• Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn. Jag vill inte tänka "nu kan jag unna mig hur mycket som helst och ta igen det sen", så tänkte jag med första. Nu när vi har "försökt" så har jag haft den inställningen lite. Har unnat mig chips och godis ALLT för ofta för jag är snart gravid ändå.. 4 månader tog det och VIPS! Hade jag gått upp 5 kg. Sötsuget just nu ska vi ju inte ens prata om :/ Och självdiciplinen att "bli av med" sötsuget håller i sig typ 1 dag. Är en känslomänniska och äter gärna ngt gott när ja mår lite dåligt, bra osv... Jag vet att jag skulle behöva bygga upp styrkan i coren men hur hittar man diciplinen att ställa sig hemma?? :( Gym är inget altenativ för mig. Skulle säkert behöva göra yoga för jag har så mycket spänningar i axlar osv. och promenader för själen..

Nån som känner som jag och vill följas åt genom en hälsosam graviditet? Peppa varandra, byta recept kanske?

• Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
  • Carolinalovetobias

Tack för era stöd :) de hjälper faktiskt! :) så ovant att tänka jaha får jag vara så "kall" och ta avstånd från de som får mig att må dåligt fast det är min mamma och syster? Familjen ska ju alltid hålla ihop?

Nä de är inte tacksamt för 5 öre. Och hur mycket jag än hjälper så mår de lika dåligt/är livet lila kasst dagen därpå ändå.. jag kan hjälpa dem att göra något åt dem, ekonomiskt, köra dem någonstans.. men livet är lika piss och skit ändå.

Snart kommer en bebis till och jag måste koncentrera mig på mitt bästa och min ljusa framtid. Så jag har kraft att bli mamma igen.

• Larv

Det är ju inte kallt utav dig, det är de som är kalla! Tycker du är stark som tar avstånd och tänker på din egna familj i första hand. Du gör helt rätt i detta och det är bra att du omger dig med de som faktiskt bryr sig om dig tillbaka och ger dig energi istället för att ta den! Familjen behöver inte alltid hålla ihop. Vi är alla olika och man kan inte alltid komma överrens och tycka om varandra bara för att man är familj. Så är det bara! Lägg din energi på dig själv i första hand och på de som bryr sig om dig <3 kram.

• Larv
    Femifamiljen skrev 2014-06-25 08:18:46 följande:
    Larv: har bf 7 september :) så hat kommit in i den tyngre perioden.. Haha tycker just tredje trimestern så blir man så otymplig!

Har också såna dagar när jag bara är trött och vrålhungrig, känns som man vill äta något hela tiden! Man kan nog kalla det tillväxtfas :) haha

Carolinalovetobias:

Åh vad jobbigt att höra, jag kan inte ens föreställa mig hur du har/har haft det. Jag är jätte dåligt på att lägga peppande ord till andra men försök tänka framåt och tänka logiskt. Du har gjort så gott du har kunnat och känner du att du behöver ta avstånd så måste du göra det, för din och din familjs skull. Hur jobbigt det än må vara. Självklart kan man stötta och finnas där men du kanske inte kan göra mer än så?

Ja du förstår kanske hur jag menar,jag är inte bäst på att formulera, men främst, det är inte allt ditt ansvar.

Stor kram!!!!!!

Haha, jag kan tänka mig det Då ligger jag 3 månader efter!

Skönt att höra att du känner igen dig i min beskrivning! Det är så jäkla mycket grejer som händer i kroppen när man är gravid, helt otroligt egentligen

Usch, idag vaknade jag upp med halsont så jag får äta soppa, dricka te och ligga i sängen och vila... Blä!

Ta hand om er tjejer <3
  • Carolinalovetobias
    Larv skrev 2014-06-26 06:06:04 följande:

Det är ju inte kallt utav dig, det är de som är kalla! Tycker du är stark som tar avstånd och tänker på din egna familj i första hand. Du gör helt rätt i detta och det är bra att du omger dig med de som faktiskt bryr sig om dig tillbaka och ger dig energi istället för att ta den! Familjen behöver inte alltid hålla ihop. Vi är alla olika och man kan inte alltid komma överrens och tycka om varandra bara för att man är familj. Så är det bara! Lägg din energi på dig själv i första hand och på de som bryr sig om dig <3 kram.

