vara en väldigt aktiv tjej så jag tror inte att du kommer att ha problem att komma igång igen sen Men lyssna på din kropp om den behöver vila just nu

• Larv
    Fefferoni skrev 2014-06-03 07:40:44 följande:
    Nu har jag kommit igång igen, började lite "lätt" med yoga igår och idag blir det dans! I morgon ska jag cykla 2,5 mil. Och på torsdag blir det styrka. Tänkte prata med personalen på gymmet nu i veckan också och kolla om det är någon som kan ge mig lite tips :). 

Hur går det för er andra? 

Åååh vad bra jobbat! Kul att du varierar träningen så

Jag har gett mig tusan att, trots fullspäckat schema, ta mig iväg till gymmet 5 ggr denna vecka! Första passet avklarat igår, sen blir det på ons, fre, lör och söndag! Eventuellt byter jag söndagens gym mot en pw
Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?