Liljah89 skrev 2014-07-01 15:17:48 följande:
Hej!
Kommer in här med lite frågor om det går bra =)
Går in i vecka 13 imorgon, och har ÄNTLIGEN börjat få tillbaka lusten för träning efter några veckor i soffan...
MEN blir ju tokig på alla "gör inte det, gör det" och så vidare.. Vilken träning ska man hoppa över? Ska man hoppa över någon över huvud taget, sålänge det känns bra?
Igår var jag på ett sh´bam pass, jätteroligt och jag hoppade och studsade med som vanligt, kan det vara någon fara? Jag har inte fått någon synbar mage än. Kan man fortsätta hoppa tills det börjar kännas otrevligt, eller?
Sedan, det här med att bli för varm/få hög puls. Jag kommer lätt upp högt i puls och vet inte riktigt hur restriktiv jag ska vara med det nu som gravid.
Och magen, hur är det med den? Vanliga crunches, är det bäst att skippa dem nu?
Heja alla tränande gravida kvinnor!
Hej! Jag är i V 11 och såhär gör jag. Jag är dock ingen expert men du kanske kan få lite idéer iaf :)
Kör mina vanliga spinning, bodypump, löpning, fast lugnare tempo. Innan grav=blodsmak, numera= kunna prata samtidigt. Högre puls än prattempo kör jag bara under en, två min, sedan kör jag lugnare igen för att hämta andan. Utfall har jag ersatt m vanliga benböj, magen kör jag som vanligt tillsvidare.
Brukar även köra mkt dansstep men det gör jag inte nu då det är mkt snabba vändningar. Skulle säkert kunna köra det nu med men vill inte överbelasta då jag hört folk som fått foglossning senare i grav.. Så nu känner jag in och anpassar efter dagsformen/orken.
Hoppas det hjälper något iaf :)