• Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn. Jag vill inte tänka "nu kan jag unna mig hur mycket som helst och ta igen det sen", så tänkte jag med första. Nu när vi har "försökt" så har jag haft den inställningen lite. Har unnat mig chips och godis ALLT för ofta för jag är snart gravid ändå.. 4 månader tog det och VIPS! Hade jag gått upp 5 kg. Sötsuget just nu ska vi ju inte ens prata om :/ Och självdiciplinen att "bli av med" sötsuget håller i sig typ 1 dag. Är en känslomänniska och äter gärna ngt gott när ja mår lite dåligt, bra osv... Jag vet att jag skulle behöva bygga upp styrkan i coren men hur hittar man diciplinen att ställa sig hemma?? :( Gym är inget altenativ för mig. Skulle säkert behöva göra yoga för jag har så mycket spänningar i axlar osv. och promenader för själen..

Nån som känner som jag och vill följas åt genom en hälsosam graviditet? Peppa varandra, byta recept kanske?

• Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
  • Carolinalovetobias
    Kookie skrev 2014-01-28 05:18:17 följande:
    Vad kul med lite mer folk i tråden! :) Min motivation sjönk till golvet nu när jag börjat blöda, och står i ett "vänta och se läge". Behöver jag säga att chocklad är en fantastisk tröst just nu.. Jag äter fortsatt nyttigt iofs, men noll motion och ja, onyttigheter därimellan :(
    ursch då :( hur har det gått??
  • Kookie
    Carolinalovetobias skrev 2014-01-31 05:30:13 följande:
    ursch då :( hur har det gått??

Har en tid på måndag, men det känns tyvärr rätt kört :(
  • Carolinalovetobias
    Kookie skrev 2014-01-31 07:01:58 följande:

Har en tid på måndag, men det kän
    ns tyvärr rätt kört :(

Ursch då! :( Håller tummar och tår!

Hur går det för er här inne i tråden? :) här går det väll SÅDÄR!! :(:(
    Slinker ner både det ena och andra av det goda och ONYTTIGA: trött på mig sj :P

• Caroll

Ja det är samma här! Jag försöker att tänka på att vara nyttig men det är så svårt när man är hungrig hela tiden och bara vill ha allt man ser.. Ush! Men jag gjorde faktiskt fruktsallad förra veckan och hade i kylen och det var jättegott. Så jag ska nog göra en ikväll också så det finns när man blir sugen! :)

• Poff

För mig går det inte heller jätte bra. Är alltid annars jätte noga med vad jag äter eftersom jag så lätt lägger på mig, men just nu är mjuka bröd med massa smör jätte gott av någon anledning.. Är dock ute o promenerar med barnvagnen varje dag och idag tog jag tag i "hemma-träningen" som jag började med efter förra förlossningen, har fått sänka ribban och börjat om så nu gör jag
    * Armhävningar, 10x3
    *Situps, 15x3
    *Situps med benen upp, lyfta rumpan o sträcka händerna mot fötterna (?) 15x3
    *Benlyft 15x3
    *"Kissande hunden", 15/benx3
    *Squats, 15x3
    Det går superfort, och sist fick jag rutin på att göra det varje dag och det gav faktiskt resultat.. Jag tycker det är skönt att röra på mig och "acceptera" den där mackan, eller godispåsen, istället för att bara äta och må dåligt.. Hur gör ni för att inte må dåligt över att ni äter när ni blir sugna?

• Carolinalovetobias

Seriöst. Jag mår illa. Jag räknade ut vad mycket kalorier jag åt igår. 2800 åt jag och jag ska ligga på max 1500 typ. Ursch fyfan blir äcklad av mig själv. Jag äter och äter och äter...

• SweetLi

Jag hänger på! Har anlitat en PT denna gång. Kan ju låta överdrivet men jag vill hålla mig i form och med mina tidigare två barn åt jag ALLT. Det är en myt att man skall äta för två och fettet vi älskar att stoppa i oss är lite som hundskit i snön. När baby magen är borta sitter det nåt kvar... Min PT ska egentligen bara hjälpa mig att hålla igång o träna "gravid rätt" . Jag återkommer gärna med tips jag får fr henne om ni vill ha. I övrigt är jag en suckker för sweets ... Äter godis jämt men försöker hitta andra alternativ som Frukt o morötter

• SophiaLindbergh

Jag vill också! Är nyplussad och känner att jag inte vill sluta som en flodhäst. Väger 62 kg till mina 177cm. Har levt på kaffe, cigaretter och mackor, så nu är det dags att skärpa sig. Har slutat helt med rökningen och dragit ner kaffet till ett par koppar i veckan. Men mackorna ÅÅÅH dessa underbara fantastiska mackor som ger mig noll näring men världens största ballongmage. Hur ska jag någonsin kunna bli nyttig? Kommer bli smällfet och få celluliter..

• joma2

Hej alla blivande mammor {#emotions_dlg.flower}
    Jag känner så igen mig i många av era berättelser Tungan ute

Detta är min första graviditet och jag oroar mig lite över hur man "bör" äta...? Livsmedelsverket säger en sak, men tittar man på gravida kvinnor över lag så blir det ganska mycket sött och "onyttigt" vilket jag PERSONLIGEN kan tycka att man ska unna sig om kroppen skriker efter detta... eller?
    Jag har ganska dålig aptit på dagarna men på kvällarna/nätterna är jag sugen på någon sött/krispigt hela tiden. Att äta en morot eller ett äpple vid detta sug hjälper tyvärr inte Rynkar på näsan 

Ska man plåga sig med att hålla igen för att livsmedelsverket förespråkar en sak och samhället bombaderar en med det "smala, nyttiga och lyckade" idealet? 
    Är det bara jag eller funderar flera över hur man ska förhålla sig till sin nya situation och det lilla livet i magen?

Många tankar och funderingar i detta nya hahahaha

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)