Tack! =) <3
    Ursch nu har det blivit mkt kolisar i flera dagar.. :P Får bli lite skärpning känner jag. har man börjat så är det lätt att fortsätta.. :P
    Nu tycker jag det kan komma in ett härligt högtryck så man kan åka till stranden varje dag. Då kanske livet känns lite lättare.. Blir tokig på att bara gå hemma eller åka och rastlösshoppa varje dag.. Å dyrt blir det ;) haha!!
    igår köpte jag första bebiskläderna :) Så mysigt att köpa rosa små söta saker :) *fniss* :)
  • Femifamiljen

Larv:
    Jo man har inte riktigt kontroll över allt som sker under graviditeten, men det är det väl värt :)

Kom mig faktiskt ut på en promenad igår!! Helt otroligt känns det som! Sakta med säkert så! Var tvungen å posta paket så hade egentligen inget val, men det var nog bra. Ska se om jag kan få mig ut en sväng idag med.

Synd bara att maten blev helt åt pipan igår...tryckte fika och godis så det bara rök om det :( så lite besviken är jag trots allt

• Larv
    Femifamiljen skrev 2014-06-26 08:13:36 följande:
    Larv:

Jo man har inte riktigt kontroll över allt som sker under graviditeten, men det är det väl värt :)

Kom mig faktiskt ut på en promenad igår!! Helt otroligt känns det som! Sakta med säkert så! Var tvungen å posta paket så hade egentligen inget val, men det var nog bra. Ska se om jag kan få mig ut en sväng idag med.

Synd bara att maten blev helt åt pipan igår...tryckte fika och godis så det bara rök om det :( så lite besviken är jag trots allt

När man känner sig besviken och tycker att man gjort fel med maten så ska man försöka glömma det så gott man kan och bara fokusera på det bra! Som att du gick t.ex och att du planerar att gå ut och gå en sväng i dag med Det gör saken inte bättre att bli arg på sig själv och intala sig massa dumma saker som att man har misslyckats osv.

Såhär försöker jag ställa om min hjärna att tänka, det är svårt men man får nog försöka tills det sitter
  • Carolinalovetobias
    Larv skrev 2014-06-26 09:51:41 följande:

När man känner sig besviken och tycker att man gjort fel med maten så ska man försöka glömma det så gott man kan och bara fokusera på det bra! Som att du gick t.ex och att du planerar att gå ut och gå en sväng i dag med Det gör saken inte bättre att bli arg på sig själv och intala sig massa dumma saker som att man har misslyckats osv.

Såhär försöker jag ställa om min hjärna att tänka, det är svårt men man får nog försöka tills det sitter

Bra tips! =) Svårt att ställa om den självkritiska hjärnan bara!!

Har precis gjort en sats med coleslaw och hemmagjord vitlöksmajonnäs :) Mums!! =) Å jordgubbar har jag mumsat på också :) hihi!!

• Larv
    Carolinalovetobias skrev 2014-06-26 14:06:24 följande:
    Bra tips! =) Svårt att ställa om den självkritiska hjärnan bara!!Har precis gjort en sats med coleslaw och hemmagjord vitlöksmajonnäs :) Mums!! =) Å jordgubbar har jag mumsat på också :) hihi!!

Åååh jordgubbar har jag inte haft hemma sedan helgen! Skandal, haha

Åt faktiskt en skål med hallon&blåbär nu till mellis Känns bra att boosta lite extra när man är sjuk!

Coleslaw är grymt!!! Helst med ribs till!
  • Femifamiljen

Sant, svårt men det är nog det som krävs för att det ska gå..
    Har inte blivit promenad än idag men har i alla fall städat lite och gjort rabarbersaft. Så får väl se det som dagens positiva! :) maten är så svår...är sugen på något hela tiden!! Blir tokig!! Det känns som jag äter dygnet runt! Haha

• Carolinalovetobias

Det går verkligen upp och ner med matsuget. Idag är jag knappt hungrig men det vänder fort och sockermonstret tar över!! Men men vi gör så gott vi kan =)=)

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)