• Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn. Jag vill inte tänka "nu kan jag unna mig hur mycket som helst och ta igen det sen", så tänkte jag med första. Nu när vi har "försökt" så har jag haft den inställningen lite. Har unnat mig chips och godis ALLT för ofta för jag är snart gravid ändå.. 4 månader tog det och VIPS! Hade jag gått upp 5 kg. Sötsuget just nu ska vi ju inte ens prata om :/ Och självdiciplinen att "bli av med" sötsuget håller i sig typ 1 dag. Är en känslomänniska och äter gärna ngt gott när ja mår lite dåligt, bra osv... Jag vet att jag skulle behöva bygga upp styrkan i coren men hur hittar man diciplinen att ställa sig hemma?? :( Gym är inget altenativ för mig. Skulle säkert behöva göra yoga för jag har så mycket spänningar i axlar osv. och promenader för själen..

Nån som känner som jag och vill följas åt genom en hälsosam graviditet? Peppa varandra, byta recept kanske?

• Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
  • Larv
    Femifamiljen skrev 2014-06-10 07:33:29 följande:
    Åh vad skönt att få vara hemma och ta det lugnt en längre period :) härligt!!

Jag kommer jobba till 4 juli sen tar jag uppehåll :) driver ändå eget så kan jobba lite hur länge jag orkar men hade bestämt mig för semester i Juli så måste väl försöka hålla på det då :)

Maten går ok, har dock inte så mycket aptit om dagarna längre..är väl en period bara men lite frustrerande att måsta stå och göra middag när det i princip bara växer i munnen på en.. Godiset börjar vara slut här hemma men är inte riktigt lika sugen på det heller känner jag.. Får försöka passa på att äta lite nyttigare när jag ändå inte är så sugen på allt :) men kall mat känns som att det går alltid ner. Lite som jag hade i början på graviditeten.

Gick in i v.28 igår, mindre än 90 dagar kvar nu!! Wiiee!

Kall mat är sååå gott på sommaren ändå

Vad skönt att det inte är "så många" dagar kvar nu
  • Larv

Underbart med pepp

Här råder totalt godisförbud men vad gör det när man kan njuta av färska jordgubbar, blåbär och biggaråer (det sista vet jag inte är speciellt lchf men det struntar jag i).

Guuud så gott det är

Köpte från ett sånt stånd på ett torg idag! Nyttigt för bebben med!

Skickar pepp jag med och önskar er en superfin och mysig helg. Ta väl hand om er tjejer!

• Carolinalovetobias
    Larv skrev 2014-06-13 19:19:44 följande:
    Underbart med pepp smile1.gif
    Här råder totalt godisförbud men vad gör det när man kan njuta av färska jordgubbar, blåbär och biggaråer smile1.gif (det sista vet jag inte är speciellt lchf men det struntar jag i).
    Guuud så gott det är smile1.gif
    Köpte från ett sånt stånd på ett torg idag! Nyttigt för bebben med!
    Skickar pepp jag med och önskar er en superfin och mysig helg. Ta väl hand om er tjejer!

Hihi.. sitter och mumsar jordgubbar just precis nu :) Helt underbart gott! =)=) Detsamma till dig!! =)
    Nu har jag semester fram till BF 26 September :D Det firas med jordgubbar =P Saknar skumpan men men ;) hehe!!

• Larv
    Carolinalovetobias skrev 2014-06-13 22:45:13 följande:
    Hihi.. sitter och mumsar jordgubbar just precis nu :) Helt underbart gott! =)=) Detsamma till dig!! =) Nu har jag semester fram till BF 26 September :D Det firas med jordgubbar =P Saknar skumpan men men ;) hehe!!

Haha!

Åååh så underbart! Du gör rätt i att fira och jag förstår att bubblet fattades, hihi! Igår köpte min karl hem rosévin som han smuttade på till bären och det såg sjukt gott ut Själv skålade jag i vatten.

Vad skönt för dig med ledigheten nu. Måste kännas härligt att få den tiden nu till avkoppling och uppladdning inför fl
  • Carolinalovetobias
    Larv skrev 2014-06-14 08:56:23 följande:

Haha! smile1.gif
    Åååh så underbart! Du gör rätt i att fira och jag förstår att bubblet fattades, hihi! Igår köpte min karl hem rosévin som han smuttade på till bären och det såg sjukt gott ut smile1.gif Själv skålade jag i vatten.
    Vad skönt för dig med ledigheten nu. Måste kännas härligt att få den tiden nu till avkoppling och uppladdning inför fl smile1.gif
    Ja de ska bli underbart. Hoppas på en fin sommar bara :D
  • Femifamiljen

Åh jordgubbar lät ju inte helt fel! Måste nog köpa hem det! Är fortfarande inte alls så sugen på vanlig mat så alla substitut som ger lite näring är bra :) ha ha

I helgen har det tyvärr blivit en hel del sötsaker, typ munk, glass och choklad..känns inte så himla bra men jobbade heldag i lördags och man hinner tyvärr inte slänga i sig så mycket ordentlig mat (fotograferade bröllop) så då slinker det ner en del sötsaker istället....men en liten kycklingsallad fick jag då i mig så kanske inte bara dåligt!

Härligt med ledighet!! Då måste man få fira! :)
    V.29 idag och magen känns verkligen större än någonsin! Haha BM i morgon så får se hur mycket större den blivit :)

• Carolinalovetobias
    Femifamiljen skrev 2014-06-16 08:09:55 följande:
    Åh jordgubbar lät ju inte helt fel! Måste nog köpa hem det! Är fortfarande inte alls så sugen på vanlig mat så alla substitut som ger lite näring är bra :) ha ha

I helgen har det tyvärr blivit en hel del sötsaker, typ munk, glass och choklad..känns inte så himla bra men jobbade heldag i lördags och man hinner tyvärr inte slänga i sig så mycket ordentlig mat (fotograferade bröllop) så då slinker det ner en del sötsaker istället....men en liten kycklingsallad fick jag då i mig så kanske inte bara dåligt!

V.29 idag och magen känns verkligen större än någonsin! Haha BM i morgon så får se hur mycket större den blivit :)
    Igår åt vi godis, chips och dipp!! =) Nött så gött!! Men en känner sig ju bakis idag :( haha!!
    Har väl gått sådär m kosten det sista.. :P
  • Larv
    Femifamiljen skrev 2014-06-16 08:09:55 följande:

En liten kycklingsallad är bättre än inget alls, hihi Förstår att det är svårt om man tappat suget... Du får passa på att äta det som du blir sugen på
  • Larv
    Carolinalovetobias skrev 2014-06-16 09:15:38 följande:
    Igår åt vi godis, chips och dipp!! =) Nött så gött!! Men en känner sig ju bakis idag :( haha!!

Har väl gått sådär m kosten det sista.. :P

Men visst kan man verkligen känna sig bakis när man ätit sånt??? Trodde bara det var jag Men det är nog för att våra kroppar får i sig mkt bra mat och inte är van på samma sätt som för de som aldrig tänker på vad de äter, eller vad tror du?

Du kommer säkert på banan med kosten igen! Det är alltid lite svårare när man är ledig tycker jag! Men jag försöker att ha vanliga rutiner i alla fall, så att helgen blir lite speciell precis som när man jobbar. Svårare är det dock om karln också är ledig och handlar hem massa gott
Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)