• Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn. Jag vill inte tänka "nu kan jag unna mig hur mycket som helst och ta igen det sen", så tänkte jag med första. Nu när vi har "försökt" så har jag haft den inställningen lite. Har unnat mig chips och godis ALLT för ofta för jag är snart gravid ändå.. 4 månader tog det och VIPS! Hade jag gått upp 5 kg. Sötsuget just nu ska vi ju inte ens prata om :/ Och självdiciplinen att "bli av med" sötsuget håller i sig typ 1 dag. Är en känslomänniska och äter gärna ngt gott när ja mår lite dåligt, bra osv... Jag vet att jag skulle behöva bygga upp styrkan i coren men hur hittar man diciplinen att ställa sig hemma?? :( Gym är inget altenativ för mig. Skulle säkert behöva göra yoga för jag har så mycket spänningar i axlar osv. och promenader för själen..

Nån som känner som jag och vill följas åt genom en hälsosam graviditet? Peppa varandra, byta recept kanske?

• Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
  • Femifamiljen

På kollen i v33 så hade jag gått upp 14 så du är inte ensam...har gått upp 18 och 19 med de andra så tror tyvärr jag passerar den vikten denna gången :/
    Men 10kg är ändå inte tok-mycket, jag försöker tänka som så att kroppen kanske behövde lägga på sig mer... Sen kan ju en hel del vara vätska också?

• Femifamiljen

Hur går det för er tjejer? Har ni överlevt värmen? :)

Här har vi nu gått in i v 35 och besök hos BM väntar i morgon. Är faktiskt jätte nervös över att vikten ska ha skenat iväg så jag får banner igen...men håller tummarna för att denna barnmorskan är lite bättre...
    Har inte riktigt ätit supernyttigt men inte heller vräkt allt som kommer i min väg så med lite tur kanske det inte blivit så himla stor uppgång. Men måste få kolla Hb nu, känner mig såå trött senaste dagarna så hoppas allt ser bra ut :)

Hoppas ni alla mår bra :)

• Femifamiljen

Besöket hos BM igår gick bra, skönt med en annan BM som inte klagar på vikten!! Har ju fortsatt gå upp men inte tok mycket så det känna väl rätt ok. Om än jag under dagens lopp känner mig alldeles förtvivlad över denna viktuppgång...men man kan väl inte ha bara bra dagar.
    Sen fruktansvärd trötthet men järnvärdet hade hunnit sjunka en del så bara börja om med järntabletterna igen..typiskt.

• Carolinalovetobias

hej på er! Jag lever än iaf trots värmen :) <skönt att de e lite svalare nu!! Nyttig mat går skit men men vi får ta igen det sen helt enkelt. Känns overkligt  att de kommer en bebis om mindre än 2 månader.. tror inte jag har fattat det riktigt! :P

• morphet
    Carolinalovetobias skrev 2014-08-06 15:03:26 följande:

hej på er! Jag lever än iaf trots värmen :) <skönt att de e lite svalare nu!! Nyttig mat går skit men men vi får ta igen det sen helt enkelt. Känns overkligt  att de kommer en bebis om mindre än 2 månader.. tror inte jag har fattat det riktigt! :P

Varför går det skit? Finns det något peppande man kan hjälpa till med?
    BF 20/12 - 14
  • Femifamiljen

Här har det inte heller gått bra alls?det är så varmt så är inte sugen på mat så det blir småätning av allt möjligt i kylen/skafferiet. Börjar vara lite nojig över vågen faktiskt?känns som jag rundat på mig en del, känns hemskt samtidigt som det är underbart att snart ha en bebis i famnen så klart? är väldigt splittrad.
    Men får inte bort sötsuget! 

Hur har det annars gått? 
    Någon av er som orkar röra på er? 
    Här är det kortare stunder för att slippa att jag sväller så mycket men inga långpromenader direkt...

• morphet
    Femifamiljen skrev 2014-08-06 22:02:45 följande:

Här har det inte heller gått bra alls?det är så varmt så är inte sugen på mat så det blir småätning av allt möjligt i kylen/skafferiet. Börjar vara lite nojig över vågen faktiskt?känns som jag rundat på mig en del, känns hemskt samtidigt som det är underbart att snart ha en bebis i famnen så klart? är väldigt splittrad.

Men får inte bort sötsuget! 

Hur har det annars gått? 

Någon av er som orkar röra på er? 

Här är det kortare stunder för att slippa att jag sväller så mycket men inga långpromenader direkt...

Kan du äta sallad och mycket frukt när du är sugen? Jag vet att det är lättare sagt än gjort, jobbar själv på det där...

Jag försöker äta mycket grönsaksgrytor med ris, pasta med lätta tillbehör och färskpotatis nu i värmen - det brukar gå ner. Pastasallad med melon, gurka, mozzarella, sallad, småtomater, selleri och en klick rysk yoghurt till är fräscht och mättande!
    BF 20/12 - 14
  • Kawinna

Har inte orkat röra på mig alls! Först värmen, sedan drog röken från Sala in och på det så fick jag feber, så har inte varit utanför dörren knappt. Känns jobbigt då jag gärna hade velat säga till BM på inskrivningssamtalet att jag varit duktig och gått. Förhoppningsvis har hon överseende med att vädret varit som det varit.

• Carolinalovetobias

Jadu de har inte funnits ngn motivation det sista och sen har vi vart på semester på Öland och då åker deverse godsaker ner men nu ska det bli lite mer skärpning nu när vi är hemma. Mår inte gott av att äta skitmat!! Har även börjat samla på mig massa vätska.. Vill inte veta va vågen kommer stå på på måndag hos BM :(
    Dålig mat + vätskeansamling är ingen bra kombination. :/ men men.. Gjort är gjort. Lägg det gamla bakom och blicka framåt!

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)