• såffan

Gravida som tränar och vill föjas åt?

Den här graviditet har jag bestämt mig för att försöka hålla igång träningen så gått det går. Det skulle vara roligt att få höra hur andra gravida tränar och kunna utbyta tips och peppa varandra. Så finns det några gravida därute som också försöker hålla formen?

• Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?
  • Zolie

Jag är på gymmet fem gånger i veckan, visa dagar taggad å andra inte de minsta sugen! Men jag går dit ändå, Yeey för mig!

Kommer gå in i vecka 19 i morrn, å magen är en stor boll ;) Känner mig jävligt utstirrad på gymmet.. Men jag känner mig tuff å stark å hälsosam som är där :D har en vän som hålet på att utbilda sig till PT och kostrådgivare, så hon har precis visat mig alternativa övningar till mycket av de jag gjorde, då man tydligen inte ska göra allt.. Och det har inget med mig och göra utan det är för barnets säkerhet.. Va skeptisk men nu känns de skitbra! Många reps med lite mindre vikt och inga övningar över huvudet eller helt platt på rygg, och såklart inga roliga magövningar ;P Träningsverk får jag ändå p de känns som kah lärt mig lite mer uthållighet iom att göra vissa saker långsamt som fan, jävlar va de bränner! :)

Så jag är nöjd med mig själv :) göra graviditeten (min är 16 månader) låg jag på soffan så fort jag inte jobbade :P så denna gång tänkte jag göra precis tvärt om och se vad skillnaden i slutändan blir :)

• Fefferoni

Eftersom 

Larv skrev 2014-06-03 18:10:34 följande:

Åååh vad bra jobbat! Kul att du varierar träningen så smile1.gif
    Jag har gett mig tusan att, trots fullspäckat schema, ta mig iväg till gymmet 5 ggr denna vecka! Första passet avklarat igår, sen blir det på ons, fre, lör och söndag! Eventuellt byter jag söndagens gym mot en pw smile1.gif
    5 ggr/vecka! Hurtigt Cool{#emotions_dlg.flower}

Är det någon mer som svettas kopiöst nu under graviditeten? Efter FEM (!) minuters träning på cirka 136 i puls igår var jag HELT genomsvettig. Fick ta det lugnare mot slutet för det kändes som att jag var i en bastu. Tror jag skippar gruppträningspassen och kör maskincardio (cykel/crosstrainer/pw) och vikter istället. Fick det tipset av en PT här på FL. Det känns vettigare och jag märkte att så fort jag tog i lite extra så var jag uppe i 158 i puls. 

Så jag får väl återgå till de roligare passen efter att en viss sötsak kommit ut i den riktiga världen Cool

Ha det fint alla träningsglada blivande (och nuvarande) mammor {#emotions_dlg.flower}
  • Löpartjejen1
    Fefferoni skrev 2014-06-03 09:44:37 följande:
    Det låter tråkigt men hoppas verkligen att orken snart är tillbaka och du kommer igång igen {#emotions_dlg.flower}
    Tack <3 :) 
  • Löpartjejen1
    Larv skrev 2014-05-28 09:09:44 följande:

Stackare smile4.gif Hur mår du nu? Hoppas det känns bättre.
    Tack! :) på sistone har det varit verkligt jobbigt, men fortsätter att kämpa på! 
  • Lolanthe

Hoppar in här! 29 år, är i vecka 6 och kör mest klasser som bodypump och dansstep. Äääälskar att träna men just nu tar jag det mkt lugnare än normalt. Springer även lite samt kör spinning. Just nu brottas jag med illamående men går till gymmet ändå och försöker tänka på annat..

Jag blir så imponerade av er alla som tränar och står i, härligt att kunna peppa varandra :)

• Larv

Pass 2 av 5 avklarat Som vanligt började jag med 30min på crosstrainern och sedan körde jag ben och rumpa på maskinerna. Sååå skönt är jättestolt över att jag gick dit, var så sjukt trött efter jobbet idag :-/

• Zolie
    Larv skrev 2014-06-04 19:21:59 följande:

Pass 2 av 5 avklarat smile1.gif Som vanligt började jag med 30min på crosstrainern och sedan körde jag ben och rumpa på maskinerna. Sååå skönt smile1.gif är jättestolt över att jag gick dit, var så sjukt trött efter jobbet idag :-/

Det är så skönt efter när man verkligen inte hade lust eller ork, men gjorde det ändå :) Hejja hejja :))
  • Larv
    Zolie skrev 2014-06-04 22:03:56 följande:
    Det är så skönt efter när man verkligen inte hade lust eller ork, men gjorde det ändå :) Hejja hejja :))

Visst är det så

Hur går det för dig?
  • Larv

Zolie, såg nu att du tränar lika mkt som jag

Hoppas jag är lika aktiv som du är i v19 med mage och allt

Imponerande!

• Embla

Jag är i vecka 35 och tränar fortfarande (kampsport). Jag tog kontrollerade, mjuka fall fram till vecka 33. Även om jag mått bra hela graviditeten (min femte) så känner jag av t.ex. foglossning när jag tränar och att kroppen inte riktigt hänger med i teknikerna nu de senaste månaderna när magen börjar bli stor. Jag kan inte använda höfterna på samma sätt, det märks på balansen och att fötterna inte hamnar där de ska i en rörelse.

I början tränade jag som vanligt tre dagar i veckan (jag gjorde t.o.m. en gradering när jag var i vecka 11), men de sista två månaderna har det blivit en dag, eftersom jag känner att kroppen behöver tid för att återhämta sig efter varje pass. Jag har också börjat få smärtsamma sammandragningar nu när jag tränar även om jag tar det jättelugnt och det är ett tydligt tecken på att jag tar i för hårt.

Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?