• Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn. Jag vill inte tänka "nu kan jag unna mig hur mycket som helst och ta igen det sen", så tänkte jag med första. Nu när vi har "försökt" så har jag haft den inställningen lite. Har unnat mig chips och godis ALLT för ofta för jag är snart gravid ändå.. 4 månader tog det och VIPS! Hade jag gått upp 5 kg. Sötsuget just nu ska vi ju inte ens prata om :/ Och självdiciplinen att "bli av med" sötsuget håller i sig typ 1 dag. Är en känslomänniska och äter gärna ngt gott när ja mår lite dåligt, bra osv... Jag vet att jag skulle behöva bygga upp styrkan i coren men hur hittar man diciplinen att ställa sig hemma?? :( Gym är inget altenativ för mig. Skulle säkert behöva göra yoga för jag har så mycket spänningar i axlar osv. och promenader för själen..

Nån som känner som jag och vill följas åt genom en hälsosam graviditet? Peppa varandra, byta recept kanske?

• Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
  • pmb

Vi bodde nära en affär tidigare. Jag hade som regel, på vardagar iaf, att blev jag sugen på att köpa godis när jag var o handlade var jag tvungen att ta det en separat runda. Alltså gå hem med det jag handlat först o sen gå igen för att få köpa godiset. Latheten i mig vann ofta, köpte inget

Här går det dåligt. Jag är dunderförkyld o har grymt ont av foglossning för tillfället o sonen är däckad i feber. Så jäkla tråkigt att va hemma sjuka, jag rör mig mycket mer på jobbet. När lugnar förkylningarna ner sig?!

• UCharlotte
    Lakritspulver för er som gillar lakrits. I kvargen eller muffinsen eller bara doppa fingret i burken.
  • Carolinalovetobias

Inget godis eller chips varken lördag eller söndag :) Heja mig!

Dock blev det en ost- och skinkrulle igår men det var nött så gött :)

Idag ska jag ev. snusa bebiiiiis, mys <3

• Femifamiljen

Vi har till fredagsmyset börjat göra fruktsallad och smaska på. Till och med mannen är med på noterna :) han vill dock gärna ha både grädde och glass till men för min del räcker det fint med vara glass. Känns ändå lite nyttigare och man blir ju så mycket mättare.

Carolinalovetobias: Heja dig :)

Här blev det dock godis igår..men är så o-sugen så det blir inte så mycket i alla fall :)

Motionen går det sämre med...försöker hålla igång och städa här hemma så jag rör mig om dagarna men det blir tyvärr sällan promenader....har tänkt försöka få mig ut idag men vi får väl se hur det blir med den saken!

• Carolinalovetobias

Gjorde också fruktsallad här om dagen! mums va gott :) promenader är tyvärr samma här ): måste bli bättre på det känner jag! :P

• Femifamiljen

Jo promenader skulle vara skönt att få sig ut på. Nackdelen är att min man ibland har brandjour så då kan jag inte gå utan barnen. Och äldsta pojken måste då få själv (5år) och sträckan promenad jag vill gå är i längsta laget för honom, och vääldigt tråkigt... Så det är lite klurigt att lyckas få sig ut..men plötsligt händer det! :) haha

• Carolinalovetobias

Ja har en son på 2,5 och han tycker inte att det är roligt att sitta i vagnen och går för sakta så det är samma här. Promenad får bli utan barn. Vilken vecka är du i?:)

• Femifamiljen

Jag är i vecka 20 nu så har inte hunnit så långt. Men det känns illa att man redan har blivit så slapp!

Heja dig! Härligt!
    Ikväll kommer jag att gå en sväng när barnen somnat. Åh vad jag längtar! Haha

• Carolinalovetobias

Jag är bara i v 17 så är samma här :) ul nästa vecka! Längtar ihjäl mig :) hehe! !:)

hejja oss! Nu har jag intagit havregrynsgröt :) mums!

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)