• Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn. Jag vill inte tänka "nu kan jag unna mig hur mycket som helst och ta igen det sen", så tänkte jag med första. Nu när vi har "försökt" så har jag haft den inställningen lite. Har unnat mig chips och godis ALLT för ofta för jag är snart gravid ändå.. 4 månader tog det och VIPS! Hade jag gått upp 5 kg. Sötsuget just nu ska vi ju inte ens prata om :/ Och självdiciplinen att "bli av med" sötsuget håller i sig typ 1 dag. Är en känslomänniska och äter gärna ngt gott när ja mår lite dåligt, bra osv... Jag vet att jag skulle behöva bygga upp styrkan i coren men hur hittar man diciplinen att ställa sig hemma?? :( Gym är inget altenativ för mig. Skulle säkert behöva göra yoga för jag har så mycket spänningar i axlar osv. och promenader för själen..

Nån som känner som jag och vill följas åt genom en hälsosam graviditet? Peppa varandra, byta recept kanske?

• Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
  • Femifamiljen

Ja det är märkligt, men så kul så klart! Ja det är nog bara vi här kvar :) haha

Men vad jobbigt för dig. Hoppas du mår bättre snart! Men äta onyttigt ibland är inte hela världen ;)

Här har det blivit alldeles för mycket godis på senaste. Har ingen karaktär alls!!

• Carolinalovetobias
    Femifamiljen skrev 2014-05-06 07:43:57 följande:
    Ja det är märkligt, men så kul så klart! Ja det är nog bara vi här kvar :) haha

Men vad jobbigt för dig. Hoppas du mår bättre snart! Men äta onyttigt ibland är inte hela världen ;)

Här har det blivit alldeles för mycket godis på senaste. Har ingen karaktär alls!!
  • Femifamiljen

Vad skönt! Det känns så bra när man väl tagit sig ut! :)

Jag har nu köpt en begagnad cykel i hopp om att kunna komma ut lite mer, eftersom jag får lite ont i min höft om jag går för långt och för "fel". Så jag ska prova i alla fall. Första turen blir idag har jag bestämt! Hihi har blivit godis varenda dag nästan i veckan så börjar få lite panik över om sockersuget börjar komma igen ännu starkare...
    Har i alla fall köpt hem fetaost som mellanmål. Supergott på husmans med en bit skinka och fetaost!
    Men det är såå svårt att stå emot när det finns hemma...

• Femifamiljen

Yes! Efter en lång och regnig dag klarnade det upp till slut och jag fick mig ut på cykeln. En liten tur, ca 5,5km och jag känner mig såå himla motiverad till att fortsätta. Åh vad skönt!

• Carolinalovetobias
    Femifamiljen skrev 2014-05-11 19:05:39 följande:
    Yes! Efter en lång och regnig dag klarnade det upp till slut och jag fick mig ut på cykeln. En liten tur, ca 5,5km och jag känner mig såå himla motiverad till att fortsätta. Åh vad skönt!
    HEJJA HEJJA!! =)=)
  • Femifamiljen

Haha :) vad snällt av dig! Hade tänkt ut ikväll men tar det i morgon, har så ont i rumpan av sadeln haha

• Femifamiljen

Woho! Åt bara tre godsbitar igår och var inte direkt sugen på godis förrän på kvällen istället för mitt på dagen! Att klunka vatten typ dygnet runt kanske hjälper mot sötsuget! :)

Tips på nånting gott och nyttigt, morotsbiffar.
    Gjorde det här om dagen hur gott som helst faktiskt! Med kall sås (creme fraich,lime, peppar) och klyftpotatis eller liknande till. Smaskens!!

• Femifamiljen

Jag använde mig av detta recept som grund
    www.hittarecept.se/click/index/28603464/

Hade dock ingen spiskummin, men hade istället i fetaost (vitlös och persiljekryddade) och lite muskot

Ja jag försöker klunka i mig vatten hela dagarna, har ett glas som måste drickas upp med jämna mellanrum haha men ibland blir det lite sämre på den fronten, dock håller det borta sötsuget lite grann faktiskt! :)

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)