såffan skrev 2014-03-23 20:01:15 följande:
Jag är i vecka 7, så det är ju rätt tidigt än och egentligen borde man ju kunna träna som vanligt än så länge. Jag springer och tränar lättare styrketräning fler gånger i veckan. Det är ju egentligen ingen super hård träning och det mesta borde ju kroppen klara av nu med. Ändå känner jag mig fruktansvärt nojig när jag tar i och tänker att det inte är bra.
Jag har hållit igång bra med träning i snart ett år efter att ha varit något av en soffpotatis tidigare och jag är lite rädd att jag ska tappa mina goda vanor under graviditeten och sen inte komma igång efteråt.
Jag har försökt leta tips på nätet och få svar på vad man "ska" och inte "ska" göra, men alla säger ju så himla olika.
Löpning har redan börjats kännas lite tungt och då känns det heller inget roligt. Så nu är jag nog inne på att yra ut det mot promenader och fortsätta som jag redan gör med styrketräning fast undvika magövningar.
Vad tränar ni? Har ni tränat länge och hur har ni hållit igång än så länge?
Jag har också hållt i gång m träningen ordentligt i 1,5 år och med kosten gjorde jag en satsning för ett år sen
Är i v 15 och tyvärr har jag spårat ur lite vad gäller kosten. Äter inte så onyttigt men inte så näringsrikt heller. En del bröd och sånt slinker ju ner. Men tänkte göra en insats från imorgon å komma igång m maten igen. För den gör ju också att man blir piggare.
Jag fick veta från min PT jag hade eftrt förra graviditeten att man ska ta det lugnt m löpning och bla utfall för att man då snedbelastar bäckenet.
Men e du van löpare kan du säkert köra på så länge det känns Bra! Däremot ska man inte använda mer än 75% av maxpuls