Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Gravida som tränar och vill föjas åt?

Jag är också gärna med!

De första veckorna av koma-trötthet är över så nu måste jag ta tag i träningen och maten igen när jag äntligen börjar bli något piggare !

• E2012smamma
    såffan skrev 2014-03-23 20:01:15 följande:

Jag är i vecka 7, så det är ju rätt tidigt än och egentligen borde man ju kunna träna som vanligt än så länge. Jag springer och tränar lättare styrketräning fler gånger i veckan. Det är ju egentligen ingen super hård träning och det mesta borde ju kroppen klara av nu med. Ändå känner jag mig fruktansvärt nojig när jag tar i och tänker att det inte är bra.

Jag har hållit igång bra med träning i snart ett år efter att ha varit något av en soffpotatis tidigare och jag är lite rädd att jag ska tappa mina goda vanor under graviditeten och sen inte komma igång efteråt.

Jag har försökt leta tips på nätet och få svar på vad man "ska" och inte "ska" göra, men alla säger ju så himla olika.

Löpning har redan börjats kännas lite tungt och då känns det heller inget roligt. Så nu är jag nog inne på att yra ut det mot promenader och fortsätta som jag redan gör med styrketräning fast undvika magövningar.

Vad tränar ni? Har ni tränat länge och hur har ni hållit igång än så länge?

Jag har också hållt i gång m träningen ordentligt i 1,5 år och med kosten gjorde jag en satsning för ett år sen

Är i v 15 och tyvärr har jag spårat ur lite vad gäller kosten. Äter inte så onyttigt men inte så näringsrikt heller. En del bröd och sånt slinker ju ner. Men tänkte göra en insats från imorgon å komma igång m maten igen. För den gör ju också att man blir piggare.

Jag fick veta från min PT jag hade eftrt förra graviditeten att man ska ta det lugnt m löpning och bla utfall för att man då snedbelastar bäckenet.

Men e du van löpare kan du säkert köra på så länge det känns Bra! Däremot ska man inte använda mer än 75% av maxpuls
  • E2012smamma
    sultanen skrev 2014-03-24 09:52:23 följande:

Jag har stora problem med mitt bäcken, min si-led är glapp och jag är därmed lite instabil. Det känns förstås sisådär vid en framtida höggraviditet och förlossning. Någon som har bra träningstips?

Och en fråga till: När ska man sluta göra utfall och träna de "främre" magmusklerna? Jag är nu i vecka 6 (5+1), så antar att det inte är någon fara än på ett tag.

Har du problem med bäckenet så skulle jag inte köra utfall då man snedbelastar
  • E2012smamma

Ingen träning hittils denna vecka

Kände mig sjuk i början av veckan och nu känns det äntligen bättre.

Tänkte gå på lördag när man är ledig och inte kan skylla på något :)

- crosstrainer 30 min

- marklyft

- knäböj

- rodd

Börjar lugnt och ser hur det känns ! Tänkte mjukstarta. Har ett bukväggsbråck som är värre nu när magen efter som jag är lite oroad över m träningen men det ska nog gå bra hoppas jag.

Vill verkligen hålla igång träningen, har ingen lust att gå upp lika mkt som sist samt aå vill jag verkligen inte förlora alla muskler.

Hur går det för er andra?

• E2012smamma

Träningsverk idag! SKÖNT , för det var alldeles för länge sen.

Ska försöka komma iväg idag med får imorgon är det fotboll då är jag ensam m 2-åringen hela eftermiddagen och kvällen.

• E2012smamma

Ush känner mig så dålig . E så jävla trött så hälften vore nog .. Orkar inte träna :(

• E2012smamma
    såffan skrev 2014-04-10 20:17:42 följande:
    samma här, börjar oroa mig över att jag ska tappa alla muskler jag har på kroppen och gå upp 40 kg under graviditeten :S Mår mycket illa och det enda jag vill äta är sånt som är fett och salt, allt annat känns bara äckligt. Dessutom har jag åkt på ytligare en rejäl förkylning vilket gör att jag mest bara tycker allt är jobbigt och att det är så fruktansvärt synd om mig :P

Imorgon är det iaf första bm-besöket för mig, är nu i vecka 10 :) En promenad till brevlådan ska det iaf bli nu, 200 meter och antagligen dagens största ansträngning S 
    Ja samma här :( gick upp ca 25 m förra ( v 34 va det 20 sen slutade jag väga mig)

Nu hade jag äntligen gått ner 8 extrakilo men dom la man ju på sig jävligt snabbt!

Är orolig gör vad vågen visar nästa gång jag ska dit , har som tur är ingen våg hemma. Haha.

Men vi får fixa en ny tråd sen efter vi fött

" vi som vill komma i form efter förlossningen"
  • E2012smamma
    såffan skrev 2014-04-10 20:28:57 följande:
    ja verkligen, under mina andra graviditeter gick jag bara upp 9 kilo båda gångerna vet att jag gick upp mycket i början då med men den här gången har jag inte vågat ställa mig på en våg överhuvud taget jag är livrädd för vad den ska visa. Det är nästan så jag hoppas på att jag ska må tillräckligt illa för att inte kunna äta alls eller börja kräkas för att hålla vikten nere, vilket ju inte känns som helt friska tankar...
    Ne jag förstår hur du tänker!

9 kg e ju ingenting. Jag har säkert gått upp det redan!

Som tur är ska den födas i september. Så man har god tid på sig att promenera och träna till våren :p
  • E2012smamma
    Mia 80 skrev 2014-04-12 17:51:36 följande:

Man kan fortsätta att göra benböj men man ska inte gå under 90grader, och såklart med lättare vikt.

Jag har kört knäböj men mot en vägg m boll i svanken. Kändes jättebra!
  • E2012smamma

Hur går det? För mig går det så jävla dåligt. +7 kg redan

Har bokat in träning i veckan. Kommer jag inte igång fryser jag kortet och lägger ner.

Känner mig aningen piggare så hoppas att motivationen kommer också!

• E2012smamma
    såffan skrev 2014-04-20 16:07:44 följande:
    Här går det heller inget vidare, vägde mig i helgen och vågen visade precis 60 kg det har jag vägt i vecka 30 förut så det kändes mindre kul så här i vecka 11. Visserligen hade jag några kilo mer med mig redan från början men har antagligen gått upp fyra än så länge.

Men blev faktiskt lite motiverad att skärpa mig när jag såg detta, nu blir det nyttig mat och många långa promenader.

1 h promenad och lite stryketräning av armarna har det blivit idag, så är planen en till kvällspromenad när barnen gått och lagt sig.
    Jag börjar imorn kväll m gym.

Men körde halloumisallad och vattenmelon till middag och nu blir det sockerförbud minst en månad. Så mkt påskgodis jag har ätit denna helg har jag nog inte fått i mig totalt i år innan...
Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?