• såffan

Gravida som tränar och vill föjas åt?

Den här graviditet har jag bestämt mig för att försöka hålla igång träningen så gått det går. Det skulle vara roligt att få höra hur andra gravida tränar och kunna utbyta tips och peppa varandra. Så finns det några gravida därute som också försöker hålla formen?

• Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?
  • E2012smamma
    såffan skrev 2014-04-10 20:28:57 följande:
    ja verkligen, under mina andra graviditeter gick jag bara upp 9 kilo båda gångerna vet att jag gick upp mycket i början då med men den här gången har jag inte vågat ställa mig på en våg överhuvud taget jag är livrädd för vad den ska visa. Det är nästan så jag hoppas på att jag ska må tillräckligt illa för att inte kunna äta alls eller börja kräkas för att hålla vikten nere, vilket ju inte känns som helt friska tankar...
    Ne jag förstår hur du tänker!

9 kg e ju ingenting. Jag har säkert gått upp det redan!

Som tur är ska den födas i september. Så man har god tid på sig att promenera och träna till våren :p
  • Kaye
    Ljuvalivet skrev 2014-04-12 14:32:29 följande:
    Någon mer som kör benpress?

Jag gör :)
  • Jullan
    Ljuvalivet skrev 2014-04-12 14:32:29 följande:
    Någon mer som kör benpress?
    Jag kör också benpress men har läst att man ska sluta med det när man går in i andra trimestern så funderar på att sluta med det typ snart. Är i slutet på vecka 13 nu. Vilken vecka är ni andra som kör benpress i? Hur länge har ni tänkt köra på?
  • Mia 80

Man kan fortsätta att göra benböj men man ska inte gå under 90grader, och såklart med lättare vikt.

• E2012smamma
    Mia 80 skrev 2014-04-12 17:51:36 följande:

Man kan fortsätta att göra benböj men man ska inte gå under 90grader, och såklart med lättare vikt.

Jag har kört knäböj men mot en vägg m boll i svanken. Kändes jättebra!
  • Guapa
    E2012smamma skrev 2014-04-12 18:32:20 följande:
    Jag har kört knäböj men mot en vägg m boll i svanken. Kändes jättebra!
    Det gör jag med och är i v 32 nu. Min PT sa att det gick bra att göra hela graviditeten och det blir ju knappast lättare med tiden :) (även fast böjen blir lite kortare mot slutet)
  • Ljuvalivet

Jag är i v 19 nu. Van att träna rätt tungt men känner att knäböj med vikt på axlarna känns för ostabilt. Knäböj med boll har jag tänkt att köra på slutet av graviditeten bara.

Vet bara inte vart man ska sätta gränsen för hur tung benpress man kör.

Kör halvliggandes på rygg och pressar uppåt. 50kg plus vad nu stången väger.

Försöker köra så jag inte behöver ta i för mycket. Ta i lagom bara.

Har så svårt att veta vad aom är där tungt.

Övningar på rygg har jag däremot slutat med som typ bänkpress då jag kände av yrsel då.

• Jullan

Någon som vet varför man inte ska göra övningar där man har armarna över huvudet?

• Mia 80
    Jullan skrev 2014-04-14 20:53:19 följande:
    Någon som vet varför man inte ska göra övningar där man har armarna över huvudet?
    Aldrig hört talas om
Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?