• Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn. Jag vill inte tänka "nu kan jag unna mig hur mycket som helst och ta igen det sen", så tänkte jag med första. Nu när vi har "försökt" så har jag haft den inställningen lite. Har unnat mig chips och godis ALLT för ofta för jag är snart gravid ändå.. 4 månader tog det och VIPS! Hade jag gått upp 5 kg. Sötsuget just nu ska vi ju inte ens prata om :/ Och självdiciplinen att "bli av med" sötsuget håller i sig typ 1 dag. Är en känslomänniska och äter gärna ngt gott när ja mår lite dåligt, bra osv... Jag vet att jag skulle behöva bygga upp styrkan i coren men hur hittar man diciplinen att ställa sig hemma?? :( Gym är inget altenativ för mig. Skulle säkert behöva göra yoga för jag har så mycket spänningar i axlar osv. och promenader för själen..

Nån som känner som jag och vill följas åt genom en hälsosam graviditet? Peppa varandra, byta recept kanske?

• Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
  • mirri83

Hej på er! Vad duktiga ni är, jag började med lchf förra sommaren, men så fort jag blev gravid så funkade inte lchf.. Mådde superilla av i princip allt utom spaghetti o köttfärssås, sen gick det bara utför...hehe

Idag var jag hos läkaren, blev sjukskriven 100% fram till förlossning... Hur ska jag fixa det månne????

• Larv
    mirri83 skrev 2014-06-03 18:53:17 följande:
    Hej på er! Vad duktiga ni är, jag började med lchf förra sommaren, men så fort jag blev gravid så funkade inte lchf.. Mådde superilla av i princip allt utom spaghetti o köttfärssås, sen gick det bara utför...hehe

Idag var jag hos läkaren, blev sjukskriven 100% fram till förlossning... Hur ska jag fixa det månne????

Jag tror att man ska lyssna på sin kropp! Om den vill ha kolhydrater nu så ska du äta det tycker jag

Varför blev du sjukskriven? Hoppas du mår okej.
  • Carolinalovetobias

Åh va gott de var m chiapudding???? gjorde en sats ikväll som jag ska äta imorgon på frukosten på jobbet, ikväll blev det dock 2 smörgåsar + 1 glas oboy! men det unnar jag mig :) För övrigt har det gått bra med kosten nästan hela helgen. Blev thai mat i söndags. Annars helt ok mat :)

• mirri83
    Larv skrev 2014-06-03 20:05:40 följande:

Jag tror att man ska lyssna på sin kropp! Om den vill ha kolhydrater nu så ska du äta det tycker jag smile1.gif

Varför blev du sjukskriven? Hoppas du mår okej.
    Jo, det är ju så att man ska lyssna, men det är ju inte alltid vad huvudet vill det som kroppen vill.

Jag har fått foglossning från helvetet kan inte röra mig många meter. Bäbis mår bra, men inte jag...
  • Femifamiljen

Usch sån kraftig foglossning är nog ingen höjdare, har själv sluppit än så länge men vill helst klara mig! :)

Här går maten rätt okej, har dock noll inspiration så det känns lite tråkigt..godis/sötsuget är det lite värre med, är sugen men är ganska begränsad då magkatarren gör uppror vid fel typ av sötsaker :) det är väl enda fördelen med magkatarr, man kan inte äta riktigt allt! :)

Motion sämre...börjar ha "för stor" mage för att sitta bekvämt på cykel och min höft blir sur om jag går för långt. Knät känns mycket bättre än i helgen så det var nog någon typ av överansträngning.

• Carolinalovetobias

Jobbigt med foglossning:( din stackare!

Femifamiljen: Det finns väl inget ont som inte har något gott med sig! :)

Måste verkligen tipsa om "falsk potatissallad" m smörstekt zucchini istället för potatis . Kände knappt skillnad. Gott att kunna äta typ sol potatissallad till grillat ?

• Femifamiljen

Nä precis :) synd bara att vanligt godis funkar, men ska försöka att inte köpa hem så mycket sånt så det finns hemma, det är ju det som är värst. För har man hemma så är det så lätt att fuska.

Känns dock som man har gått upp massor nu vara sen senaste besöket hos BM.. Har ingen våg hemma men magen har ju bokstavligen exploderat känns det som! Haha gick in i v.27 i måndags :)

Känner ni större skillnad på era magar?

• Carolinalovetobias

Jag känner att min mage är jätte stor :( men det är väl vanligt när de e andra graviditeten. Men man är ju lite rädd hur det ska sluta. :/ jag kan inte ha sånt hemma. Fast jag inte är sugen slinker handen ner i påsen så fort jag öppnar skafferiet. Min pojkvän gömmer sånt om han köper hem.

• michimichi

Hej! Jag vill också vara med :) Jag är 23 år och är i vecka 13. Har inte gått upp något alls eftersom jag kräkt i 5 veckor. Nu har jag börjat må bättre och kan äntligen äta lite nyttigare igen. Annars har det blivit mkt godis för snabb energi :( 

Magen har dock växt trots jag inte gått upp något! 

• Larv
    mirri83 skrev 2014-06-04 06:49:16 följande:
    Jo, det är ju så att man ska lyssna, men det är ju inte alltid vad huvudet vill det som kroppen vill.

Jag har fått foglossning från helvetet kan inte röra mig många meter. Bäbis mår bra, men inte jag...

Åh din stackare Hoppad det känns bättre snart.
Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)