• Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn. Jag vill inte tänka "nu kan jag unna mig hur mycket som helst och ta igen det sen", så tänkte jag med första. Nu när vi har "försökt" så har jag haft den inställningen lite. Har unnat mig chips och godis ALLT för ofta för jag är snart gravid ändå.. 4 månader tog det och VIPS! Hade jag gått upp 5 kg. Sötsuget just nu ska vi ju inte ens prata om :/ Och självdiciplinen att "bli av med" sötsuget håller i sig typ 1 dag. Är en känslomänniska och äter gärna ngt gott när ja mår lite dåligt, bra osv... Jag vet att jag skulle behöva bygga upp styrkan i coren men hur hittar man diciplinen att ställa sig hemma?? :( Gym är inget altenativ för mig. Skulle säkert behöva göra yoga för jag har så mycket spänningar i axlar osv. och promenader för själen..

Nån som känner som jag och vill följas åt genom en hälsosam graviditet? Peppa varandra, byta recept kanske?

• Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
  • Femifamiljen

Vad jobbigt, men det är inte hela världen, försöka i alla fall att kanske inte stressa så mycket så du mår bra :)
    Har haft helt sjuk aptit i perioder så det kommer väl lite i vågor.

Har inte rört mig mycket alls de senaste veckorna, men igår var jag tvungen att ta mig ett dopp i värmen och ooh så skönt, passade på att ta ett par simtag också, klart mycket behagligare än att gå promenad! Så ja se om jag kanske tar mig till att göra det igen. Verkligen härligt!

• morphet

För mig går det sådär, hade en bra vecka förra veckan men nu har det blivit en del fika och utemiddagar... Nya tag denna veckan!

BF 23/12 - 14
  • Femifamiljen

Ny vecka började väl inte direkt jätte bra.
    Sitter här i soffan med godis, lite ostkrokar och vindruvor (kan ju försöka låtsa vara nyttig i alla fall) och latar mig. Men mannen borta och åskoväder som drar in så tröstar mig lite ;) lär väl ligga med halsbränna inatt men det är det värt. Tål att nämnas också att jag är fruktansvärt åskrädd, annars hade jag nog inte gottat mig i soffan ikväll ;) hihi

MEN däremot tänkte jag ge mig ut på en kortare promenad i morgon. Hoppas jag tar mig ut och att kroppen får vara hel efteråt :)

• morphet
    Femifamiljen skrev 2014-07-14 19:44:25 följande:

Ny vecka började väl inte direkt jätte bra.

Sitter här i soffan med godis, lite ostkrokar och vindruvor (kan ju försöka låtsa vara nyttig i alla fall) och latar mig. Men mannen borta och åskoväder som drar in så tröstar mig lite ;) lär väl ligga med halsbränna inatt men det är det värt. Tål att nämnas också att jag är fruktansvärt åskrädd, annars hade jag nog inte gottat mig i soffan ikväll ;) hihi

MEN däremot tänkte jag ge mig ut på en kortare promenad i morgon. Hoppas jag tar mig ut och att kroppen får vara hel efteråt :)

Du behöver inte ha dåligt samvete, jag ligger här i soffan med choklad just nu...
    BF 23/12 - 14
  • Carolinalovetobias

Å jag har ätit godis idag :)

Vad har ni för favoritnamn? :)

Vill ni hjälpa mig komma på något fint namn? Är ev. En tös. Sonen heter Theo :) hör väl inte till denna tråden egentligen :) men ni får svara om ni vill :)

• Femifamiljen
    morphet skrev 2014-07-14 20:21:23 följande:
    Du behöver inte ha dåligt samvete, jag ligger här i soffan med choklad just nu...
    vad härligt att höra!! :) 
  • Femifamiljen
    Carolinalovetobias skrev 2014-07-14 21:45:25 följande:

Vill ni hjälpa mig komma på något fint namn? Är ev. En tös. Sonen heter Theo :) hör väl inte till denna tråden egentligen :) men ni får svara om ni vill :)

Vad lustigt, min äldsta son heter Theodor, nära :) 

Ellen, Cassandra .... tänkte skriva mer men fick hjärnsläpp! Haha! 

Här har vi Benjamin som alternativ om det blir en pojke men tjejnamn har vi inga...
  • Femifamiljen

Bjuder på en magbild också... från idag v33 (32+0) taget på "morgonmage". Kan ju erkänna att magen ser grymt mycket större ut såhär på kvällskvisten!! 

ursäkta också mina snyggt omatchande underkläder haha, så kan det bli när man inte får på sig så mycket annat :)

• morphet
    Carolinalovetobias skrev 2014-07-14 21:45:25 följande:

Jag gillar Henny, Freja och Hedda! Men sambon säger nej till alla tre, hans namnförslag är alltid sjukt kassa. Min syster heter Malva, det är ett fantastiskt fint namn.
    BF 23/12 - 14
Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)