• såffan

Gravida som tränar och vill föjas åt?

Den här graviditet har jag bestämt mig för att försöka hålla igång träningen så gått det går. Det skulle vara roligt att få höra hur andra gravida tränar och kunna utbyta tips och peppa varandra. Så finns det några gravida därute som också försöker hålla formen?

• Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?
  • Pernilla0414

Idag har jag gått milen! Supernöjd :D

Är i v.27 och (ha tränat hela grav.) tränar bodypump 1-2 ggr/vecka, indoorwalking 1-2ggr/vecka, bodycombat 1gång/vecka. Kroppen säger ja till träning och jag tror vi som tränar kommer ha jäkla nytta av all träning under grav. under förlossning och efter. :)

Dock fatta jag inte hur kilona ändåså envisas med att öka i rask takt :/ men men, träna på, hej o hå ! Glad sommar på er tjockisar ;)

• Krusmatta
    Pernilla0414 skrev 2014-07-09 19:46:44 följande:

Idag har jag gått milen! Supernöjd :D

Är i v.27 och (ha tränat hela grav.) tränar bodypump 1-2 ggr/vecka, indoorwalking 1-2ggr/vecka, bodycombat 1gång/vecka. Kroppen säger ja till träning och jag tror vi som tränar kommer ha jäkla nytta av all träning under grav. under förlossning och efter. :)

Dock fatta jag inte hur kilona ändåså envisas med att öka i rask takt :/ men men, träna på, hej o hå ! Glad sommar på er tjockisar ;)

• Krusmatta

Här börjar foglossningen vinna över mig... Gråter

Igår gick jag en promenad på ca 3 km och hade riktigt ont efter det. Idag gick jag 2 km och har "överkomligt ont". Får se hur länge till jag kan gå...

Försöker iaf ta mig iväg till gymmet och träna styrka, men det är svårt att få till när man dessutom har en 1,5 åring och måste fixa barnvakt.

• Pernilla0414
    Krusmatta skrev 2014-07-09 20:31:22 följande:

Här börjar foglossningen vinna över mig... Gråter

Igår gick jag en promenad på ca 3 km och hade riktigt ont efter det. Idag gick jag 2 km och har "överkomligt ont". Får se hur länge till jag kan gå...

Försöker iaf ta mig iväg till gymmet och träna styrka, men det är svårt att få till när man dessutom har en 1,5 åring och måste fixa barnvakt.

Vilka vecka är du i? Har du tränar mycket innan graviditet ?

Jag är riktigt lycklig över att jag kan röra på mig så pass mycket som jag gör. Endast platt och hårt underlag(bänkpress) som kan vara besvärlig för höfterna.

Jag har en 10-åring hemma så det är lite enklare för mig att komma iväg och träna.

Hoppas foglossningen ger med sig !! Ha förstått att det kan vara riktigt besvärligt :(
  • Zolie

Förförra veckan tog jag å lillen en rask morgonpw på en timme.. Men du fan va ont jag fick :O jag blev både arg å skärrad.. Tränar ju styrka fem pass i veckan på gymmet.. Men tydligen ville inte min kropp ta raska promenader med barnvagn :/ känns trist! Ibland passar det ju inte att åka till gymmet den tiden de har barnpassning.. Då kunde man ju promenera tänkte jag.. Men ICKE sa kroppen ;P jag som inte har några besvär alls egentligen (vecka 24) tyckte de va konstigt! Oh well.. Så långe jag kan gymma får jag väl vata nöjd ;)

Funderar på att köpa en cykel.. Å en sån där barnstol.. Va tror ni om de? Ni som har barn innan, är det läskigt? ;) tänk om man ramlar :O Haha! Va inte igår man cyklade inte ;)

• Lolanthe

Hej allihopa! Jag har en fråga. Ni som tränar bodypump: gör ni något annorlunda nu, med vikter eller undviker någon övning?

Jag hör så mkt olika riktlinjer att jag blir galen! "Kör bara det känns bra" kontra "sluta helt med pump" alt "kör absolut inga övningar över huvudet".

Hur gör ni, vilken vecka är ni i och har ni känt av tex foglossning?

• Sezzie

Hej hej! Får jag hoppa in här?

Är nu i vecka 9 & har tränat mycket innan graviditeten; styrka, spinning, cross, zumba, sh'bam & grit bland annat.

Just senaste veckorna har det inte gått så bra dock, för jag är så himla illamående hela tiden Rynkar på näsan har kunnat zumba lite hemma & var & simma igår i alla fall. Klarade ni av att gymma första veckorna?

En annan fråga- ni som går på pass & har kommit in lite längre i graviditeten så magen syns- har instruktörerna sagt något? Eller får ni träna på i alla fall? Har hört att de kan neka? Men kanske har fel?

Tack på förhand & lycka till!

• glader
    Sezzie skrev 2014-07-10 09:01:03 följande:

Hej hej! Får jag hoppa in här?

Är nu i vecka 9 & har tränat mycket innan graviditeten; styrka, spinning, cross, zumba, sh'bam & grit bland annat.

Just senaste veckorna har det inte gått så bra dock, för jag är så himla illamående hela tiden Rynkar på näsan har kunnat zumba lite hemma & var & simma igår i alla fall. Klarade ni av att gymma första veckorna?

En annan fråga- ni som går på pass & har kommit in lite längre i graviditeten så magen syns- har instruktörerna sagt något? Eller får ni träna på i alla fall? Har hört att de kan neka? Men kanske har fel?

Tack på förhand & lycka till!

Klart du får hoppa in!

Jag tränar normalt sätt ca 6 gg/vecka men under vecka 6-14 kunde jag inte träna nästan något pga illamående och dåligt flås... Man får lyssna på kroppen! Sedan vecka 14 (är nu i 22) har jag dock kört på som vanligt men plockat bort det mest studsiga och konditionskrävande eftersom det inte känns bra.

Går sällan på pass men tror inte instruktörerna kan säga något, det är ju eget ansvar. Informerade dock min yogainstruktör när jag gick på ashtanga för att veta vad jag skulle undvika

• Sezzie
    glader skrev 2014-07-10 09:11:44 följande:

Klart du får hoppa in!

Jag tränar normalt sätt ca 6 gg/vecka men under vecka 6-14 kunde jag inte träna nästan något pga illamående och dåligt flås... Man får lyssna på kroppen! Sedan vecka 14 (är nu i 22) har jag dock kört på som vanligt men plockat bort det mest studsiga och konditionskrävande eftersom det inte känns bra.

Går sällan på pass men tror inte instruktörerna kan säga något, det är ju eget ansvar. Informerade dock min yogainstruktör när jag gick på ashtanga för att veta vad jag skulle undvika

Åh tack så mycket för svar! Känns lite hoppfullt nu i alla fall :) Hoppas illamåendet släpper snart :P
Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?