• Kaye

Gravida som tränar och vill föjas åt?

Jag är gärna med här:) kommer försöka träna som vanligt hela graviditeten (så länge det går iaf:P).

I vilken vecka är ni och vad tränar ni?

• Kaye

Har varit otroligt slö de senaste veckorna nu. Från 4-5 pass i veckan till max 2, någon vecka tränade jag inte alls. Är så trött jämt, hoppas det vänder snart. :(

• Kaye
    Ljuvalivet skrev 2014-04-05 08:30:23 följande:
    Vilken vecka är du i?

Fram till v 13 orkade inte jag heller många pass pga trötthet och illamående.

Nu är jag snart i vecka 19 och tränar som aldrig för.

Springer och gymmar.

Barnvagnspromenader.

Dock är man ju begränsad och det gör ju lite att man känner sig som en fånge i sin egen kropp :/

Går in i vecka 10. Så det kanske släpper om ett par-tre veckor:)
  • Kaye
    Ljuvalivet skrev 2014-04-12 14:32:29 följande:
    Någon mer som kör benpress?

Jag gör :)
  • Kaye
    längtarefterbarn skrev 2014-05-03 15:37:55 följande:
    Hej alla! Hoppar in här om det är ok.Är gravid i v 5 och eftersom jag sen tidigare har problem med både diskbrock och tidig foglossning och instabilt bäcken så tänkte jag försöka ligga steget före denna gång och passa på att träna bål- och bäckenstabilitet nu medan jag fortfarande kan.Hade inte känt av någon vidare växtvärk på några dagar och kände mig allmänt tipp topp och gjorde tre magövningar - diagonallyft, sidoplankan och vanlig planka på knäna. Det kändes bra när jag gjorde dom och jag höll varje position max 20 sekunder, men efteråt... Det satte igång värsta växtvärks-anfallet som gjorde att jag blev halvt handikappad resten av dagen för det bara fortsatte att  mola och spänna. Det kändes riktigt otrevligt, hela dagen.Detsamma blir om jag ska hålla mig till endast långpromenader för gåendet tar på ligamenten och ljumskarna. Känner också ischiasliknande/foglossningsliknande smärtor i höfterna och bäckenet både av att gå, jogga och sitta stilla.Jag vill verkligen inte tappa mer styrka och kondition för jag känner på mig att det kommer bli ett helsike längre fram om jag gör det. Alternativet torde vara att ägna mig åt gym och vikter men jag vågar inte lyfta så mkt pga min höga missfallsrisk.Har någon annan samma problem så tidigt? Tränar ni ändå?Ska man träna dessa delar av kroppen ändå även om det tar emot enormt mkt pga värken? Hur gör ni? Hur mycket ska man lyssna på kroppen? Någon som har tips på övningar och hur jag kan träna ännu mer skonsamt?

Jag vet inte hur man "ska" göra, men jag hade lyssnat på kroppen. :)

Jag tränar som förr men med betydligt lättare vikter. Håller mig till crosstrainern och ev rodd för kondition.
  • Kaye

Jag är i v23 och har gått upp ca 6kg (vägde 57 innan).

Har slarvat med träningen igen. Den här gången är det faktiskt ren och skär lathet, det erkänner jag :P Har hållt igång med någorlunda promenader, bättre än inget. Men nu har jag semester så ska försöka ta tag i allt och komma iväg till gymmet oftare :)

• Kaye

Någon som har tips på övningar för ben och rumpa? Har i huvudsak kört benpress förut men nu är magen i vägen ;)

Squats och utfall har jag inte riktigt fått in rätt teknik på när jag var i "normalt tillstånd" så de övningarna har jag lagt på hyllan för tillfället.

• Kaye

Tack vilka bra tips! :D Nu fick jag ny motivation till att åka till gymmet :)

• Kaye

Var på gymmet häromdagen för första gången på flera veckor. Så skönt! Körde lite lätt kondition och ben/rumpa.

Körde några av de övningarna jag fick tips om här i tråden och jag kunde knappt gå dagen efter haha! Fick till det rätt på benpressen trots stor mage ivägen, så den släpper jag aldrig igen ;)

Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?