• Jullan

Gravida som tränar och vill föjas åt?

Hej!

Vilken bra tråd! Jag hoppar gärna in här!

Är i vecka 10+6 idag. De första veckorna nojjade jag mycket och vågade inte köra alls lika hårt som jag brukar göra. Sedan ca två veckor tillbaka känner jag mig säkrare på graviditeten och har börjat träna lite hårdare igen. Undviker t.ex. utfall redan nu på grund av att jag läste att man kan få problem senare pga att man gjort utfall tidigt i graviditeten även om det kanske känns ok nu. Magövningar kör jag på med som vanligt och har tänkt göra det tills magmusklerna delar på sig.

såffan skrev 2014-03-29 08:58:53 följande:
    Jag har nästan bara kört på promenader hela veckan, har varit så fruktansvärt trött och så är jag rätt förkyld för tillfället. Har som vana att promenera på min halvtimmes rast på jobbet och där är jag hård med att inte fuska. Hemma känns det lite svårt att gå ut och ta en promenad själv utan barn, när man springer kan man ju inte ha med sig barnen men när jag bara går får jag dåligt samvete av någon anledning.

Idag har jag iaf varit duktig och tränat armar.

hoppas på att få lite mer energi snart, för nu orkar jag inget känns det som.

Jag funderar på hur det är med hopprep, är det en dålig ide redan så här tidigt? (v.8)
    Jag hoppar hopprep och tycker att det känns ok. Det borde ju vara som med löpning. Om det känns bra så är det bara att köra på tror jag.
  • Jullan
    Ljuvalivet skrev 2014-04-12 14:32:29 följande:
    Någon mer som kör benpress?
    Jag kör också benpress men har läst att man ska sluta med det när man går in i andra trimestern så funderar på att sluta med det typ snart. Är i slutet på vecka 13 nu. Vilken vecka är ni andra som kör benpress i? Hur länge har ni tänkt köra på?
  • Jullan

Någon som vet varför man inte ska göra övningar där man har armarna över huvudet?

• Jullan

Nu hittade jag ett svar på friskis hemsida:

"För att inte öka buktrycket för mycket ska du undvik övningar där du pressar tunga vikter över huvudet."

Någon annanstans läste jag att det främst gällde i slutet av graviditeten så så länge det känns bra kanske det bara är att köra på?.

• Jullan

Hej!
    Det var länge sedan jag skrev här inne. Är i vecka 25 nu och var hos bm igår. Jag har fortsatt att träna mage eftersom mina magmuskler ännu inte har delat på sig. Hon sa att det är kontraproduktivt att träna mage då den ändå kommer dela på sig förr eller senare. Har ni några tankar om det? Hur har ni gjort?

• Jullan

Hej! Är det någon här som gått på gravidyoga på sats eller som hört något om deras gravidyoga? Är i vecka 29 och tänkte påbörja en kurs i gravidyoga nu men är osäker på om sats gravidyoga lever upp till mina krav. Vore intressant att höra om det är någon som har erfarenhet av den.

Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?