Inlägg från: Löpartjejen1 |Visa alla inlägg
  • Löpartjejen1

Gravida som tränar och vill föjas åt?

Hej! Jag är också rätt i början av min graviditet och eftersom det är min första är jag väldigt osäker på vad som är okej att göra och vad som är farligt, man vill ju inte att något otäckt händer. Hittills har jag promenerat och simmat en del, har ni några goda tips på vad annat man kunde pröva på? Var inte speciellt aktiv innan graviditeten så är lite rädd att pressa för hårt...

• Löpartjejen1

Jag måste säga att jag känt mig nästan äckligt hurtig nu i några veckor, väntar bara på när "kraschen" ska komma och jag inte orkar med något mera... Hoppeligen inte inom den närmaste framtiden! Gravidyoga är det bästa, hur skönt som helst efteråt! :)

• Löpartjejen1

Det är alltid bäst att lyssna på kroppen, lite kan man pusha men otroligt försiktigt! @fetteroni jag skulle rekommendera att bara ta det lugnt och sätta igång igen då du mår bättre! 

• Löpartjejen1

Igår klarade jag av en promenad på 15 km men idag känns det verkligen att det inte var det smartaste att gå så långt, även om det kändes bra.. Hittar ingen bekväm ställning, allt gör ont. Förlåt att jag klagar, men idag känns det verkligen botten..  

• Löpartjejen1

Jag har, efter en stark början, haft lite motgångar nu på sistone... Känns väldigt jobbigt och saknar ork.. men hoppas att det är något som går över :)

• Löpartjejen1
    Fefferoni skrev 2014-06-03 09:44:37 följande:
    Det låter tråkigt men hoppas verkligen att orken snart är tillbaka och du kommer igång igen {#emotions_dlg.flower}
    Tack <3 :) 
  • Löpartjejen1
    Larv skrev 2014-05-28 09:09:44 följande:

Stackare smile4.gif Hur mår du nu? Hoppas det känns bättre.
    Tack! :) på sistone har det varit verkligt jobbigt, men fortsätter att kämpa på! 
  • Löpartjejen1
    Lolanthe skrev 2014-06-04 17:17:06 följande:
    Hoppar in här! 29 år, är i vecka 6 och kör mest klasser som bodypump och dansstep. Äääälskar att träna men just nu tar jag det mkt lugnare än normalt. Springer även lite samt kör spinning. Just nu brottas jag med illamående men går till gymmet ändå och försöker tänka på annat..

Jag blir så imponerade av er alla som tränar och står i, härligt att kunna peppa varandra :)
    Jag har haft exakt samma problem, vad duktigt av dig att kämpa på! Heja heja! :)
  • Löpartjejen1
    RebeccAA skrev 2014-06-28 10:30:39 följande:

Hej allihopa!

Jag är i v 3, så det är supertidigt!!!

Jag tränar en del själv och är dessutom utbildad personlig tränare och hälsocoach

Men har inte hunnit ta mig ut i arbetslivet än, tror jag ska vänta tills att barnet kommer! Och jobba med annat under tiden...

Bra att ni tränar under graviditeten! Det kommer att gynna er :))

Jag kan rekomendera TRX övningar, superbra träning för hela kroppen, där du också får jobba på balansen och stabiliteten i core muskulaturen.

Viktigt att vara lite ur balans i gravid v 20, då utvecklas barnets balanssinne och det gynnar barnet då mamman tränar det!

Att tex gå på ojämt underlag,

Träna på tjockmatta, barfota. Osv. :)

Lycka till!

Vad roligt med proffsiga tips! :) Jag är i vecka 21 nu och har mått lite si och så under de senaste veckorna. Längtar verkligen tills det lilla undret äntligen kommer ut, känns som om det är väldigt länge kvar ännu... 
Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?