Sezzie skrev 2014-07-10 09:01:03 följande:
Hej hej! Får jag hoppa in här?
Är nu i vecka 9 & har tränat mycket innan graviditeten; styrka, spinning, cross, zumba, sh'bam & grit bland annat.
Just senaste veckorna har det inte gått så bra dock, för jag är så himla illamående hela tiden har kunnat zumba lite hemma & var & simma igår i alla fall. Klarade ni av att gymma första veckorna?
En annan fråga- ni som går på pass & har kommit in lite längre i graviditeten så magen syns- har instruktörerna sagt något? Eller får ni träna på i alla fall? Har hört att de kan neka? Men kanske har fel?
Tack på förhand & lycka till!
Då jag inte mådde illa alls de första veckorna så kunde jag köra på, dock fick jag ha uppehåll några veckor 6-9 pga små blödningar. Men därefter har jag hållit igång i ganska bra tempo på gymmet 3-5pass i veckan, är nu i v.27
Jag är själv instruktör och skulle aldrig påpeka någon kvinnas graviditet, det är eget ansvar. Men kanske instruera lite mera lätta alternativ när det bli för fysiskt under passet (hopp och studs) !!
träning är bra, graviditet är ju ingen sjukdom :) träna på om din kropp mår bra :)