Gravida som tränar och vill föjas åt?
Jag är också gärna med!
De första veckorna av koma-trötthet är över så nu måste jag ta tag i träningen och maten igen när jag äntligen börjar bli något piggare !
Jag är också gärna med!
De första veckorna av koma-trötthet är över så nu måste jag ta tag i träningen och maten igen när jag äntligen börjar bli något piggare !
Jag är i vecka 7, så det är ju rätt tidigt än och egentligen borde man ju kunna träna som vanligt än så länge. Jag springer och tränar lättare styrketräning fler gånger i veckan. Det är ju egentligen ingen super hård träning och det mesta borde ju kroppen klara av nu med. Ändå känner jag mig fruktansvärt nojig när jag tar i och tänker att det inte är bra.
Jag har hållit igång bra med träning i snart ett år efter att ha varit något av en soffpotatis tidigare och jag är lite rädd att jag ska tappa mina goda vanor under graviditeten och sen inte komma igång efteråt.
Jag har försökt leta tips på nätet och få svar på vad man "ska" och inte "ska" göra, men alla säger ju så himla olika.
Löpning har redan börjats kännas lite tungt och då känns det heller inget roligt. Så nu är jag nog inne på att yra ut det mot promenader och fortsätta som jag redan gör med styrketräning fast undvika magövningar.
Vad tränar ni? Har ni tränat länge och hur har ni hållit igång än så länge?
Jag har stora problem med mitt bäcken, min si-led är glapp och jag är därmed lite instabil. Det känns förstås sisådär vid en framtida höggraviditet och förlossning. Någon som har bra träningstips?
Och en fråga till: När ska man sluta göra utfall och träna de "främre" magmusklerna? Jag är nu i vecka 6 (5+1), så antar att det inte är någon fara än på ett tag.
Ingen träning hittils denna vecka
Kände mig sjuk i början av veckan och nu känns det äntligen bättre.
Tänkte gå på lördag när man är ledig och inte kan skylla på något :)
- crosstrainer 30 min
- marklyft
- knäböj
- rodd
Börjar lugnt och ser hur det känns ! Tänkte mjukstarta. Har ett bukväggsbråck som är värre nu när magen efter som jag är lite oroad över m träningen men det ska nog gå bra hoppas jag.
Vill verkligen hålla igång träningen, har ingen lust att gå upp lika mkt som sist samt aå vill jag verkligen inte förlora alla muskler.
Hur går det för er andra?
Träningsverk idag! SKÖNT , för det var alldeles för länge sen.
Ska försöka komma iväg idag med får imorgon är det fotboll då är jag ensam m 2-åringen hela eftermiddagen och kvällen.
Ush känner mig så dålig . E så jävla trött så hälften vore nog .. Orkar inte träna :(
Man kan fortsätta att göra benböj men man ska inte gå under 90grader, och såklart med lättare vikt.
Hur går det? För mig går det så jävla dåligt. +7 kg redan
Har bokat in träning i veckan. Kommer jag inte igång fryser jag kortet och lägger ner.
Känner mig aningen piggare så hoppas att motivationen kommer också!